NANNYHJELPEN

Hanne79

Elsker forumet
Vi hadde en diskusjon om nannyhjelpen for en stund siden. Jeg fortalte at jeg er BOIKOTTER hele serien, og mange kunne ikke forstå dette fordi det er så lærerikt å se på, i tillegg til at familien får så god hjelp. Fant dette i det siste "Foreldre & Barn":

"NANNYHJELPEN KLAGET IN FOR PFU"

Forelde & Barns ekspert, Stein Erik Ulvund, har klaget inn TV3-programmet "Nannyhjelpen" for Pressen Faglige Utvalg (FPU). Det gjør han sammen med barneombudet, Redd Barna og en rekke andre kjente pedagoger. De mener programmet er uetisk, fordi det viser barn i fortvilte situasjoner som TV-underholdning!

Så for meg så hjelper det ikke hvor mye jeg kan lære om barneoppdragelse, og hvilke feller jeg kan gå i, når det går på bekostning av barna. Noe jeg virkelig føler det gjør. Det finnes nok av bøker å lese om samme emnet.

eg var med i den diskusjonen ja..og meinte det motsatte av deg, men må nok sei at eg skifter litt meining, og er litt einig med deg alikevel..

hvorfor kom ikke denne reaksjonen før det kom en norsk versjon er det liksom mere aktuelt fordi de er norske??
er ikke fan av nanyhjelpen men syns dem som er med virkelig tenger all den hjelpen de kan få!!

Synes synd på de barna... Det er vel GANSKE ofte en kan se på foreldrerne og så skjønne hvorfor ungere oppfører seg som de gjør.......? Mange som har vanskelig for å bruke sunn fornuft[:@][:@][:@]

ORIGINAL: louis

hvorfor kom ikke denne reaksjonen før det kom en norsk versjon er det liksom mere aktuelt fordi de er norske??
er ikke fan av nanyhjelpen men syns dem som er med virkelig tenger all den hjelpen de kan få!!

Jeg og syns de skal få all hjelp de trenger! Men hvis TV3 og deres eksperter har så lyst å hjelpe dem, så får de gjøre det uten å lage tv-program av det. For disse familiene kan søke og få hjelp mange andre plasser. (Syns faktisk det sier litt om foreldrene at de faktisk vil vise seg fram på TV jeg...)

Det har vært reaksjoner på den utenlandske nannyhjelpen også, men det må være norskprodusert for å kunne klage det inn her i Norge.

er ikke uenig med deg det er forkastelig og bruke barn på denne måten men mangen av de foreldrene som kansje ikke skulle hatt barn og ikke fått mulkigheten til og få oppmerksomhet fordi de er dårlige foreldre for det er flesteparten av dem synes jeg da!!
hadde aldri latt mine barn bli så bedritne som noen av disse barna men så er ikke jeg som disse foreldrene heller'!!
jeg mener at når huset og tomten ikke ser ut i måneskinn sier dette mye om foreldrene...

ORIGINAL: mie83

er ikke helt enig at de gjør det for å vise seg frem på den måten, tror akkurat den biten med at de står frem og sier de trenger hjelp er med på å hjelpe andre. da blir det ikke like farlig å innrømme at man trenger hjelp i hjemmet, mange som syns det er flaut å måtte innrømme at de ikke fikser alt med å være foreldre..

Men hvorfor bruker de ingen av de andre instansene da... Skjønner også at det er må være vanskelig og tøft å stille opp på TV å si at de ikke er noen bra foreldre, men det er tross alt mange andre plasser å henvende seg, og kurse seg (mener nå jeg)

Er også ening med deg Hanne. Men også litt uening! Hehe.

Det er ikke barna i serien det er noe galt med, men foreldrene
(skulle nesten tro mye av det var skuespill)
Men det er faktisk veldig lærerik for mange å se på dette (selvom det er vel ment fra tv3 sin side at dette skal være mer komisk enn lærerikt)
Jeg hadde ikke giddet å lest en bok for å si det sånn, HATER bøker, men sånn er jeg. Andre er heldigvis ikke helt like som meg heller....

Jeg forstår godt at programmet er lærerikt, både for familien som deltar og for seerne. Men er det virkelig verdt det, når en tenker på at det faktisk er barn som blir vist frem til verden i veldige uheldige situasjoner????

Står fremdeles på det at de kunne sendt den norske versonen i andre land og de andre her. I utlandet er det jo ingen som kjenner deg. Er enig i at de voksne er de som har problemene, men det profilerer barna på en helt gal måte. Lærer mye av tips som nannyene gir, men da kunne de heller hatt ei hjemmeside.
Klem.

ORIGINAL: Linka

Står fremdeles på det at de kunne sendt den norske versonen i andre land og de andre her. I utlandet er det jo ingen som kjenner deg.

Ganske god idé. Skal vi tipse TV3?[:D][:D][:D]

JEG SER I HVERTFALL PÅ NANNY HJELPEN

MORSOMT
LÆRERIKT

- OG JEG TROR IKKE DET ER SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ ILLE FOR BARNA.

ORIGINAL: Hege23

- OG JEG TROR IKKE DET ER SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ ILLE FOR BARNA.

Det tror jeg.... men så får vi være enige om å være uenige. Liker en god diskusjon, jeg[:D]

Ja så klart vi må få lov til å være litt ueninge :)

eg følger også med, og syns det er lærerikt, men forstår at folk reagerer på at barn blir til " underholdning" ...

men tror nok at det kan vera lærerikt for mangen..er jo flott viss "alle mørketallene" lærer av dette, og at då andre barn får ein betre kvardag.

ORIGINAL: *isa*

men tror nok at det kan vera lærerikt for mangen..er jo flott viss "alle mørketallene" lærer av dette, og at då andre barn får ein betre kvardag.

Virkelig? På bekostning av andre barn????

det går jo utover mangen andre barn hos dei andre som trenger hjelp, kva med dei då? kan vera brå å få eit fokus på dette også..eg veit ikkje sikkert..

Jeg gidder ikke se på den norske nannyhjelpen. Det værste var å se folk fra byen min. Ble mye folkesnakk av sånt. Orket ikke å se det etter den episoden.

Da ser jeg heller på den amerikanske. Mye større land, og jeg vet ikke hvem noen er derfra.. Dessuten er det mere ekstremt, og da mere underholdende.

Men om det er norsk eller amerikansk så liker jeg ikke tanken på at de ungene det gjelder kan få følger for dette senere. De kan se opptak senere av seg selv, og jeg er redd de kan bli mobbeofre.. [8|]

ORIGINAL: tullmusa

Dessuten er det mere ekstremt, og da mere underholdende.

Takk for å bringe frem poenget! For uansett, så er programmet underholdning, på bekostning av barn!!!

Ja, og jeg syntes det er feil at det lages underholdning på bekostning av barn.
Men jeg ser heller det amerikanske, om jeg skal se på tv den kvelden.. Høres veldig brutalt ut å si at det er mere underholdende, men det er jo bare reine fakta. Selv om jeg syntes synd i ungene. [8|]

Back
Topp