Nan 3

Mrs Williams

Glad i forumet
Mannen har vært på shopping i dag, å tok en sjæfs avgjørelse på morsmelkerstaningen.
Hittil har vi brukt Nan 2 , men han kom hjem med Nan3 . Jeg har kastet den gamle boksen.
Hva er forskjellen på nan 2 og 3? ( jeg vet at 3 er fra 10 mnd)
( er usikker på om det er mer eller mindre næring i treern?)

Husker ikke hva som sto utenpå nan2 men mener at det ikke står : Tilskuddsblanding basert på melk, som det står på treern.

Er nan 3 ett måltid på samme måte som 2 er , eller er det mer som tilskudd til maten?

Snuppa er nemlig ikke så flink til å spise fast føde enda, så er avhengig at hun får noe næring [&:]

Kan noen hjelpe meg?

Nan 3 er ikke en morsmelkerstatning. Jeg kan ikke se noe poeng med nan3 i det hele tatt, men de prøver å selge det som en drikke til barn som er så store at de får all næringen de trenger gjennom fast føde, og egentlig kunne drukket kumelk eller juice eller hva som helst til maten. Nan 1 og nan 2 er mme, laget for å etterligne morsmelk, og er fullverdig ernæring som inneholder alle næringstoffene babyer trenger. Det er anbefalt at babyer som ikke ammes får mme til de er 12 mnd. Nan 3 kan sikkert gis fra 10 mnd slik det står på pakken, men da i tillegg til, ikke som erstatning for, mm eller mme. 

nan 3 skal brukes ved siden av maten, som tørstedrikk.. om de bruker å få melk som ett eget måltid skal man bruke nan2[:)]

ORIGINAL: Sukkertopp

Nan 3 er ikke en morsmelkerstatning. Jeg kan ikke se noe poeng med nan3 i det hele tatt, men de prøver å selge det som en drikke til barn som er så store at de får all næringen de trenger gjennom fast føde, og egentlig kunne drukket kumelk eller juice eller hva som helst til maten. Nan 1 og nan 2 er mme, laget for å etterligne morsmelk, og er fullverdig ernæring som inneholder alle næringstoffene babyer trenger. Det er anbefalt at babyer som ikke ammes får mme til de er 12 mnd. Nan 3 kan sikkert gis fra 10 mnd slik det står på pakken, men da i tillegg til, ikke som erstatning for, mm eller mme. 

Takk [:)] Jeg har googlet litt å fant en mail fra nestle, å det er som du på en måte sier : unødvendig. Får bare bytte den, det er ikke noe poeng for oss å gi den iallefall[:)]

Takk for svar!

Googlet og fant:

Forskjellen på Nan 1, 2 og 3 er følgende:

NAN 1 (fra fødselen)og NAN 2 (fra 4 mnd) er begge morsmelkserstatninger, mens NAN 3 (fra 10 mnd) er ment som en tilskuddsblanding som skal brukes sammen med annen kost.

Forskjellen mellom NAN 1, NAN 2 og NAN 3 er primært jerninnholdet i de ulike produktene. Tilsatt jernmengde øker oppover de ulike trinne, dette fordi barnets medfødte jernlagre brukes opp ved 4 måneders alder, slik at barnets jernbehov øker. NAN 1 er tilsatt 3,1 mg jern, NAN 2 er tilsatt 6,2 mg jern og NAN 3 er tilsatt 7,6 mg jern per 100 g pulver. Videre er det også noe forskjell i protein- og fettsammensetningen mellom NAN 1/2 og NAN 3, tilpasset alderen til barnet. NAN 1 og 2 har lik protein- og fettsammensetning, men ulik fra NAN 3. Dette fordi NAN 3 er ment som et alternativ til kumelk fra 10 måneder når barnet spiser et variert kosthold. NAN 3 inneholder de samme næringsstoffene som kumelk, men har mer jern og en bedre protein- og fettsyresammensetning tilpasset det voksende barnet.

Tilskuddsblanding har andre krav til sammensetning enn morsmelkerstatning. Morsmelkerstatning er en fullverdig ernæring som skal dekke alle barnets behov for næringsstoffer. Det gjør ikke NAN 3, som er en tilskuddsblanding og skal brukes sammen med annen kost.

Med vennlig hilsen

Liv Sjølie
Forbrukerkontakt
A/S Nestlé Norge

Så du har rett som alltid sukkertopp[:D]

Jeg synes den er helt unødvendig ja, men jeg hadde egentlig ikke regnet med at nestle sa akkurat det?[;)]

ORIGINAL: Sukkertopp

Jeg synes den er helt unødvendig ja, men jeg hadde egentlig ikke regnet med at nestle sa akkurat det?[;)]

hihi, de sa/ skrev vel ikke akkurat det , men jeg tolket det sånn[8D] Mailen ligger litt lengre opp i tråden[:)]

Hm...
Men kan vi ikke bruke vann som tørstedrikk?

Skjønte ikke helt det Nan3 opplegget [8D]

Ahh.. Da var det godt jeg kjøpte NAN2 idag[:)] Var på butikken idag, og sto lenge å vurderte for om jeg skulle gå for NAN2 eller 3

Back
Topp