Nan morsmelkerstatning

engern

Andre møte med forumet
Dere som gir Nan, hvor mange ml drikker babyen deres ? :) Her er hun snart 6 uker og drikker 135 ml ca. Men hun virker fortsatt sulten etter det. Hvor mye kan de få ? :)

Mellom 90-120 ml. Hun er tre uker.. Ammer bittelitt i tillegg.. Har lest at de skal styre det litt selv sånn som med amming.. Fikk et hefte på helsestasjonen..

Anbefaler collett i stedet for nan da de amå blir så veldig forstoppet og harde i magen av både nan, hipp osv. Collett brukes også på sykehuset :-)

Anbefaler collett i stedet for nan da de amå blir så veldig forstoppet og harde i magen av både nan, hipp osv. Collett brukes også på sykehuset :-)
De brukte nan på sykehuset her ;-)
Veldig forskjellig hva babyene reagerer på er min erfaring.
Min eldste tålte bare collett, men hun i midten hadde det best med hipp. Foreløpig bruker vi nan til vesla siden hun fikk det på sykehuset, og man skal helst ikke bytte merke om babyen har det greit.

Her er hu 4 uker å må nå begynne å lage flaske på 150ml. Har hatt 120(135) til nå men nå er hu mer sulten så da må hu jo få mer mat. Jeg følger ikke pakka, alle barn er forskjellige å kan ikke gå sulten:)
Å her fungerte ikke hipp, da fikk hun magevondt så er nan som er tingen her. Med malt har det ikke vært magevondt eller forstoppelse med nan. Er så individuelt det der så man må bare prøve seg frem, er jo noen som blir forstoppa av Collett å, så ingen er bedre enn den andre for kommer jo ann på babyen

Gir litt Hipp på kvelden og han tar alt fra rundt 20ml til 60ml så varierer veldig. Ammer før jeg gir hipp og ammer på dagtid;-)

Han her er to uker i morgen. Han spiser ca 90 ml pr måltid. Og spiser ca hver tredje time. Vi bruker nan. :)

Blander 90 ml. Noen ganger sluker hun alt. Ammer og gir flaske annenhver gang.

Blander 90 ml. Noen ganger sluker hun alt. Ammer og gir flaske annenhver gang.
Sniker fra mars. Går det bra m annenhver gang? Hvor tidlig etter fødsel begynte du med det? Spør fordi jeg må få babyen til å ta både flaske og pupp -tar tidvis sterke medisiner og da må hun ta flaske. Med de to første slet jeg voldsomt fordi jeg startet m flaske for seint. Så tips taes imot m takk!

Sniker fra mars. Går det bra m annenhver gang? Hvor tidlig etter fødsel begynte du med det? Spør fordi jeg må få babyen til å ta både flaske og pupp -tar tidvis sterke medisiner og da må hun ta flaske. Med de to første slet jeg voldsomt fordi jeg startet m flaske for seint. Så tips taes imot m takk!
Hun er nå 9 dager gammel. Men hun hadde et enormt stor sugebehov helt fra dag en. Ble født 10 dager på overtid, så hun har behov for mer mat enn jeg kan gi henne. Det går bra å gi annenhver gang nettopp pga det tror jeg. Har også gitt pupp først og gitt flaske etterpå om hun trengte mer.

Back
Topp