leste dette, jeg pleier altid å koke smokken. Bør jeg ikke gjøre det?? Helt på slutten står det at smokken skal holdes borte fra høy varme. Jenta mi er helt smokkoman, og jeg har drømt at den gummidelen har gått av og ned i halsen hennes. angst.
- Alle våre narresmokker oppfyller den Europeiske Standarden EN 1400. Men det er viktig at du følger noen enkle råd om vedlikehold og sikkerthet.
- Før smokken tas i bruk første gang bør den steriliseres fem minutter i kokende vann. Siden rengjøres den regelmessig under rennende varmt vann, uten vaskemiddel.
- Alle våre smokker er kontrollerte og har vært igjennom dra-prøver. Du skal allikevel kontrollere smokken reglemessig gjennom dra-prøven; Grip sugedelen og knotten, dra og forsikre deg om at sugedelen sitter ordentlig fast. Bytt smokken regelmessig, helst hver måned.
- Hvis sugedelen sveller, blir klissete eller bitemerker oppdages må den kastes. [font="verdana, arial, helvetica, sans-serif"]
- Hvis barnet ditt har for vane å bite på smokken anbefaler vi at du velger sugedel av naturgummi.
- Hold smokken borte fra sollys og høy temperatur/varme.