Nan 2?

Snowy

Glad i forumet
Har noen begynt med denne? Merker dere noen forskjell på om den metter mer enn Nan 1? Gutten min er 3,5 måned og jeg lurer på å gå over til Nan 2 hvis den metter mer. Han drikker nøyaktig en liter i døgnet nå og virker ikke helt fornøyd med det lenger...

Startet med Nan 2 i går.
Den virker litt mørkere, men kanskje bare syns bedrag. Han drikker 150 ml ved hvert måltid nå som før. Og ca like ofte.

ORIGINAL: Spent24

er nan2 fra 4 mnd? Hva med grøt?

De må jo få melk og. Om man kun gir mme, så kan man ikkje gi kun grøt ved 4 mnd.
Nan2 er fra 4 mnd [:D]

Når dere begynner med Nan2 kan det være lurt å introdusere den litt etter litt,
for det er veldig lett for att de små reagerer på overgangen og får trøbbel meg magen!
Husker vi måtte gå tilbake til Nan1 en stund med snuppa etter att vi hadde gitt henne Nan2,
fordi hun fikk så vondt i magen..

Bare et lite tips[:D]

Jeg har lenge lurt på forskjellene mellom de ulike NAN-pakningene. Siden snuppa straks er 4 mnd, og jeg da etterfølgende skal starte med NAN 2, ville jeg gjerne vite grunnen. Derfor sendte jeg en mail til de, og fikk svar i dag. (15.juli-08)

Tenkte andre også kunne ha nytte av svaret, så her kommer det:

Forskjellen på Nan 1, 2 og 3 er følgende:

NAN 1 (fra fødselen)og NAN 2 (fra 4 mnd) er begge morsmelkserstatninger, mens NAN 3 (fra 10 mnd) er ment som en tilskuddsblanding som skal brukes sammen med annen kost.

Forskjellen mellom NAN 1, NAN 2 og NAN 3 er primært jerninnholdet i de ulike produktene. Tilsatt jernmengde øker oppover de ulike trinne, dette fordi barnets medfødte jernlagre brukes opp ved 4 måneders alder, slik at barnets jernbehov øker. NAN 1 er tilsatt 3,1 mg jern, NAN 2 er tilsatt 6,2 mg jern og NAN 3 er tilsatt 7,6 mg jern per 100 g pulver. Videre er det også noe forskjell i protein- og fettsammensetningen mellom NAN 1/2 og NAN 3, tilpasset alderen til barnet. NAN 1 og 2 har lik protein- og fettsammensetning, men ulik fra NAN 3. Dette fordi NAN 3 er ment som et alternativ til kumelk fra 10 måneder når barnet spiser et variert kosthold. NAN 3 inneholder de samme næringsstoffene som kumelk, men har mer jern og en bedre protein- og fettsyresammensetning tilpasset det voksende barnet.

Tilskuddsblanding har andre krav til sammensetning enn morsmelkerstatning. Morsmelkerstatning er en fullverdig ernæring som skal dekke alle barnets behov for næringsstoffer. Det gjør ikke NAN 3, som er en tilskuddsblanding og skal brukes sammen med annen kost.

Med vennlig hilsen

Liv Sjølie
Forbrukerkontakt
A/S Nestlé Norge

Fant denne, håper den hjelper noen [:)]

ORIGINAL: eplemos

De må jo få melk og. Om man kun gir mme, så kan man ikkje gi kun grøt ved 4 mnd.

Hehe,ja skjønner jo det søta[:)] Men tenkte kanskje at grøt til et måltid kunne gjøre han litt mer mett og fornøyd i løpet av dagen, i tillegg til mme[:)]

ORIGINAL: eplemos

Hehe,ja skjønner jo det søta[:)] Men tenkte kanskje at grøt til et måltid kunne gjøre han litt mer mett og fornøyd i løpet av dagen, i tillegg til mme[:)]

Ååååh, hehe [;)]

vi gir grøt evt. gulerotmos i tilegg. men tipper jeg kjøper nan 2 i morgen siden jeg må kjøpe mme uansett. noen dager før 4 mnd. alder tipper jeg ikke skader =) han har jo fått grøt i 3 uker alt også så... hehe

Bruker ikke NAN, men har kjøpt Hipp2 her. Prøvde for et par uker siden første gangen, og vet nå ikke om jeg merket noen forskjell, annet enn at melka ble veldig tykk, virket som det var grøt som kom på slutten [&:], så ble med 2-3 ganger vi prøvde. Tenkte å prøve igjen på dagtid siden jeg fortsatt har en uåpna pakke stående.
Siden han får grøt på kvelden nå, så vil jeg ikke gi han mme som metter mer, blir mer mett av grøten og litt melk (hipp1).

Har begynt og bruke den ferdige NAN 2,må nemelig bare bruke opp siste rest av NAN 1 pulveret så begynner eg på nr 2 der og [:D]Merker ingen forskjell eg da..Og vis du leser bak på pakken står det at nyfødte kan også drikke NAN 2..Så det er vel ingen forskjell da [8|]Eller noe må det jo være,men ikke noe sånn spes kan eg tenke meg..Mindre fett kanskje..?

ORIGINAL: *Snoopy*

Har begynt og bruke den ferdige NAN 2,må nemelig bare bruke opp siste rest av NAN 1 pulveret så begynner eg på nr 2 der og [:D]Merker ingen forskjell eg da..Og vis du leser bak på pakken står det at nyfødte kan også drikke NAN 2..Så det er vel ingen forskjell da [8|]Eller noe må det jo være,men ikke noe sånn spes kan eg tenke meg..Mindre fett kanskje..?

Er mer jern i NAN2/Hipp2....når ungene er rundt 4mnd er begynner jernlagrene i kroppen å minke, derfor må de ha mer jern via mme. Men en må jo ikke gi nr.2, kan fint ha nr.1 så lenge de får mme.

Hmmm...ser visst ikke ut til at 2 metter mer enn 1 så da får vi vel introdusere litt grøt snart ja. Tenkte at hvis 2 metter mer enn 1 så kunne vi bytte til den nå og så starte med grøt når han blir 4 måneder, men tror vi heller begynner med grøt litt tidligere da. Det er to uker til han blir 4 måneder - det kan vel ikke være så farlig å begynne så vidt med grøt nå da??

Takk for innlegget ditt Eplemos, har også lurt på forskjellen :)

Back
Topp