Nattamming

maggie91

Elsker forumet
Junibarna 2015
hvor mange ganger spiser deres baby på natta?

Mini er 10 uker gammel nå, og han spiser MYE. Ammer ofte, er veldig uvanlig at det går mer enn 2 timer mellom hver amming. Han legger seg i 20-tiden, og da sover han helt til ca kl 24 før han vil ha mat igjen. Deretter fortsetter det med hver 2 time.. Får liksom ikke sovet så mye for tiden.

Synes det er litt ofte egentlig.. Er ganske sliten nå :/

Flere som har det sånn? Evt HAR hatt det sånn? Vil det gå over snart?? :P
 
Har hatt det sånn ja.. Mellomste spiste hver time/annenhver i ganske lang tid.. Men hun var stor og vokste veldig raskt.. Så trengte mye mat..
 
Vårt første barn fikk mat hver andre time hele døgnet i en periode.. Går over! Andremann nå sover 11-7 så unger er forskjellige! Det kan jo være at babyen din er i en vokseperiode? :)
 
Vi hadde også en slik periode når han var 11 uker. Varte ca 1,5-2 uker, etter den perioden har han sovet hele natten:)
 
Førstemann spiste mange ganger hver natt til hun ble ganske stor husker jeg. Regulerte seg etterhvert inn på bare 1-2 ganger. Men nattmåltid hadde vi helt til ammeprosjektet ble avsluttet. Nr 2 og nr 3(nå 11 uker) sov/sover ofte natta gjennom uten mat fra 8 uker.
 
Jeg er litt bekymret for det motsatte :/ Han spiser plutselig bare hver 4-5 time på dagtid. Og ikke så mye heller. Snart 9 uker gammel. Tuller mye ved både pupp og flaske igjen. Så han har fått to sprekker på leppene, ble så bekymret for at han er dehydrert.. Sover veldig lenge om gangen, men skriker plutselig veldig mye igjen :( Jeg er helt psykisk utslitt..
 
Første min var slik. Holdt på med det til vi begynte med fast føde rundt 5-6 mnd alderen. Denne gangen har jeg intervallammet og har nå en mye mer tilfreds baby. Hadde mye overproduksjon sist så gutten hadde bæsjebleie til hvert måltid, kolikk smerter, grønne bæsjebleier innimellom osv.


Jeg er litt bekymret for det motsatte :/ Han spiser plutselig bare hver 4-5 time på dagtid. Og ikke så mye heller. Snart 9 uker gammel. Tuller mye ved både pupp og flaske igjen. Så han har fått to sprekker på leppene, ble så bekymret for at han er dehydrert.. Sover veldig lenge om gangen, men skriker plutselig veldig mye igjen :( Jeg er helt psykisk utslitt..

Har han våte bleier (4-5 til dagen)? Bæsjebleier? Hvordan er allmenntilstanden? Får du blikkontakt?
 
Har han våte bleier (4-5 til dagen)? Bæsjebleier? Hvordan er allmenntilstanden? Får du blikkontakt?

Litt færre våte bleier, men fortsatt rundt 4 tror jeg. Ikke hatt bæsjebleie på 3 dager, men sånn har det vært lenge. Har skikkelig illeluktende fis plutselig. Han gråter som sagt veldig mye, men virker frisk. Hoster litt... Får blikkontakt som vanlig. Huff, syns det er vanskelig å bedømme om han har det vondt eller bare er i en vanskelig periode...
 
Han vokser veldig fort allerede, da han var 2 mnd var han like stor som storebror var da han var 4 mnd gammel :O
men mye mulig at det kan være en vokseperiode ja.. blir veldig sliten. Kanskje der kan være økedag også. godt å høre at det er flere som har opplevd det samme :)
 
Jeg er litt bekymret for det motsatte :/ Han spiser plutselig bare hver 4-5 time på dagtid. Og ikke så mye heller. Snart 9 uker gammel. Tuller mye ved både pupp og flaske igjen. Så han har fått to sprekker på leppene, ble så bekymret for at han er dehydrert.. Sover veldig lenge om gangen, men skriker plutselig veldig mye igjen :( Jeg er helt psykisk utslitt..
De blir mer effektive etterhvert til å spise mye på en gang. Hvis han har mye tiss i bleiene trenger du ikke å bekymre deg:)
 
Litt færre våte bleier, men fortsatt rundt 4 tror jeg. Ikke hatt bæsjebleie på 3 dager, men sånn har det vært lenge. Har skikkelig illeluktende fis plutselig. Han gråter som sagt veldig mye, men virker frisk. Hoster litt... Får blikkontakt som vanlig. Huff, syns det er vanskelig å bedømme om han har det vondt eller bare er i en vanskelig periode...
Gutten min har 5-6 dager mellom bæsjebleiene og gråter en del dagen før det kommer.
 
De blir mer effektive etterhvert til å spise mye på en gang. Hvis han har mye tiss i bleiene trenger du ikke å bekymre deg:)
Ja det var jo det jeg tenkte. Men blir litt hysterisk av og til ;) Er første barnet så jeg har jo ikke peiling heller.
 
Her er lille 9uker og spiser to ganger; i 1-tiden og i 5-tiden. Sover da fra 21/21.30-9. Men til gjengjeld bruker hun good tid (30 min minst) og vi kan bruke lang tid på å sovne igjen etter måltid..så føler med deg! Mamko på søvn:rolleyes:
 
Er vektoppgangen bra så får de nok mat. Det er helt greit å gå innom HS for å sjekke vekta eller ringe å ne om en ekstra vektkontroll hos helsesøster dersom en er bekymret.
 
Her har babyen rast opp i vekt, så jeg er ihvertfall ikke bekymret for vekta :P hehe.. de første 7 ukene hadde har lagt på eg 2,5 kg :P
 
Back
Topp