NAN 3.

brittan

Forelsket i forumet
Jeg kjøpte Nan 3 i dag, fra 10 mnd alder, erstatning basert på melk. Er ok om jeg begynner med den nå eller??
Er jo bare 1.5 uke igjen til MArtin er 10 mnd.

Nå vil han nesten ikke ha pupp lenger...

Vi har bare en pose igjen av nan2, så vi kommer til å kjøpe nan3 nestegang regner jeg med! [:)] da er hun vel ca 10mnd ja!

1,5 uke har no null niks betydning kan jeg tro!

ORIGINAL: ¤Sofies mamma¤

Vi har bare en pose igjen av nan2, så vi kommer til å kjøpe nan3 nestegang regner jeg med! [:)] da er hun vel ca 10mnd ja!

1,5 uke har no null niks betydning kan jeg tro!

Det er det jeg tror også, takk for svar!
:-)

ORIGINAL: brittan

Jeg kjøpte Nan 3 i dag, fra 10 mnd alder, erstatning basert på melk. Er ok om jeg begynner med den nå eller??

Dere vet at nan3 ikke skal brukes som vanlig?? Nan3 skal kun brukes ved siden av brød f eks,altså som tillegg ved siden av annen mat....
Venninna mi ga sønnen sin en hel flaske nan3 flere ganger fordi ho ikke leste godt nok på pakningen.. Og han fikk vondt i magen og ble kjempe hard..... LES GODT PÅ PAKNINGEN JENTER!!!!!!!

Dette fant jeg på et annet forum, noen som hadde fått mail fra Nestle
http://forum.nybaktmamma.com/amming-og-flaske-f8/mail-fra-nestle-ang-forskjellen-pa-nan-2-og-3-a-585488/

Forskjellen på Nan 1, 2 og 3 er følgende:

NAN 1 (fra fødselen)og NAN 2 (fra 4 mnd) er begge morsmelkserstatninger, mens NAN 3 (fra 10 mnd) er ment som en tilskuddsblanding som skal brukes sammen med annen kost.

Forskjellen mellom NAN 1, NAN 2 og NAN 3 er primært jerninnholdet i de ulike produktene. Tilsatt jernmengde øker oppover de ulike trinne, dette fordi barnets medfødte jernlagre brukes opp ved 4 måneders alder, slik at barnets jernbehov øker. NAN 1 er tilsatt 3,1 mg jern, NAN 2 er tilsatt 6,2 mg jern og NAN 3 er tilsatt 7,6 mg jern per 100 g pulver. Videre er det også noe forskjell i protein- og fettsammensetningen mellom NAN 1/2 og NAN 3, tilpasset alderen til barnet. NAN 1 og 2 har lik protein- og fettsammensetning, men ulik fra NAN 3. Dette fordi NAN 3 er ment som et alternativ til kumelk fra 10 måneder når barnet spiser et variert kosthold. NAN 3 inneholder de samme næringsstoffene som kumelk, men har mer jern og en bedre protein- og fettsyresammensetning tilpasset det voksende barnet.

Tilskuddsblanding har andre krav til sammensetning enn morsmelkerstatning. Morsmelkerstatning er en fullverdig ernæring som skal dekke alle barnets behov for næringsstoffer. Det gjør ikke NAN 3, som er en tilskuddsblanding og skal brukes sammen med annen kost.

Med vennlig hilsen

Liv Sjølie
Forbrukerkontakt
A/S Nestlé Norge

Takk for god info[:)][:)][:)][:)][:)][:)] Leste det samme på innsiden toppen på Nan2'en idag morges[:)] Og sofie spiser jo ikke et variert kosthold helt og holdent enda[:)] Så da blir det å fortsette med nAN2 !

TAKK jenter for at dere er oppmerksomme. Da skal jeg bytte den til NAN 2 i morgen. :-)

ORIGINAL: Stine_23

ORIGINAL: brittan

Dere vet at nan3 ikke skal brukes som vanlig?? Nan3 skal kun brukes ved siden av brød f eks,altså som tillegg ved siden av annen mat....
Venninna mi ga sønnen sin en hel flaske nan3 flere ganger fordi ho ikke leste godt nok på pakningen.. Og han fikk vondt i magen og ble kjempe hard..... LES GODT PÅ PAKNINGEN JENTER!!!!!!!

Takk, det viste jeg ikke!! og gutten min får forsatt  bare flake hver morgen og noen ganger ellers!!

min sønn spiser både frøt, brød og middag men har et måltid om med bare flaske.. kan jeg da bruke nan3??

ORIGINAL: camilla.

min sønn spiser både frøt, brød og middag men har et måltid om med bare flaske.. kan jeg da bruke nan3??

Poenget er vel at de ikke skal drikke hele flasker med nan3. Det skal være tørstedrikk.Så nei jeg ville ikke gitt en hel flaske til et måltid. Da ville jeg brukt nan2 som er et "fullverdig" måltid. Hvis du skjønner..[:)]

ORIGINAL: Mamman til go`jenta!

ORIGINAL: camilla.

Poenget er vel at de ikke skal drikke hele flasker med nan3. Det skal være tørstedrikk.Så nei jeg ville ikke gitt en hel flaske til et måltid. Da ville jeg brukt nan2 som er et "fullverdig" måltid. Hvis du skjønner..[:)]

ok, takk:)

Skjønner ikke stort av dette jeg... sånn jeg tolket det på esken så Skal den ikke gies som eneste ernæring, altså så skal det være 3 måltider med annen mat og 2 med nan3. Står ingenting om at man ikke skal gi hel flaske?

ORIGINAL: Lillemor1

Skjønner ikke stort av dette jeg... sånn jeg tolket det på esken så Skal den ikke gies som eneste ernæring, altså så skal det være 3 måltider med annen mat og 2 med nan3. Står ingenting om at man ikke skal gi hel flaske?

Jeg bruker ikke nan3.. Men min venninne kjøpte nan3 og ga hele flasker til sønnen sin og han ble hard i magen og fikk vondt selvfølgelig. Skal vist ikke gies hele flasker,men som tørstedrikk ved siden av annen mat som skrevet over også!!!!!
Men er man usikre så hør med hs for sikkerhetsskyld!

ORIGINAL: Labambie

Nan 3 er det samme som Hipp 2, altså BARE en tilskuddsblanding. Ikke en fullverdig morsmelkserstatning og skal ikke brukes som det. Om det fortsatt gis hele måltider med kun flaske er det Nan 2 som skal benyttes..
Tilskuddsblanding skal benyttes sånn som vi bruker vanlig melk, altså bare til måltider som tørstedrikk.

Og jeg synes både Nan 3 og Hipp 2 er tulleprodukter som er helt unødvendige... Ved 12 mnd's alder kan de få vanlig melk til måltider...

Enig![:)]

Nei dette er feil!

Melka skal gis sammen med annen mat. Den hele flaska dekker ikke måltidsbehovet til barna. Den metter nok ikke særlig heller! Siden den er ment for tørstedrikk ved siden av mat. Så den kan brukes til frokost der du har grøt til,middag(hvis du bruker melk til middag) og til grøten til kvelds. Men ikke som et mellommåltid utenom dette. Da ville jeg brukt NAN1 eller NAN2.

Tenk på den som melk eller juice som vi drikker! Vi drikker det ved siden av et måltid.[:D]

Oki, har ikke begynt å bruke den, men vurderte det. Men må si jeg syntes det sto veldig dårlig forklart på pakken... Mener jo og at den er ganske unødvendig hvis det er sånn, Lukas får vann til alle måltider og klarer seg nok med det til han blir 1 år og kan drikke melk[:)]

Oki, har ikke begynt å bruke den, men vurderte det. Men må si jeg syntes det sto veldig dårlig forklart på pakken... Mener jo og at den er ganske unødvendig hvis det er sånn, Lukas får vann til alle måltider og klarer seg nok med det til han blir 1 år og kan drikke melk[:)]

Ja det er veldig unødvendig.. Kan like godt bruke NAN1/2. Vi må bruke nan1. For hun tåler ikke 2.

ORIGINAL: Mamman til go`jenta!

Ja det er veldig unødvendig.. Kan like godt bruke NAN1/2. Vi må bruke nan1. For hun tåler ikke 2.

Enig,er jo bare tull... Her får Elias vann eller hipp saft til maten så klarer seg fint uten nan3... Hvis jeg synes han har drukket lite så gir jeg han gjerne en flaske med nan2 før middag eller grøt....

Back
Topp