Nattamming

funlight_

Betatt av forumet
Vekker dere babyen for å amme om natten?

Her får han mme kl 00:00 (for å få hvilt brystvorta et måltid) og da sover han helt til halv 6-6 på morgenen.. Har hørt at man bør vekke om natten, men mamma, svigers og gamleskolen synes jo det er helt unødvendig!
Han spiser godt ellers, og har 2-3 måltider fra 6- 12 på formiddagen..
Spent på å høre hva dere tenker!

Nei jeg har aldri vekket et barn for å gi det mat. Da måtte det hvert pga det hadde behov for det pga dårlig vektøkning og jeg hadde fått beskjed om å vekke.

Jeg tenker at så lenge babyen trives, har det bra og går opp i vekt, så er det ikke noe poeng i å vekke på natten :)

Fikk beskjed på sykehuset om å vekke, for da skulle det ikke gå over 4timer mellom hver gang..men gjør det ikke nå lengre :)

Var en jordmor på sykehuset som mente jeg skulle vekke henne hver 3. time for å amme siden hun var så liten, men jeg lot være siden hun spiste så mye på dagtid. De første dagene våknet hun av seg selv innen 3 timer uansett da.
Veide henne da hun var en uke, og hun hadde gått opp 350g siden vi dro fra sykehuset, så jeg fortsatte å la henne styre og gjør det fortsatt.
Hun kan spise ofte på dagtid, 1-3 timer mellom hvert måltid, også kan hun sove 5-6 timer på natta.
Så lenge hun fortsetter å legge på seg bra, så har jeg ingen planer om å vekke henne, og både barnepleier og hs på helsestasjonen var enige med meg her:)
Hun er uansett ikke så lett å vekke, og det ser ut som hun har arvet sovehjertet til pappaen sin;)

Fikk beskjed om å vekke hvertfall en gang i løpet av natta, ikke pga vekta til babyen, men for å opprettholde melkeproduksjonen.

Hadde besøk av helsesøster nå. Hun syntes jeg skulle vekke litt før 6, sånn rundt 5 de første ukene bare. Etter dette mente hun det ikke var nødvendig. Jeg skulle også komme å veie han neste uke og hvis vektoppgabgen fortsatt var bra, gikk det sikkert greit..

Jeg er enig at det virker rart å vekke en unge, som på dagtid sier ifra når han er sulten, om natten..

Helsesøster her sier det ikke er nødvendig å vekke om vektøkningen er god.

Var på helsestasjonen på mandag å min lille hadde gått opp litt lite og fortalte jeg hadde vært litt redd for det, for han sov gjerne 5 timer i strekk på natta og gjort det hele tiden. (Han er nå 3 uker) så jeg skulle prøve fram til torsdag å amme hver 3 time og da altså vekke på natta osv for å se om han gikk opp å gjorde han det trengte jeg ikke fortsette med hver 3 time.
Såå altså, går din lille opp i vekt så la han sove :-) hehe

Back
Topp