Nattamming og minkende mm

Studenten

Studenten
Det jeg lenge har frykter har begynt å skje :( mini har begynt å sove lengre om gangen og nå ammer jeg lite om natta. Dette har ført til at melkemengden har minket :( har nesten ikke noe igjen i den "dårlige" puppen. jeg delammer.

Tips? Pumpe om natta?

Dette skjedde med meg også, men det jeg har gjort er rett og slett og pumpe litt på dagtid etter ho har spist. Det har hjulpet meg hvertfall :-) Også setter jeg henne alltid til den "dårlige" først, slik at ho tømmer den skikkelig før hun får den andre.

Hadde en periode jeg også hvor det var nesten tørke på den ene siden. Ga alltid det først, pluss at jeg la henne til der oftere enn vanlig. Tok seg kjapt opp igjen.

Jeg er i samme situasjon og det er veldig skuffende, jeg blir så sliten i løpet av dagen at jeg dessverre ikke gidder tanke å pumpe om natta, prøver å legge mini til brystet oftere men foreløpig ingen bedring.

Jeg er i samme situasjon og det er veldig skuffende, jeg blir så sliten i løpet av dagen at jeg dessverre ikke gidder tanke å pumpe om natta, prøver å legge mini til brystet oftere men foreløpig ingen bedring.
Gi det litt tid, det kommer :-) Vet det er frustrerende..

Gi det litt tid, det kommer :-) Vet det er frustrerende..

Det jeg lenge har frykter har begynt å skje :( mini har begynt å sove lengre om gangen og nå ammer jeg lite om natta. Dette har ført til at melkemengden har minket :( har nesten ikke noe igjen i den "dårlige" puppen. jeg delammer.

Tips? Pumpe om natta?
Du må nesten kjenne etter selv om du orker pumpe på nattan. Hvis du vil holde på melka kan du evt pumpe før du legger deg, og hvis du våkner på natt av deg selv. Og som andre over sier, am så ofte som mulig på dagtid:)

Du må nesten kjenne etter selv om du orker pumpe på nattan. Hvis du vil holde på melka kan du evt pumpe før du legger deg, og hvis du våkner på natt av deg selv. Og som andre over sier, am så ofte som mulig på dagtid:)
Hun er ekstrem vanskelig å amme på dagtid! Prøver og prøver, men hun er så opptatt og når hun blir sulten er det kun flaska som er bra nok. :( men ja, jeg skal se det an..pumper allerede før jeg legger meg!

Jeg ville pumpet før jeg la meg, hadde ikke orket å være oppe for å pumpe når babyen var ferdig med å spise (så ofte) på natten.

Min erfaring med begge mine er at jeg merket nedgang i melkemengde med en gang ammingen ble trappet ned, men det holdt seg stabilt etter hvor mye amming som fremdeles var. Med eldste ble det mindre og mindre, men han trappet så fort ned. Med yngste så gikk det så gradvis at melken holdt seg og jeg har lenge hatt melk selv om jeg bare har ammet 3, 2 og nå 1 gang i døgnet. Ved hver gang hun kuttet ut et måltid kjente jeg mengden ble redusert, så pumpet litt innimellom så det ble litt gradvis.

Hvor gammel er barnet?

Ja, og noe mme!
Så lege barnet har en normal vektøkning så trenger du ikke å være bekymret. Men jeg husker med meg selv at det var kjedelig å trappe ned

Back
Topp