Nan2 vs Nan3

Merri24

Gift med forumet
Snuppa er nå 9 mnd, og tilfeldigvis så jeg i butikken at NAN3 nå er merka fra 9 mnd. Så jeg kjøpte en pakke. Av en eller anna grunn fikk jeg med meg prisen, og den var den samme som for NAN2. Forskjellen var bare at NAN2 ga 7,7 liter melk, mens NAN3 bare gir 5,7..

Får ikke helt dette til å rime, jeg.. Er NAN3 så mye dyrere å fremstille, eller er det bare et triks fra Nestle for å lure fra oss penger? Pakkene er jo like store og ser helt like ut..

Og hvor mye vits er det egentlig å bruke NAN3? Da jeg var i USA for et par år siden fantes det ikke mme som var gradert etter alder, som jeg fant i alle fall. Der var det kun en type som du bruker fra nyfødt og hele veien (pluss en million spesialutgaver som inneholdt og ikke innholdt ditten og datten..)

Men hva gjør dere? Bruker dere NAN3?

Vi bruker NAN3 nå, men for oss så blir det ikke noe dyrere for han drikker så mye mindre nå enn for 3-4mndr siden :)

Man må jo ikke gå over til nr 2 og nr 3 - vi gjorde aldri det. Brukte nr 1 hele tiden.

Brukte nan2 hele tiden (begynte med mme når han var 5-6mnd).. Gadd ikke kjøpe 3'ern, bortkasta spør du meg[:)]
Den er vel mer "drikke", ikke måltid. Her ville jeg at han skulle bli mett av melka[:)]

Nan 3 er ikke morsmelkerstatning men en melkeerstatning. Altså det er ikke beregnet som et måltid, men som en tørstedrikk ved siden av maten.
Vi brukte aldri nan3 da vesla fikk i seg nok næringstoffer uten av vi trengte bruke den, men brukte nan2 delvis fram til hun var 1 år gammel, for at hun skulle bli skikkelig mett til tider.

Om jeg ikke husker heeeelt feil så var det l bare Nan da Adrian ble født, ikke Nan2 og ihvertfall ikke Nan3 [:)]

ORIGINAL: merete_80

Man må jo ikke gå over til nr 2 og nr 3 - vi gjorde aldri det. Brukte nr 1 hele tiden.

nan1 inneholder jo ikke alle de rette mengdene av næringstoffene barnet etterhvert trenger.
Det er jo som morsmelka, den vil endres mens barnet vokser og tilpasse seg i næringsforholdet. Derfor en skal gå over til nan2 etterhvert.
nan3 derimot er jeg enig at man ikke trenger, men så er det heller ikke en morsmelkerstatning men en melkeerstatning som er beregnet som tørstedrikk.

Nan 3 er IKKE mme, det er kun tilskuddsblanding. Den skal brukes som drikke til måltider men absolutt ikke under noen omstendigheter skal den brukes som rent flaskemåltid. Altså bare som drikke til annen mat. Et unødvendig og misvisende produkt. Synes jeg. 

Bare gjentar det som allerede er skrevet over her, nan3 er ikke morsmelkserstatning. Det kan feks brukes i overgangen mellom å drikke mme og kumelk, og da altså ved siden av måltid som når man tar seg et glass melk til en skive.

Back
Topp