nattamming - gutt 12 uker

Guest
hei :) jeg har en gutt på 12 uker. Tidligere har det gått litt tregt for han å legge på seg. Han var mye trøtt så melken min kom ikke skikkelig i gang, pluss at jeg har hatt 3 brystbbetennelser som hver gang har senket produksjonen. Nå får han nok melk og legger tilstrekkelig på seg. Han har den siste tiden sovet hele natten. Dvs han kan sove fra 22.30 til 07.30 uten å ville ha mat.Han vokner gjerne en gang i femtiden, men da er det bare å gi han smokk så sovner han igjen. Jeg blir så usikker på hva jeg skal gjøre. Bør jeg ta han opp på natten selv om han ikke "spør" etter mat? Er redd at jeg skal miste melken ved å vente så lenge og at han ikke får nok, men er jo deilig å kunne sove lenge :) Takk for svar :)
 
Hei!
Så godt å høre at du har klart å holde melkeproduksjonen igang til tross for brystbetennelser m.m. Det står det virkelig respekt av. Nå som gutten din drikker godt og legger godt på seg, synes jeg at han skal få styre døgnrytmen selv. Når både du og barnet sover godt om natten, vil dette gi positivt utslag på dagtid i form av mer overskudd og nok melk. Gutten din vil nok ta til seg det han trenger i løpet av dagen. Skulle han ikke være fornøyd med det, vil han nok forlange mer,- enten på natt- eller dagtid. Du får bare nyte de gode nettene og håpe på a det vil fortsette slik. Beste hilsen Elin.
 
Back
Topp