Nasjonalt senter for fostermedsin st.olavs

Hei. Jeg skal på UL på st.olavs, nasjonalt senter for fostermedsin neste uke. Er da ca 14 uker på vei. Er det noen her som har erfaring med å få vite kjønnet på disse timene, rundt samme tid? Eller sjekker de alt de skal, og ikke kjønn osv?

De sjekker nok ikke automatisk kjønn, men om du spør kan deg godt hende de gjør det. Har kun vært der i uke 12 og så ikke før uke 18. Sjekket ikke kjønn i uke 12, men jeg spurte heller ikke.

Jeg var der rundt uke 13. Jeg spurte etter kjønn, men de klarte ikke å se det så tidlig. Tipper du får vite det om de spør og om de kan se det, men det er nok ingen garanti for at det går så tidlig.

Nå var ikke jeg der, men på Ullevål. Hun ble nesten sur da jeg spurte om kjønn, og sa det var for tidlig...

Jeg var der 12+6, overlegen omtalte den i magen som han hele tiden; «han har det og det, der er lårbeinet hans» osv, så jeg måtte spørre om hun omtaler fosteret som han bevist fordi det er en han, eller om hun alltid gjør det :hilarious: Da sa hun at nei, hun sa alltid bare ham, men hvis hun måtte si noe om kjønn ville hun sagt st det er en gutt, men virket veldig usikker :p

Da jeg var der i uke 12+4 følte jeg ikke for å spørre da hovedgrunnen til at jeg var der var for å se om fosteret var friskt. Jeg kjente på at det kanskje var «overfladisk» av meg å spørre om kjønn da det var snakk om alvorligere ting denne gangen. Men det er din kropp og ditt barn, så jeg tenker at det må du få bestemme heeeelt selv :Heartred All lykke til!

Back
Topp