nattamming og mensen

Druesaft

Elsker forumet
FebbisBebbis2021 ❄️
Ammer dere om natten og i så fall hvor ofte? Hvor lenge etter ammeslutt får en tilbake mensturasjon? Jeg ammer to til fire ganger pr natt og har ikke fått igjen mensen enda. Lille er snart syv måneder. Vi har lyst til å begynne å prøve på nr to i vår, så jeg håper jeg snart får tilbake min vanlige syklus slik at jeg har litt oversikt...
 
Periodevis har han sovet 7-8 timer i slengen, men i det siste har han blitt mer needy.
Legger junior ca 19-20 og ammer igjen ca 24 og 04, før det er morgen kl 07. Han er 6,5mnd, og er ikke veldig villig til å spise grøt og lignende, dessverre. Helsesøster mener jeg bør begrense nattammingen, men har ikke lyst/ behov for å ta den kampen enda..
Har heller ikke fått tilbake mensen, lurer egentlig litt på når det skjer.
Lykke til med prøvingen :)
 
Har de behov for nattamming så ofte når de blir så store?
Mine sov fra ca 21-22 og til 5-6 allerede fra 4 mnd alder. Så jeg fikk tidlig tilbake mensen.
 
Ammer sikkert 3 ganger fra legging til frokost, har heller ikke fått mensen igjen. Mi spiser lite fast føde så hun trenger den næringen hun får om natta. Sist nattammet jeg til 9-10 mnd, men fikk mensen når han var 8 mnd.
 
Jeg legger min kl syv, og våkner ofte i 11-, 3- og 5tida før det er morgen. Noen ganger mer, andre ganger mindre. Får grøt, smoothie og grønnsaker om dagene.
 
Amner alt fra er par ganger til hver time om natten, men fikk mensen tilbake med en gang etter renselsen :-/
 
Jeg fikk mensen tilbake 8 uker etter fødselen og mini sluttet med nattammingen i forrige uke ;)

Det er vanlig at mensen kommer tilbake etter nattammingsslutt/ammeslutt, men det er så forskjellig fra person til person. Noen får mensen tilbake med en gang, for andre tar det lengre tid, min mor sluttet å amme etter 12mnd, men mensen kom ikke tilbake før 17-18 mnd etter fødselen med alle 3 barna ;)
 
Ikke jeg heller


Sent from my iPad using BV Forum
 
Puh! Da slipper jeg å bekymre meg for det!
Har dere hatt menssmerter? Har hatt det jevnt hele tiden de siste 4-5 månedene... Går liksom og tenker at "Nåååå kommer den!", men så skjer det nada..
 
Ikke jeg heller. Men ammer annenhver time nesten hver natt fortsatt. Mini er 8 måneder.
Oi, annenhver time? Det hørtes litt slitsomt ut!
Ammer min 2 ganger før han sovner ordentlig ca kl 20.30, også igjen 02 og kanskje 04 eller noe i den duren, før han våkner i 8tiden.
Tok en test i dag, bare for å være på den sikre siden - den var heldigvis negativ ;)
 
Puh! Da slipper jeg å bekymre meg for det!
Har dere hatt menssmerter? Har hatt det jevnt hele tiden de siste 4-5 månedene... Går liksom og tenker at "Nåååå kommer den!", men så skjer det nada..
Sånne smerter har jeg gått med lenge, akkurat som om kroppen prøver på eggløsning flere ganger uten hell ;) Jeg fins ikke bekymret for en ny graviditet, for her er det skikkelig tørke enda på samlivsfronten;)
 
Hehe, ja, føler det sånn jeg også! Burde begynne på minipillen, men har lyst at mensen skal komme tilbake først, så jeg får bekreftet at alt er i orden.
Hehe, tørke altså? Deg eller han eller situasjonen det står på?
Den delen er vel ikke akkurat like hett som før, men prøver å lage noen gnister innimellom ;)
 
Hehe, ja, føler det sånn jeg også! Burde begynne på minipillen, men har lyst at mensen skal komme tilbake først, så jeg får bekreftet at alt er i orden.
Hehe, tørke altså? Deg eller han eller situasjonen det står på?
Den delen er vel ikke akkurat like hett som før, men prøver å lage noen gnister innimellom ;)
Samsover med frøkna, så ikke så aktuelt når hun ligger sammen med oss ;) Er i tillegg plaga med fremfall av fremre skjedevegg så det er ennå smertefullt i starten.
 
Back
Topp