Natta!:)

Plokkfisk

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Marsboerne2017
Kor lenge e da mellom siste kvilen og te natt for dåkas kneipa? :)
 
1,5-2,5 timer, veldig avhengig av hvor mye hun har sovet tidligere på dagen. Oftest ca 2 timer. Leggetida er fast, har vi bestemt oss for, så håper vi at resten regulerer seg selv litt etterhvert :)
 
2-3 timer - bør ikke gå mer enn 3 timer. Men litt avhengig av hvor mye han har sovet på dagtid.
 
1,5-2,5 timer, veldig avhengig av hvor mye hun har sovet tidligere på dagen. Oftest ca 2 timer. Leggetida er fast, har vi bestemt oss for, så håper vi at resten regulerer seg selv litt etterhvert :)
Samme her, men blir sutring nesten hver kveld uansett. Nesten som han blir overtrøtt uansett hvor kort tid det er siden han sov siste dupp. I kveld gråt han i en halvtime før han la seg (ble nok lengre enn nødvendig pga at jeg var så sliten at jeg ikke orket å gå rundt med han og ta knebøy, noe som alltid funker). Vi står ikke opp til samme tid hver dag, så duppene på dagen blir til ulike tider og med ulik lengde :)
 
Veldig forskjellig når, hvor ofte og hvor lenge lillemor sover på dagtid. I dag varte siste dagduppen til kl. seks, og så fikk vi endelig lagt henne i senga halv elleve, ca. Vi bruker gjerne 1-2 timer på å få lagt henne ned i senga si så hun roer seg (selv om hun er skikkelig trøtt når vi starter), uansett når siste dupp var. Går ikke helt som smurt ennå, den legginga... Men ja, noen ganger blir hun trøtt bare en time etter forrige dupp, andre ganger holder hun det glatt gående i fire timer. Ikke akkurat rigide rutiner her... :confused:
 
Her sover han maks 2 timer totalt om dagen, og går gjerne 3-4 timer mellom hver lur.. Lurene varer alt fra 10 min - 30 min. Sover hele natta da, men ber om mat i søvne...
Slitsomt :/
 
Veldig forskjellig når, hvor ofte og hvor lenge lillemor sover på dagtid. I dag varte siste dagduppen til kl. seks, og så fikk vi endelig lagt henne i senga halv elleve, ca. Vi bruker gjerne 1-2 timer på å få lagt henne ned i senga si så hun roer seg (selv om hun er skikkelig trøtt når vi starter), uansett når siste dupp var. Går ikke helt som smurt ennå, den legginga... Men ja, noen ganger blir hun trøtt bare en time etter forrige dupp, andre ganger holder hun det glatt gående i fire timer. Ikke akkurat rigide rutiner her... :confused:

Godt da ikkje berre e hos meg rutinen ikkje e heilt spikra endo!.. :p prøve å ha leggingo lik,men klokkeslettet variere frå 18.30-22.. Alt ette kati ho klare å sleppa Jon Blund te..:p
 
Godt da ikkje berre e hos meg rutinen ikkje e heilt spikra endo!.. :p prøve å ha leggingo lik,men klokkeslettet variere frå 18.30-22.. Alt ette kati ho klare å sleppa Jon Blund te..:p
Høres kjent ut, ja! Varierer stort sett mellom 20.30 og 23.30 her før vi får henne til å sove i senga. Ikke alltid Jon B ønskes velkommen med åpne armer... :p
 
Høres kjent ut, ja! Varierer stort sett mellom 20.30 og 23.30 her før vi får henne til å sove i senga. Ikke alltid Jon B ønskes velkommen med åpne armer... :p

Jaiks.. Eg e sånn sett gla Sara sovne før 22 som oftast.. For då e eg so trøtt at eg kunne kubba me ho i armane..:p kati sove di siste kvil då? Her drive eg og prøve ut kati ho må vera våken for å få ho te å sova.. Men e ikkje lett å bli klok på ho!:p
 
Jaiks.. Eg e sånn sett gla Sara sovne før 22 som oftast.. For då e eg so trøtt at eg kunne kubba me ho i armane..:p kati sove di siste kvil då? Her drive eg og prøve ut kati ho må vera våken for å få ho te å sova.. Men e ikkje lett å bli klok på ho!:p
Hun duppa til halv sju for et par dager siden, da sovna hun til den første nattøkta halv tolv... prøver å ikke la henne duppe lenger enn til klokka seks. Men ikke så greit å planlegge alltid - f.eks. hva er det best å gjøre hvis hun er skikkelig trøtt halv-kvart på seks? Hm-hm...
 
Hun duppa til halv sju for et par dager siden, da sovna hun til den første nattøkta halv tolv... prøver å ikke la henne duppe lenger enn til klokka seks. Men ikke så greit å planlegge alltid - f.eks. hva er det best å gjøre hvis hun er skikkelig trøtt halv-kvart på seks? Hm-hm...

Heilt eni! På lørdag lot eg ho sova ein dupp i seks tio, våkna av seg sjøl itte 30 min.. Men då sleit me heilt te 22 elns.. Dei fleste dagane våkne ho frå siste dupp i 17-18 tio,og då e ho klar for kubbings ein time ittepå som oftast.. Men løye me da, blir ofta ståande å byssa ein time forda..:p
 
Heilt eni! På lørdag lot eg ho sova ein dupp i seks tio, våkna av seg sjøl itte 30 min.. Men då sleit me heilt te 22 elns.. Dei fleste dagane våkne ho frå siste dupp i 17-18 tio,og då e ho klar for kubbings ein time ittepå som oftast.. Men løye me da, blir ofta ståande å byssa ein time forda..:p
Skjønner vi er flere med like utfordringer, ja... :p
 
Har egentli fått en greit rutiner på sovinga, sover mellom en-tre timer på formiddagen, ca elleve tolv tiden, avhengig av om hun sov til syv eller ni på morran. Så sover hun en liten lur på ettermiddagen mellom fem og halv sju. Så er det grøt tid kvart over syv hver dag, etterfulgt av bading hver andre tredje dag og kos og en eller to pupp, så i seng klokka ni. Da har hun enten sovnet av pupping, eller så er hun våken og ler og flirer og ser ut som om hun ikke er klar for senga, MEN hun slokner som regel på en to tre:) Hører på babycallen at hun skravler og ler for seg selv i mørket før hun sovner første dupp:) Varer i ca 5-6 timer :)
Så opp annahver til hver tredje time :)
 
Siste dupp er noen ganger 16.30 og da sover han 1 t noen ganger er siste dupp ferdig 17.45 men han tar alltid natta 19.00-19.30 og våkner 2-3 ganger for mat og sover videre. Morgen starter 05.45-06.30.
 
Nå har min gutt gjerne begynt å sovne rundt kl 19-1930 men våkner igjen kl 20 - 20.15 og hylgriner:-/. Sovner da ikke igjen før rundt kl 21 -21.30 men sover da somregel gjennom natten kun med 1-2 amming er i halvsøvne
 
Her er det 1-1,5 time :) sover dupper på 1,5-3 timer på dagtid, våken ca en time mellom. :)
 
2-3 timer mellom siste dupp og natta. Som regel i 19-20 tiden.
 
Back
Topp