Nan eller Collett??

Line82

Betatt av forumet
hva er best for magen?? Er det noen som vet?? Har brukt nan med malt i ,men han er treig i magen.. bæsjer ca hver 10-12 dag.. er collett bedre for magen?? Noen som har erfaring?

har ingen aning, for egentlig trodde jeg det holdt med malt i melka... men hver 10-12 dag er jo veldig lite da. jeg gir nan, og fortsatt lit mm hver dag. I tilegg gir jeg sviskesat, og det gjør susen! her bæsjes det hver dag! Hvis du gir grøt, kan du jo blande litt sviskesaft i grøten, og/eller gi på skje til måltidet. Det var det rådet jeg hadde gitt...[:)] Lykke til!

Jeg begynte med nan men skiftet fort over til collet.
Hun ble så hard i magen av nan.. Dessuten i collet er det d-vitamin (null tran). Nå bruker jeg nestle, siden hverken nan eller collet finnes her..
Lykke til.

ORIGINAL: Lilly86

har ingen aning, for egentlig trodde jeg det holdt med malt i melka... men hver 10-12 dag er jo veldig lite da. jeg gir nan, og fortsatt lit mm hver dag. I tilegg gir jeg sviskesat, og det gjør susen! her bæsjes det hver dag! Hvis du gir grøt, kan du jo blande litt sviskesaft i grøten, og/eller gi på skje til måltidet. Det var det rådet jeg hadde gitt...[:)] Lykke til!

jepp signerer jeg.. litt sviskesaft i grøten hjelper.. her er det avføring hverdag... malt  må ikke gis som forebyggende, men når det er forstoppelse, arda hadde forstoppelse i 2 dager, og da blandet jeg malt i melken mens det sto på, ellers kan malt danne gasser og gjøre barnets mage/tarm urolig hvis man gir d over lengre tid,..  sa legen til arda.. Men å ha avføring så sjeldent høres ikke bra ut.. tror du kansskje burde ta d opp m HS... Arda for collet .. synes den er best, og der er det omega 3 fettsyrer.. Og attpåtil er collet anbefalt på spedbarnsbøker skjult når det er snakk om MM- og desutten er collet utviklet med samarbeid med leger og eksperter står det på collet pakningen- Synes jeg stoler mer på en norsk merke enn på nestle fordi nestle er en komersiell internasjonal merke ....

Jeg brukte collett først, når prøver jeg nan 2 (får bare litt ekstra mme på kvelden). Har ikke merka noe forskjell på magen hennes...

takk for svar... skal prøve collett så får vi se.. Jeg har snakket med helsesøster om dette, og hun sa at jeg skulle blande malt i grøten og i melken ellers.. gir sviskesaft i tillegg.. han virker ikke som han plages nnoe av at han har avføring så sjelden.. får håpe det kommer oftere når vi begynner med collett...

ORIGINAL: liv1

Jeg ammer, men mine venninner som har gitt flaske anbefaler alle Hipp eller Småfolk så det skal jeg kjøpe når veslegutt skal være hjemme med pappaen eller lignende.

småfolk mme må du ikke finne på å gi til bebisen din, den lukter som spy[:'(][:'(][:'(]den beste er collet synes jeg, også er det omega 3 fettsyrer i den, lik tran, men erstatter ikke tran

jeg brukte nan1 i straten, men følte han ikke ble mett nok - så gikk jeg over på Collett, det gikk bedre.

Back
Topp