Nattamming, blir gal!!

Mirmamm

Glad i forumet
Junibarna 2015
Hadde tenkt å amme vesla så mye hun ville og gradvis trappe ned fra 18mnd, nå har hun blitt 18mnd og hun har blitt veldig avhengig av ammingen.
Skal ha pupp hele tiden på dagen med mindre vi er ute på tur, så har begynt å avlede med drikke og mat eller lek når vi er hjemme på dagen. Den biten tror jeg skal gå greit, men nattammingen har gått av skaftet. Hun sluttet å spise grøt når hun var 1år og jeg sliter med å få i henne mye (nok?) kveldsmat. Hun våkner rundt midnatt, ammer henne litt og så sovner hun igjen.
Fra kl.3 (og noen dager så tidlig som kl.1) begynner marerittet, hun vil ammes, ammes og ammes helt til morgen. De siste nettene har hun i lengre perioder bytta pupp hvert minutt, blir så sliten og får ikke sovet. Hun virker lys våken :/
Hun sovner inn selv på kvelden i senga si, men på natta blir hun illsint om hun ikke får ligge ved siden av med og die. Har flaska hennes med vann ved siden av meg på rommet, tilogmed fylt på saft i desperasjon nå siste natt men hun vil bare ha pupp...
Noen med råd eller erfaringer?

Gi morsmelk på flaske og la henne sove Inntill deg etterpå? Da vet du at hun er mett og hun får dekket nærhehovet.

Jeg hadde i det minste ikke gitt saft, for det girer jo mer opp, og er ikke bra for tennene. (Men jeg skjønner du er desperat.)

Har du prøvd å lage grøt selv på kvelden, eller gi henne banan e.l som tar litt lenger tid å fordøye?
Er hun urolig og "klengete" ellers også? Det kan jo være et utviklingssprang, eller at hun rett og slett bare ikke er klar for å gi slipp på puppen.

Jeg skulle gjerne ammet lenger enn sønnen min mente vi skulle. :/

Kanskje det?! Hun har ikke fått nye tenner på 6mnd, har bare de 8 fortennene. Hmm, kan jo håpe det er derfor hun vil henge i puppen døgnet rundt!
Jeg bare husker da eldste var 1,5 år ca og fikk sine første jeksler.. det var nyfødttiden på ny... :p

Jeg hadde i det minste ikke gitt saft, for det girer jo mer opp, og er ikke bra for tennene. (Men jeg skjønner du er desperat.)

Har du prøvd å lage grøt selv på kvelden, eller gi henne banan e.l som tar litt lenger tid å fordøye?
Er hun urolig og "klengete" ellers også? Det kan jo være et utviklingssprang, eller at hun rett og slett bare ikke er klar for å gi slipp på puppen.

Jeg skulle gjerne ammet lenger enn sønnen min mente vi skulle. :/
Sluttet som sagt med grøt når hun var 1år, nekter å bli matet og hvis jeg lar henne spise selv så blir alt som kan smøres smurt overalt og kommer seg ikke inn i munnen ;)
Føler det er en ond sirkel der hun ikke spiser nok fordi hun blir mett av morsmelk...

Sluttet som sagt med grøt når hun var 1år, nekter å bli matet og hvis jeg lar henne spise selv så blir alt som kan smøres smurt overalt og kommer seg ikke inn i munnen ;)
Føler det er en ond sirkel der hun ikke spiser nok fordi hun blir mett av morsmelk...

Men hvis hun aldri får spise selv, lærer hun det jo ikke. Mat er ikke bare næring, men også utforsking av teksturer, smaker, lukt osv.
La henne sitte og søle litt, det er bare bra. Etterhvert kommer det inn i munnen.
Det trenger ikke være babygrøt. ;)

Hvis hun går opp i vekt som hun skal, og er i god form, gjør det ikke noe at hun får mye morsmelk. :)

Hva med å gjøre litt begge deler? La henne holde på med brød eller annen mindre grisete mat og mate henne innimellom egen spising?

Eller omvendt? Hun trenger melk på natten fordi hun ikke har lært seg å spise fast føde enda...

Eller omvendt? Hun trenger melk på natten fordi hun ikke har lært seg å spise fast føde enda...
Kanskje det, hun var veldig interessert og glad i mat før, men nå søker hun mer og mer til puppen istedet og er ikke interessert i maten i det hele tatt.

Back
Topp