Nattamming - avvenning

MyOwn

Elsker forumet
Er det noen av dere som har avvent småtrolla med nattammingen enda? Her ammer pjokken enda en gang i løpet av natten, men siden jeg snart skal begynne gradvis i jobb igjen og lillemann spiser godt i løpet av dagen vil jeg slutte å amme om natten. Han legger seg i åttetiden, ammer ca kl 4:30, og står opp ca halv åtte. Storesøster sluttet av seg selv da hun var 3mnd så jeg har ikke gjort dette før.
Har dere noen gode tips?

Vi er i gang nå . Har nekta henne pupp 3 netter, og i natt våkna hun ikke før 5! Hun har pleid å være oppe 4-8 ganger på natta før... *gjesp*

Litt inndytting av smokk, så blir hun stille igjen. Deilig å få tilbake nattesøvnen min

Oj, nei, dette veit jeg ikke. Jeg har tenkt som så at når hun får mer grøt, feks et grøtmåltid om kvelden, så kan jeg forvente at hun skal slutte med nattmåltid.
Kanskje du må innføre litt mer fast føde før han vil gi slipp på nattmaten?

jeg har ingen planer om å slutte helt med natt ammingen på en god stund enda, men lillemann ammer fortsatt hver 2. time, og det er litt mye. og unødvendig for han spiser ikke mye.

jeg startet med å stappe inn sutten hver gang han våkna og leita. gir masse kos. har nesten sovet mindre nå en på leenge men det går lettere og lettere, i natt ammet han bare en gang(som er målet. han fikk mat kl 22, ammet i 2 tia og mat kl 6. fra2- 6 sov han nesten helt uten avbrytelser :)
jeg velger å gjøre det sånn framfor å la han ligge å skrike. føler meg mere vel med dette

Ja vi har avvendt henne med det, vi ga henne vann da hun våknet i starten. Hu var illsint de første nettene(ganske jævlig følelse egentlig, men ganske viktig og ikke gi etter. Tror også tannfrembrudd hadde mye av skylda for sinnet). Men nå sover hun hele natta. Det tok ikke mer enn 3-4 netter.

Ammer fortsatt 2-3 ganger fra han legger seg 19 til vi står opp 7 jeg... men prøver å få den ned til kun 2, for da får jeg jo nesten 5 timer sammenhengende søvn. Og det er jo luksus.

tror jeg har funnet det som funker her og det er et lite tredje måltid midt på dagen. For han spiser ikke nok grøt på kvelden. Men har gjort dette i noen dager nå og ser ut til at det funker, så håper det fortsetter sånn. Selv om det er litt trist fordi det betyr at jeg ammer mindre... men blir jo sånn engang uansett.

Bolla mi spiser så sykt mye fast føde at her har det vært nattero ganske så lenge allerede. Det begynte med at hun bare tulla når hun våkna for pupp på natta, så da fant jeg ut at hun slett ikke var sulten. Vi hadde en natt der hun våkna noen ganger og fikk smokk, men hun var helt fornøyd med det og det var ingen tårer involvert :) Er veldig glad for at det gikk så lett denne gangen, da storesøster var baby slutta hun ikke med nattamming før hun var 8 mnd ca, og da var jeg oppe OFTE. 

Har ingen tro på å la halvåringer ligge og gråte alene...

Jeg satser på å prøve med avvenning når hun nærmer seg 8 mnd.. Men, ikke hvis hun sover dårligere pga det..

Back
Topp