Nakkefold

Litt omdiskutert tema dette, men er det noen som skal ta ul for å sjekke nakkefolden?

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Jeg blir følgt tett opp med ul, så her blir det i uke 12 ja. Er vel da de kan se nakkefolden eller?? :-)

Nr 2 på vei <3 13 februar <3

Jeg er kanskje blåst, men hva er nakkefold?? :P
Er de som er født med downssyndrom som har en slags fold i nakken.. Om jeg har forstått riktig ...??;-)

Ja vi betaler for en tidlig ul i uke 12 for å sjekke slike ting.. :) hvis det skulle være noe vil vi gjerne vite...

Vi skal i uke 12. Desverre opplevde ei jeg kjenner et mareritt som kunne ha blitt enklere om det hadde vært oppdaget tidligere, så derfor velger jeg det (det var ikke downs). Også delvis fordi mannen min ikke var med på tidlig UL, og han ikke klarer å vente til OUL.

Vi har tidlig ul, og så venter vi til den ordinære om ikke noe spesielt skjer :)
Kan de ikke se det da også om noe skulle være galt?

Er de som er født med downssyndrom som har en slags fold i nakken.. Om jeg har forstått riktig ...??;-)

trodde nakkegfold var ifm med kronosonfeil og nesebenet i tilegg kunne gi indikasjon på downs.

Nakkefolikken/ nakkefold er en væske ansamling bak i nakken på babyen, denne er kun synlig på ul frem til uke 11-12, etter dette forsvinner den... Ved økt nakkefold er det et tegn på kromosomfeil - slik som feks downs..
Nakkefolden skal være under 2 mm bred.
Jeg fikk en blødning i første sv.sk i uke 10 og fikk ul for å sjekke at alt var fint - da var nakkefolikken på 2mm akkuratt og vi ble henvist til haukeland sykehus for utbedring der.. Heldigvis var alt fint :)
Har ikke tenkt på å sjekke om det denne gangen, gjorde ikke det med minsten heller

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Nakkefolikken/ nakkefold er en væske ansamling bak i nakken på babyen, denne er kun synlig på ul frem til uke 11-12, etter dette forsvinner den... Ved økt nakkefold er det et tegn på kromosomfeil - slik som feks downs..
Nakkefolden skal være under 2 mm bred.
Jeg fikk en blødning i første sv.sk i uke 10 og fikk ul for å sjekke at alt var fint - da var nakkefolikken på 2mm akkuratt og vi ble henvist til haukeland sykehus for utbedring der.. Heldigvis var alt fint :)
Har ikke tenkt på å sjekke om det denne gangen, gjorde ikke det med minsten heller

måtte google litt :) fant på hjemmesiden til han jeg skal til at han tar organrettet UL fra uke 11-14

Aah, okkey.. Er over 5 år siden jeg var i den situasjonen :p
Men stemmer det du sier den er synlig mellom uke 10 og 14 og er best synlig i uke 12

Back
Topp