Nattamming.

hb77

Elsker forumet
Er det flere her som fremdeles ammer om natta? Her sovner hun vanligvis i 18-tiden. Og så våkner hun kl 21-22 for mat. Har prøvd å gi henne vann, men hun roer seg ikke med det. Og så er det amming igjen kl 01, og kl 03, og så er det morgen kl 05. Hun spiser mye og lenge, så det virker som om hun er sulten. Hun spiser godt på dagtid, med 4 måltider vanlig mat, og amming mellom måltidene. Flere som opplever dette? Håper det bare er en periode hun skal igjennom, for det var færre amminger på natta en periode her nylig. [:)]

Jeg ammer også mye natten, sikkert 3-4 ganger. Han spiser ikke like mye hver gang, men noen av de så spiser han en del.
På dagen spiser han:
06 mm
10 1 porsjon grøt og vann
13 mm og brød
16 2/3 middagsglass og melk
19 1,5 porsjon grøt
20 mm

Sånn var det her også for en ukes tid siden.
Ammet i 22-tiden og i 3-4-5 tiden på natta. Men så sluttet jeg å amme på natta, og plutselig så ville hun ikke ha i 22-tiden heller..
Det var jo ikke min plan! [8D]

Vi krangla i ca to uker om denna nattamminga, men vesla ga opp til slutt når hu skjønte at hu ikke fikk noe annet enn vann og smokk. Og kos da om det ble altfor ille [;)]

Ammer sjelden om natta lenger, men han våkner jo en gang i timen fordet  [&:]
Han legger seg kl 19, og våkner i 22-23-tiden første gang, og da får han pupp.
Men etter det så spiser han ikke før i 5-tiden, og da er han veldig sulten.

Nei her var det brått slutt en natt heldigvis. Nå er det amming først i 5-6 tia, og det er visstnok definert som morgen i følge hs[8|]

ja ammer på natten men ikke vær natt-

Jada, her spiser ho flere ganger hver natt... Gleder meg til ho blir ferdig med det!

Ammer ikke lengre, men gir 1 flaske mme i løpet av natta..

Her spiser lille gutt kl 22 og 5, noen ganger kl 3 også:=) tre faste måltider om dagen her..

ORIGINAL: CIlen

Lillegutt ammer en gang om natta. Jeg legger han til når jeg legger meg for å få mest mulig sammenhengende søvn selv. Det har vært noen kvelder jeg ikke har lagt han til og da har han sovet igjennom. Jeg tror ikke han trenger nattammingen, men jeg ønsker å opprettholde melkeproduksjonen å da sa hs at jeg burde amme minst 5 ganger i døgnet. [:)] For en stund siden var han oppi 3 ganger pr natt, men det tror jeg var økedøgn. Jeg kommer til å fortsette med amming på senkvelden en god stund fremover.

Har du prøvd å gi henne litt erstatning? Da sover hun kanskje noen flere timer sammenhengende?

Nei, har ikke gitt henne erstatning, siden jeg har såpass mye melk selv. Noen dager vil hun ikke ha så mye mm, og da har jeg melkespreng når kvelden kommer. [:)] Hun har jo ikke villet drikke av flaske heller, før nå nylig hvor hun drikker litt vann til måltidene. Og så vil jeg gjerne beholde melken min lengst mulig. [:)]

jepp, han legger seg kl 19, står opp kl 9, og spiser ca kl 2 og 6 på natta.. [;)]

Back
Topp