Natt-prat :-)

1+1

....
Jeg er, som sikkert mange andre, oppe et par ganger om natta for å amme mitt lille vidunder :-) Jeg blir som regel lysVÅKEN og går da alltid inn på babyverden for en oppdatering. Kanskje vi skulle hatt en tråd hvor vi kan skrive om alt og ingenting - som er for oss natteranglere :-)

Stormende jubel for nattprat :P Hehe. Nå har jeg lagt meg for natta og ligger og lytter til min datters pust. Ho er så forkjøla stakkars, og jeg synes det er skummelt når det surkler i brystet hennes og hun brekker seg :-( Spesielt skummelt er det om natta - vil helst ligge å passe på. Vil ha ei frisk datter snarest!! Noen som har gjort noe spennende i dag da?

Jeg tar bare A opp i senga og ammer på natta, de gangene hu vil ha mat. Noen ganger ser jeg på telefonen andre ganger som i natt (les 04.30) Sovna jeg mens jeg amma og vokna av at min mann sto opp kvart over 5 :) trøtt ja!! Liker tråden, så nå må jeg nok inn å sjekke til natta :p

Da får vi kjase litt vi mens vi ammer :P I dag er det 23 grader her i sør og skikkelig lommert. Herlig :D Nå skal jeg ta meg en trilletur. Hva fyller du dagene med i permisjonstida? Blir så fort rastløs jeg :-) men er heldig som har flere venninner med babiser da :-)

Så har vi gjort unna denne natta's amming. Opp klokka 2, ferdig halv 3. Nå sitter jeg bare her og venter på at veslemor skal lukke øya igjen. Er inne sånn av og til for å putte i sutten igjen.
Regner da med at neste amming blir et sted mellom 6 og 7. :-)

I mellomtiden sitter jeg og kikker på babyleker til lekegrinda :-D Er jo ikke lenge før den kan tas i bruk, og da begynner det å bl iartig syns jeg :-)

Da var vi igang her også - 03.15 :-) Så er det alltid like spennende å se om hun sovner igjen etterpå :P Plutselig velger hun å være våken en time, det er mindre gøy :P Hehe. Hvis ikke er det nok mat igjen rundt 7 :) Godt er det at hun nå holder ut så lenge uten mat om natten. Husker det fort kunne bli hver 2. time i begynnelsen. Puuh! Så spennende med nettshopping. Hvor bestiller du fra? :-) God natt :-)

Ga gullet mat halv 12 og nå er ferdige med å gi pupp etter nattens søvn, så da ble det ingen natt-melding på meg..

Har en unge som henger i puppen hele dagen lang for tida - økedøgn eller varmen? herlighet for et "mad-hål" iallefall! :) Nå er klokka 01.15 - og første økt er igang. *Megatrøtt! Hun la seg i 20.00 tiden i går, godt for ei sliten jente og herlig å få kvelden alene med min mann :-) I morra er det 6-ukers kontroll på mor, kjenner jeg gruer meg litt :-/ noen som har vært?

Jeg har til nå bare kikka inne på siden til BR Leker :-) Mye fint der, og noe på salg :-)

Nå sitter jeg her og venter på at snuppa skal sovne skikkelig. Våkna for 1 time siden og ville ha mat. :-)
Og da blir jo hu som regel lysvåken. I hvert fall hvis det blitt lyst ute, som nå. Heldigvis så er hu snart helt borte igjen. Siden hu sover så lite på dagen, så synes jeg natta er viktig å få slappa av på. Ikke alltid hu er enig da ;-) Er det lyst ute, så er det jo morran ;-)

Har 6 ukers kontroll for snuppa i dag, og meg til tirsdagen.
På mor skal det vel bare sjekkes at livmora er som den skal, og sjekke blodprosent. Ja, også snakke om prevansjon... Har du sydd skal de muligens sjekke stinga også. Mener de gjorde det etter at jeg hadde fått gutttungen i allefall.

Godt å høre at jeg ikke er alene :-) Her våknet Ada 02.30 og var sulten. Alt gikk knirkefritt, helt til det kom et sabla brak i buksa. Måtte skifte og da ble hun selvsagt lysvåken. Så nå ligger ho og styrer som bare det :P Sov!! Hehe. Veldig enig i at man skal SOVE om natta ;-) Hvordan gikk det på 6-ukers? Hva gjorde helsesøster og lege? Jeg var på kontroll i dag med megselv. Sjekket sting og livmor, det gikk helt fint. Men så tok hun celleprøve - auu! Det var mindre godt :P Forresten, lekmer.no har veldig mye fint syns jeg :-)

Kontrollen hennes i går gikk strålende :-) Legger på seg perfekt, og strekker seg bra :-)
Legen gjorde det samme som før vi reiste hjem fra barsel. Lytta, sjekka refleks og hofter.

I går sov hu mesteparten av dagen, så natt til i dag var tøff. Lenge våken etter mating, og jeg gikk i halvsvime pga varmen :-p

Håper på en bedre natt nå :-)

Så godt å høre at ho legger på seg og at alt er bra :-) Er det vanlig at de sjekker disse tingene? Var på helsestasjonen selv på torsdag og ho hadde lagt på seg 520 gram på to uker. Skikkelig feita seg opp :P Men godt det er den veien iallefall. Mi jente eder hver 2. time nå til dags, syns jeg har ho til brystet hele tida. Litt slitsomt og får såre beystknopper, men skjønner ho er tørst i denne varmen :-) I morra skal jeg i utdrikningslag, så da håper jeg ho holder ut litt lengre av ganga. Helgeplaner dere? :-) Håper denne natten ble bedre for dere! Og så håper jeg flere slenger seg på nattpraten nå etterhvert :-) Syns det er så greit å ha en tråd å sjekke om natta når jeg ammer eller venter på at ho skal slukne :-)

Melkespreng... Hørte grynt og tok opp gullet så hu kunne suge litt. Deilig!!! Skal på 6 (7) ukers kontroll på helsestasjon på onsdag og torsdag for meg :) natti natt

Hehe, det er jammen ikke godt du - godt din lille våknet for å tømme deg ;-) Jeg la meg for en time siden og nå ville mini ha mat. Kjenner jeg er stuptrøtt! Jeg har vært på utdrikningslag i dag, kjempe koselig å være sammen med venner og bare være meg (ikke mamma) :-) Det gikk veldig bra å være borte fra mi lille, visse hun koste seg med faren og at jeg fikk se henne senere. Pluss at jeg fikk amme henne i løpet av dagen også, så da fikk jeg smaska litt på henne ;-) Pappan gav flaske på kvelden, deilig at hun tar den :D

lillegutt er våken ENDA(klokken ett). vanligvis sovner han 11 eller senest 12. jaja. prøver å legge oss alikevel. Skal en tur til byen i morgen, planen er å shoppe en til fin ammesinglet (Boob). Så vi må opp i litt normal tid :)

DK82 skrev:
lillegutt er våken ENDA(klokken ett). vanligvis sovner han 11 eller senest 12. jaja. prøver å legge oss alikevel. Skal en tur til byen i morgen, planen er å shoppe en til fin ammesinglet (Boob). Så vi må opp i litt normal tid :)

Off, det er slitsomt når man gjerne vil legge seg og de små nekter :P Her var det også baluba på kvelden. Hun pleier legge seg mellom 8-10, men når mormor og tanter er på besøk får hun ikke lov å legge seg ;-) Så drøyde litt og skal si hun ble overtrøtt stakkar. Rart hvor mye rutine har å si allerede nå :) Nå er ammeøkta over og mini sover igjen, så da sier jeg *snork og godnatt :-)

I natt føler jeg at jeg har vært mye våken... Å ville ikke sove når vi skulle legge oss så ble vel halv 12 før vi sovna. Våkna i 1 tia og ville ha pupp klokka 2 sov hu fortsatt ikke så da la jeg henne i vår seng med egen dyne, litt lettere å putte i smokken da :) å jeg var rimelig trøtt. Så våknet vi alle 3 av min manns Vekkeklokke nå klokka 5 bleieskift og amming er ferdig og vi ligger nå i senga for å duppe litt :) så det var vår natt.. den natta med nest mest pes....

Lykke'i'magen skrev:

DK82 skrev:

Off, det er slitsomt når man gjerne vil legge seg og de små nekter :P Her var det også baluba på kvelden. Hun pleier legge seg mellom 8-10, men når mormor og tanter er på besøk får hun ikke lov å legge seg ;-) Så drøyde litt og skal si hun ble overtrøtt stakkar. Rart hvor mye rutine har å si allerede nå :) Nå er ammeøkta over og mini sover igjen, så da sier jeg *snork og godnatt :-)

ja det er sant, allerede blitt rutine her og på natta vanligvis, så han var litt overtrøtt her og. sovnet flere ganger men våknet når jeg la han fra meg. sovnet til slutt halv tre. men da sov han til 1130 dagen etter med bare en amming underveis :)
nå tror jeg han nettpp sovnet for kvelden. 12  er myyye bedre enn 2:30!! ;)

Fru Tronderud, det hørtes slitsomt ut gitt, men du er ikke alene om å ha det sånn til tider :-/ Og DK82, i dag ble ho jammen overtrøtt igjen! Sitter her med ei skrikende jente som bare ikke klarer å sovne. Syns det er så rart når de er såå trøtte og ikke får sove, hvorfor ikke bare lukke øynene? Har i tre timer nå fløyet ut og inn av soverommet, ho sovner og våkner temmelig raskt igjen med et pang. Har spist uendelig mange ganger og bare kaver. Håper virkelig det er natta snart for nå er jeg TRØTT! Puuh!

Lykke'i'magen skrev:
Fru Tronderud, det hørtes slitsomt ut gitt, men du er ikke alene om å ha det sånn til tider :-/ Og DK82, i dag ble ho jammen overtrøtt igjen! Sitter her med ei skrikende jente som bare ikke klarer å sovne. Syns det er så rart når de er såå trøtte og ikke får sove, hvorfor ikke bare lukke øynene? Har i tre timer nå fløyet ut og inn av soverommet, ho sovner og våkner temmelig raskt igjen med et pang. Har spist uendelig mange ganger og bare kaver. Håper virkelig det er natta snart for nå er jeg TRØTT! Puuh!

sånn er det her og. han hadde sovnet, jeg la han og 15min senere er han våken... blææh. skal prøve amme i senga nå ¨for å se om jeg får han til å sove igjen. hvis ikke bysser vi med dyna. Men tror han våknet nå av hikke, han haater å hikke! hadde håpet å få sove før tolv en dag snart :)

Back
Topp