Nan igjen da

Blu-Ray

Forumet er livet
Oktoberskattene 2015
Novemberlykke 2015
Fik tlf fra spesialist, skal prøve vanlig nan og se om hun skriker av det :o litt av noen metoder for å se om barna tåler melk eller ikke. Kjenner jeg gruer meg skikkelig! Går på Pepticate og har gått på det lenge nå, og vært fin i magen. Tar vel 14 dager før melka er ute av systemet hvis hun reagerer på det, da. Fikk time hos barnelegen så skal vi ta en prikktest og,

Uff så grusomt, håper alt går bra :)

Takk, får håpe det! Men er meldt iiiskaldt neste uke, når vi har time, så må utsette timen. Men behøver vel ikke utsette nanprøvingen. Jeg er dog skeptisk så har ikke turt enda :p

Takk, får håpe det! Men er meldt iiiskaldt neste uke, når vi har time, så må utsette timen. Men behøver vel ikke utsette nanprøvingen. Jeg er dog skeptisk så har ikke turt enda :p
Huff.. skjønner at du kvier deg litt.. sprengkulda skal komme tilbake igjen sies det ja:/

Huff.. skjønner at du kvier deg litt.. sprengkulda skal komme tilbake igjen sies det ja:/
Jepp. Kunne venta noen dager så jeg får hatt timen synes jeg! :) men været er vel en av de tingene en ikke kan råde over :)
Mulig jeg prøver nan idag.. De sa jeg kunne blande litt NAN med Pepticate for å se. Ikke kjøre på med ren NAN liksom :)

Jepp. Kunne venta noen dager så jeg får hatt timen synes jeg! :) men været er vel en av de tingene en ikke kan råde over :)
Mulig jeg prøver nan idag.. De sa jeg kunne blande litt NAN med Pepticate for å se. Ikke kjøre på med ren NAN liksom :)
Masse lykke til og håper dere finner dort ut av det.. også håper vi at kulden lar vente på seg til etter timen;)

Uff skjønner du gruer deg til det.. Håper det går bra likevel :)

Masse lykke til og håper dere finner dort ut av det.. også håper vi at kulden lar vente på seg til etter timen;)
Takk :) ja, håper hun reagerer på første flaska i så fall, og det raskt, så vi bare kan kutte det ut med en gang. Hvis hun reagerer idet heletatt :) kulda kan bare blåse vekk, hehe :) håper på -5 og vindstille.

Vondt i magen nå :( vil ikke sove og spenner seg. Kutter mme med melk tvert. Trenger ikke mer bevis, jeg. Kan ikke komme på noe annet som er årsak, vil ikke eksperimentere for mye heller.

Last edited:
Vondt i magen nå :( vil ikke sove og spenner seg. Kutter mme med melk tvert. Trenger ikke mer bevis, jeg. Kan ikke komme på noe annet som er årsak, vil ikke eksperimentere for mye heller.
uff, skjønner godt at du kvidde deg for å gi nan (selvom det bare var litt) når reaksjonen ble slik :/
Håper den lille mengden går fort igjennom systemet så lille baby ikke har vondt så lenge :(
Tvitvi!

Jøss, her trengte vi ikke prøve nan..
Dro til barnelege, fortalte historie; hun sluttet med skrikingen da vi gikk over til nutramigen som vi dekket selv. Fortalte at pappaen ikke tålte melk da han var liten.

Prikktesten slo ikke ut på noe, men det trenger den ikke ved melkeproteinallergi.

Hun sendte bare søknad om å få nutramigenen på blå resept, og det tok under 2 uker så fikk vi godkjennelsen.

Har såvidt begynt med grøt, og hun liker sinlac godt :-)

Stakkars liten, ikke greit med magevondt. Håper det ordner seg for dere.

Hadde gjort akkurat det samme! Hadde ikke trengt mer overbevisning..

Huff. Ikke noe gøy at det ble slik reaksjon. Men da skjønner jeg at du kutter ut igjen. Skulle ikke behøve nor mer "bevis".

Huff. Ikke noe gøy at det ble slik reaksjon. Men da skjønner jeg at du kutter ut igjen. Skulle ikke behøve nor mer "bevis".
Jepp :)
Hadde gjort akkurat det samme! Hadde ikke trengt mer overbevisning..
Nei, er jo slitsomt for begge to :/
uff, skjønner godt at du kvidde deg for å gi nan (selvom det bare var litt) når reaksjonen ble slik :/
Håper den lille mengden går fort igjennom systemet så lille baby ikke har vondt så lenge :(
Tvitvi!
Takk :) ga Hipp (fant ikke måleskjeen til nan :o), ga vel 3 flasker eller noe. Sov urolig i natt og i morges hadde hun vondt og gråt endel. Spenner seg og trekker bena opp mot magen. De sa at hvis det kom reaksjon skulle vi få resept, da, jeg har påvist allergi mot melk på blodprøve, så ligger i slekta. Får dog ikke sånne symptomer da.
Jøss, her trengte vi ikke prøve nan..
Dro til barnelege, fortalte historie; hun sluttet med skrikingen da vi gikk over til nutramigen som vi dekket selv. Fortalte at pappaen ikke tålte melk da han var liten.

Prikktesten slo ikke ut på noe, men det trenger den ikke ved melkeproteinallergi.

Hun sendte bare søknad om å få nutramigenen på blå resept, og det tok under 2 uker så fikk vi godkjennelsen.

Har såvidt begynt med grøt, og hun liker sinlac godt :)

Stakkars liten, ikke greit med magevondt. Håper det ordner seg for dere.
Nei, de sa at prikktesten ikke alltid slår ut :) det er vel 3 stk i nær fam. som har reaksjoner på melk. Ja, takk, håper det ordner seg jeg og :) håper nå at det kommer fort ut av kroppen igjen, men synes å ha lest at det kan ta litt tid?

Hun fikk litt diaré og har kastet opp litt melk (??), kan være fordi hun spenner magen. Plages tydelig nå og, sover 30 min og våkner pga magevondt :grumpy:

Back
Topp