NAN vs Collett

BflyW

Elsker forumet
Man blir så blind....

Jeg har for det meste hørt om NAN så nåe jeg skulle kjøpe mme første gang var det det jeg plukket med meg.
Når noen i går nevnte muligheten for å bytte erstatning (for å prøve om kanskje NAN var årsaken til Amayas kollik) så sa jeg at "fordelen med NAN er at det er så lett å få tak i - jeg har ikke funnet Collett noe sted!"

Vel - var i butikken nå, og Collett står rett ved siden av NAN. Det sto enda et merke der også (Hepp?) som jeg aldri har hørt om før.

Men altså - er det noen som vet noe om NAN i forhold til Collett? Er det ene mildere mot magen enn det andre etc?

Jeg har hørt at NAN H.A skal være mildere mot magen (selvom når jeg leser på pakken kun kan se at de 'reklamerer med' at de er mer allergi-vennlig). Men NAN H.A selges kun på apoteket - så jeg vil helst ikke venne Amaya til det om det ikke er noen grunn til det... det skal jo helst være lett tilgjengelig også.
Noen som vet?

På Collett pakka står det at det inneholder Omega-3 - betyr det at vi ikke trenger å gi tran ved siden av? Jeg har gitt Amaya tran i 3 dager nå. Det går greit det altså - litt rynking på nesen, men foreløpig spytter hun den ikke ut igjen.

Ærlig talt, den jenta skrik så lite at når ho førstan skrik skilleli så kommer tåran mine å...e så ekkelt når ho har vondt å æ ikke kan gjøre anna enn å vugge ho....

Jeg vet..... Jeg har i det minste sluttet å grine selv når Amaya griner - for nå har jeg begyndt å se et mønster. Så nå er det bare å bysse henne (gjerne i 3 timer), men så lenge jeg gjør det er hun som regel stille. Og så vet jeg at det tar slutt innen en viss tid... og kommer ikke til å vare hele kvelden, så da blir jeg ikke så fortvilet. Det hjelper bare å ha funnet ut av sånne ting. Men det er bare å glemme å gjøre noe annet når hun har det sånn... da må hun holdes hele tiden, så det gjelder å ha fått spist etc før det setter igang...

Dessuten hjelper det å gå tur når hun har det sånn.... så jeg prøver å vente med trilleturen til en 'magevondt-kule' setter igang - for jeg kan jo like godt slå to fluer i en smekk.

Kommer nok til å prøve Collett om ikke kiropraktoren gjør susen.... Ønsker ikke å gjøre to foransdringer på en gang - for jeg vil gjerne vite hva som virker...

Nå setter det igang igjen.... får bysse litt!

sønnen min fikk nan første gangene, men han tålte den ikke rett og slett...På helsestasjonen mente de at det var noe i den mme som barna kunne reagere på...Jeg gikk da over på Collett og hadde ikke noe problemer med hverken gulping eller magesmerter...Av nan Spydde/gulpet han enormt....Og det luktet sikkelig surt men ikke av collett den klarte han å holde innabords..[:D]

hm... da skal jeg virkelig prøve collett

Benjamin kaster opp av alle mme'er untatt Collett.

Back
Topp