Nakkeproblemer.

Smor27

Elsker forumet
August 2018
Novemberlykke 2020
På grunn av mye inaktivitet og liggestilling p.g.a ekstrem svangerskaskvalme har jeg fått ordentlig forferdelige smerter i nakken min. Gjør vondt å vri hodet til den ene siden og bevegeligheten er dårlig. Nå er jo alt stengt enda noen uker, men noen som har erfaring med hvor det er best å gå? Kiropraktor, manuellterapeut, naprapat osv. Og om noen har tips frem til jeg kan få noe mer hjelp..
 
Hvis du har tennisball el. kan du ta å ligge på gulvet eller inntil en vegg og bevege ballen dit du kjenner det gjør vondt. Både oppover nakken og nedover skuldrene. Synes det pleier å hjelpe. Ellers er det også godt å strekke ut nakken litt.
 
Skulle til å skrive det samme som SmerteiHjerte :) Min go to er triggerpunktball eller annen litt hard ball. Helst i kombo med litt tøy og bøy og en litt rask gåtur.
 
Jeg bruker også det de over nevner når min nakke/rygg er vrang, men i tillegg bruker jeg også varm rispute der jeg har vondt.
 
Tusen hjertelig takk for tips :) ball skal jeg fikse. Rask gåtur er ikke mulig på nåværende tidspunkt, men det håper jeg endrer seg raskt. Men noen tips til behandler evt senere?
 
Eg har god erfaring med kiropraktor både med nakke (ikkje svangerskapsrelatert) og rygg (svangerskapsrelatert) :)
 
Har hatt veldig gode resultater med kiropraktor for både nakke, rygg og bekken :)
 
Back
Topp