NANNYHJELPEN

klart det er synd på barna, men hadde det ikkje vert meir synd på dei om foreldra ikkje fekk hjelp då?
ser problemet med å lage det til tv underholdning, men tror fortsatt at ein del av " mørketall" lærer av dette og gir barna sine ein tryggere oppvekst..

Ja, sånn sett. Men det kunne da heller vært laget et program som heter f.eks "barneoppdragelse" med skuespillere. Som en serie som f.eks puls på nrk.

Jeg innrømmer jo at jeg ser den amerikanske serien. Men jeg bare liker ikke at unger blir vist på sitt værste på tv. Tenk når de blir større!

joda forstår kva du meiner..
men kan ta meg sjølv som eksempel då, for eg kan kun snakke utfrå mine erfaringer..
så sku eg ønske at min mor hadde fått hjelp, og eg hadde heller vert stolt om eg kunne sett ( evt. programmet ) at min mor lærte av det, og at eg og min søster hadde fått ein trygg oppvekst, enn å vera redd for å bli mobbet for det..

barn kan bli mobbet for det meste uansett, vil folk mobbe så finner dei alltid noke uansett..

Nå vet ikke jeg hvor fæl oppveksten din har vært da, men jeg tror det heller ville vært bedre om din mor fikk hjelp uten å sende det på tv.
Du hadde da ikke trengt å se opptak av den for å være stolt av hva moren din hadde klart. Da hadde du jo bare kunne sett på deg og søsteren din, at dere hadde det bra.. Hvis du skjønner?[&:]
Tror det er bedre at en familie med problemer får hjelp uten å bli "tv-stjerner", og i tillegg slippe å bli mobbet..[8|]

så klart[:)] men svarte berre på det ang. at viss ein såg det programmet då som voksen, så ville eg heller blitt stolt, og glad for at min mor evt. hadde lært av det.

det er jo ikkje sikkert at så mangen av barna der husker at dei hadde " problemer" i familien, eg seier ikkje at programmet er bra eller dårlig, men det er så utrolig mangen som trenger litt råd, og ikkje alle tør innrømme det, og då ser dei og lærer forhåpentligvis litt av programmet..
når alternativet er ingen hjelp, eller å lære av eit sånt program så..

Et lite poeng er vel at barna bør skjermes uansett. De velger ikke å være på TV, det er foreldrene som velger å være på TV. Og jeg har et lite problem med at hvis foreldrene er så "store" på det at de ser de har et problem, så burde de valgt å få hjelp av andre instanser, enn et underholdningsprogram på TV3! Kan være jeg er trangsynt, men jeg finner INGEN unnskyldning for å utsette barna for den offentlige visningen som underholdning.

Back
Topp