Natasha saken..

~StRaToS~

Forumet er livet
Det går en dukomentar på nrk2 nå om det saom virkelig skjedde.
Og jeg må si jeg er skremt!
Man har jo ikke kontroll eller oversikt over disse små gullene som skal på skolen..

Men så kom jeg til å tenke på en ting...

Kan man kjøpe sporingsutstyr for privat bruk???

Altså en bitte liten dings man kan sett på skoene eller smykket de har rundt halsen
på ungen og så ha en dings hjemme som forteller oss hvor de befinner seg...

Kanskje jeg er hysterisk, men tror ikke det skal så mye til for å lure en 6-7 åring til
å bli med hjem til naboen for mamma har sagt at han skal spise middag hos de i dag...(eller noe i den duren)

Ikke le av meg da...

skulle gjerne hatt en sånn dings jeg

Hadde jo vært en ekstra sikkerhet selv om dt egentlig ikke er en særlig grunn til å
kidnappe mine barn, de heter jo ikke beckham eller noe.
Men de dagene de skulle ha vært hjemme rett etter skolen men er kos en kompis istedet
og har glemt å ringe, så er det lurt å vite hvor de er.
Vet jo at barn lett kan glemme seg i leken og bli lengre enn planlagt..

Ingen som vet??

Ein kan jo spore jakthunder i fjellet.. då kan ein vell spore barn også. [&:]

Kan man det??
Da burde det kunne brukes på barn også da?

Kanskje den serien skaperen kan ordne den saken[:D]

ORIGINAL: Oktober07

Skulle jo tro det var lov for privat bruk, i hverfall fram til en hvis aldersgrense.... Som det blir nevnt, en 6 - 7 åring glemmer seg nok fort bort eller blir med fremmede fordi de har sjokolade eller en beskjed fra mora eller lignende....

Huff jeg tror jeg blir en skikkelig hønemor som ikke tør å la ungen gå ut alene... Huffameien [:o], kan jo ikke fotfølge ungen hele livet heller... [:o] stakkars[:D]

Jeg kommer til å la han gå alene, men jeg kommer til å luske bak buskene[;)][:)]
Må jo se hva han gjør når jeg ikke er til stedet og om jeg har oppdratt han rett.
Så tenkte jeg jeg skulle få (når dentid kommer) en venn av meg han aldri har sett før til å prøve å lure
han med seg. Bare for å se om han er til å stole på.
DON`T TALK TO STRANGERS!!

hehe, man skulle hatt sånn microchip som på hunder, med oppsporingsmuligheter haha...

ORIGINAL: ~StRaToS~

Det går en dukomentar på nrk2 nå om det saom virkelig skjedde.
Og jeg må si jeg er skremt!
Man har jo ikke kontroll eller oversikt over disse små gullene som skal på skolen..

Men så kom jeg til å tenke på en ting...

Kan man kjøpe sporingsutstyr for privat bruk???

Altså en bitte liten dings man kan sett på skoene eller smykket de har rundt halsen
på ungen og så ha en dings hjemme som forteller oss hvor de befinner seg...

Kanskje jeg er hysterisk, men tror ikke det skal så mye til for å lure en 6-7 åring til
å bli med hjem til naboen for mamma har sagt at han skal spise middag hos de i dag...(eller noe i den duren)

Ikke le av meg da...

Hvordan settes dette på hunder da??

Kan man kjøpe en og henge det på barn??

Eller er det slik at man operere det under huden?
Det er å gå for langt på barn liksom[&:]

Hmm.....det funker jo det og. Til en viss alder da.
Vil jo ikke spionere på ungene mine heller..

Er det dyrt med slike meldinger??
10 kr stykket kanskje?

Back
Topp