Nattamming

Sniker litt fra februar: Dere som gir mme om natten, pumper dere eller holder puppene hele natten?

Mini vil ha mat hver eller annenhver time når hun får mm, og ca. hver 3-4 time når hun får mme. Når vi har gitt mme har jeg stått opp for å pumpe siden vi tenkte at det bare var midlertidig (ødelagte brystvorter, tette melkeganger og brystbetennelse), men jeg skulle gjerne ha likt å gi mme uten å måtte pumpe.
 
Sniker litt fra februar: Dere som gir mme om natten, pumper dere eller holder puppene hele natten?

Mini vil ha mat hver eller annenhver time når hun får mm, og ca. hver 3-4 time når hun får mme. Når vi har gitt mme har jeg stått opp for å pumpe siden vi tenkte at det bare var midlertidig (ødelagte brystvorter, tette melkeganger og brystbetennelse), men jeg skulle gjerne ha likt å gi mme uten å måtte pumpe.
Jeg ammer alltid før mme, men på natta er det visst nok med mm, men da annenhver time. Ca hver tredje time på dagen med kombinasjon :)
 
Jeg anbefaler hipp isteden for nan! Et annet merke mme. Hvis du skal begynne å gi mme så er det greit at det ikke blir mageknip i tillegg;) det funket for meg å bytte hvertfall, nå er det mating fra halv 12 til 12 halv 1. Og da sover han til halv 6-6 tiden. Så jeg er fornøyd foreløbig hvertfall:)

Jeg også er super fornøyd med Hipp mme
Den stoppet mageknip og fikk ei fornøyd liten frøken
 
Jeg også er super fornøyd med Hipp mme
Den stoppet mageknip og fikk ei fornøyd liten frøken
Bruker du da den Hipp'en de selger i matbutikken? Vi bruker melkefri mme fra apoteket nå, Althera, men han har like mye knip som før da vi brukte Nan. Men han raper så dårlig, så det er vel heller det som er problemet.
 
Sånn er det å ha baby - du har sikkert hørt det før at man får lite søvn.

Her ser det ut til å bli like intervaller som med storebror - amming hver andre time både natt og dag. Bruker jo gjerne 20min på ammingen og så bleieskift i tillegg (og gå på do selv), så det blir strengt tatt bare 1,5 time sammenhengende. Det er dritslitsomt ja, etter 4 mnd med dette sist var jeg ikke menneske men zombie...

Det er naturlig for de små å spise så ofte - unaturlig å gi mme, så jeg synes det blir feil. Jeg prøvde å gi mme på flaske i tillegg, for jeg var desperat til slutt, men det hjalp ingenting. Du kan jo prøve å pumpe deg etter amming på dagen (den fete mettende melken som er på slutten) og gi dette etter siste amming på kvelden.
 
Back
Topp