Nan Ha1 ?

Meremer86

Forelsket i forumet
kan Nan Ha1 brukes frem til 1 år ( i tilegg til grøt og middag og sikt)? siden det ikke finnes en 2`er?
 

NAN H.A.1 benyttes som tillegg eller erstatning for morsmelk etter anbefaling fra helsestasjonen, og dekker næringsbehovet opp til 6 måneders alder.

Ser at nr 2 er i andre land(googlet). Ikke noe annet du kan gi? 

Kanskje andre her inne vet av noe.

 
Her bruker vi også Nan Ha. Vi har hamstret Nan Ha 2 i Danmark i sommer, så bruker den! Koster 50-65kr boksen der!! Så kjenner du noen som skal på Danmarkstur be de ta med! Jeg lurte på det samme som deg, og hvorfor man ikke får tak i ha 2 i Norge, sendt 3 Mail til nestle nå og spurt, men får ikke svar! Prøvd å få tak i nan ha 2 i Sverige også men der selger de den heller ikke! Siden mme ikke er eneste næring nå, så tror jeg nok det er greit, men spør helsesøster om råd!
 
Nå har ikke jeg kjempe peiling på det her, siden jeg kun har gitt mm. Men her om dagen kjøpte jeg en liten putt med erstatning (eller tillegg) for å se om han ville ha den (har prøvd en runde med dette tidligere, men han nektet å ta det). Den jeg kjøpte står det NAN 2 på, og er beregnet fra 6 mnd alder. Har funnet bilde av den her:

Jeg kjøpte bare sånne små putter, siden han bare får litt på kvelden innimellom, eller hvis jeg er borte en stund. Men jeg mener butikken hadde slike store pulverpakninger hvor det også stod nr 2. Var på Meny jeg kjøpte den. 

Det er jo ikke sikkert det er den dere mener i det hele tatt:P Men verdt et forsøk:) 
 
Nå skjønte jeg at det ikke var den du mente ;) Så bare glem det jeg skrev der:P hehe!
 


esilenot skrev:

NAN H.A.1 benyttes som tillegg eller erstatning for morsmelk etter anbefaling fra helsestasjonen, og dekker næringsbehovet opp til 6 måneders alder.

 

Ser at nr 2 er i andre land(googlet). Ikke noe annet du kan gi? 

Kanskje andre her inne vet av noe.



jeg ammer vanligvis,men gir han en flaske innimellom hvis han ikke virker skikkelig mett, eller hvis jeg skal noe, så pappan har noe å gi:) han får utslett rundt munn av de andre mme, kun Ha1 han tåler:)
 


Eeyoremum skrev:
Her bruker vi også Nan Ha. Vi har hamstret Nan Ha 2 i Danmark i sommer, så bruker den! Koster 50-65kr boksen der!! Så kjenner du noen som skal på Danmarkstur be de ta med! Jeg lurte på det samme som deg, og hvorfor man ikke får tak i ha 2 i Norge, sendt 3 Mail til nestle nå og spurt, men får ikke svar! Prøvd å få tak i nan ha 2 i Sverige også men der selger de den heller ikke! Siden mme ikke er eneste næring nå, så tror jeg nok det er greit, men spør helsesøster om råd!

takk for tips:) jeg tror også det går greit med 1èrn siden han får annen mat, kjøpte en putt med nan2 idag bare for å se forskjellen på 1 og 2, og det er jo nesten ikke forskjell, litt mer jern i 2`ern bare! skjønner ikke helt hvorfor de lager 1 og 2!? hvorfor bruker du Ha da?

 


Hannahnas skrev:
Nå skjønte jeg at det ikke var den du mente ;) Så bare glem det jeg skrev der:P hehe!


hihi:) tanken var god da ;D
 


Eeyoremum skrev:
Her bruker vi også Nan Ha. Vi har hamstret Nan Ha 2 i Danmark i sommer, så bruker den! Koster 50-65kr boksen der!! Så kjenner du noen som skal på Danmarkstur be de ta med! Jeg lurte på det samme som deg, og hvorfor man ikke får tak i ha 2 i Norge, sendt 3 Mail til nestle nå og spurt, men får ikke svar! Prøvd å få tak i nan ha 2 i Sverige også men der selger de den heller ikke! Siden mme ikke er eneste næring nå, så tror jeg nok det er greit, men spør helsesøster om råd!



sendte også mail til nestle, fikk svar idag. Og man kan fint bruke Ha1 frem til 1 år, så lenge barnet får annen mat i tilegg ;) så da slipper du å dra til Danmark når du har gått tom;)
 


mammatil<3k&m><3> skrev:


Eeyoremum skrev:
Her bruker vi også Nan Ha. Vi har hamstret Nan Ha 2 i Danmark i sommer, så bruker den! Koster 50-65kr boksen der!! Så kjenner du noen som skal på Danmarkstur be de ta med! Jeg lurte på det samme som deg, og hvorfor man ikke får tak i ha 2 i Norge, sendt 3 Mail til nestle nå og spurt, men får ikke svar! Prøvd å få tak i nan ha 2 i Sverige også men der selger de den heller ikke! Siden mme ikke er eneste næring nå, så tror jeg nok det er greit, men spør helsesøster om råd!



sendte også mail til nestle, fikk svar idag. Og man kan fint bruke Ha1 frem til 1 år, så lenge barnet får annen mat i tilegg ;) så da slipper du å dra til Danmark når du har gått tom;)



Så bra du fikk svar! Og takk for info da vet jeg det, for snart tomt i skapet pga snart tom pupp :( så går mye mme nå! Her bruker vi Nan Ha pga sterk anbefaling/ordre fra min lege. Jeg tålte ikke melk som liten, og min søster og mamma tåler ikke melkeprotein så fikk beskjed om å forebygge siden hun er så risikoutsatt for allergi! Så da gir vi Nan Ha og sinlac grøt.
 
Hvis de små har melkeallergi så vil de ikke tåle Ha heller, eller?Den inneholder vell både laktose og melkeproteiner. Markus reagerte på vanlig MME, byttet over til ha 1 gikk bedre en periode men reagerte etternoen dager like ille på den. Han får nå althera MME uten melkeprotein
 


februarogmars:) skrev:
Hvis de små har melkeallergi så vil de ikke tåle Ha heller, eller?Den inneholder vell både laktose og melkeproteiner. Markus reagerte på vanlig MME, byttet over til ha 1 gikk bedre en periode men reagerte etternoen dager like ille på den. Han får nå althera MME uten melkeprotein


vet ikke jeg? det virker som gutten min har litt melkeallergi, fordi han får prikker rundt munn av alt med melk i seg, men ingen andre plager utover det da! men ha1 tåler han, nå gir ikke jeg han den hver dag da, ammer vanligvis, men virker som jeg begynner å få litt lite melk nå, så han får flaske innimellom;) Det som er men ha1 er at melkeproteinene er såpass mye spalta at kroppen ikke kjenner de igjen. Hvordan er smaken på den althera mme? og hvordan fant du ut at gutten din hadde melkeallergi?
 
Back
Topp