Nakkestyrke

Ny_spire

Glad i forumet
Novemberlykke 2015
Hvordan er det med babyene deres og mageleie/Nakkestyrke? Her trener vi hver dag, men fortsatt trenger han mye støtte (3 mnd). Tenker at han tar den tiden han trenger, men syns det ser så godt ut med de som har bedre styrke på nakken...

Istad trodde jeg mini sov så jeg strakk ut handa etter pleddet. Plutselig kastet han hodet bakover, også slengte han den mot brystet mitt. Derav begynte tankene om Nakkestyrke. Farlig?

Min er veldig sterk i nakken :) når man holder han, og han holder hodet rett opp, vell og merke ;) øver og øver på å ligg på magen og holde hodet, men han hater det, og er bare akkurat begynt å ville holde det litt opp i korte stunder.
Han er 3 mnd på mandag :)

Begynner å bli ganske sterk, men jeg støtter enda litt. Blir 11 uker på søndag. Men når jeg løfter han opp så løfter jeg under armene og ettpar fingrer bak i nakken bare for sikkerhets skyld, eller jeg løfter han med hodet hengende mot siden. Men det blir nok ikke lenge før han er helt stabil. Min slapper bare av når han legges på gulvet på magen, så all nakketrening har blitt gjort på brystet, enten når vi sitter eller går. Også kan man også holde de litt opp med handa på brystet, for da må de å løfte hodet.:) fint å gjøre foran speil.

11 uker på lørdag og her varierer det veldig på humøret. Når han er opplagt og blid, så klarer han seg greit. Er han sliten derimot kan det bli litt surr og nakkesleng hvis jeg ikke holder godt nok.
Blir mest trening på brystet mitt, på gulvet er han noe motvillig og bruker mer tid på å spise på fingrene sine :P

Vedlegg

• 1454007139013.jpg
    1454007139013.jpg
    59,4 KB · Visninger: 58
Mi har god kontroll så støtter kun ved behov. Hu løfter hodet opp selv når jeg skal løfte henne, ser ut som hun prøver seg på sittups :p holder hodet og brystet opp i mageleie :)

Her er hun sterk i nakken og vært hele tiden, men passer litt ekstra på enda. Men hun vil helst ikke hvile hodet lenger bare løfter opp for å titte.

Hvordan vet man hvor sterk babyen er i nakken? Hun har siden hun var født løftet hodet. Men vingler fortsatt med hodet bakover tidvis (12 uker)

Hun var litt svak inakken. Men trener på magen så ofte vi kan. Hun har blitt veldig mye sterkere. Hodet holder hun godt selv. Litt vinglete innimellom. Hun kaster seg ofte bakover når hun er trøtt. Har en marihøne hun også trener på. Hun snur seg rundt når hun ligger på magen. Da legger jeg henne på denne, hvor hun ikke snur seg

f93bbb64bb4a7682fcd5478bd28d5d6b

Back
Topp