Nakke

Firstimemother

Forelsket i forumet
Min lille klarer ikke å ha nakken helt oppe når jeg legger han på magen altså ikke mer enn 1-2 min også gir han opp. Blir irritert veldig slitsomt føles det som for han. Er det noe jeg kan gjøre/ 3 mnd nå. Noe trapaut man kan oppsøke?
 
Min lille klarer ikke å ha nakken helt oppe når jeg legger han på magen altså ikke mer enn 1-2 min også gir han opp. Blir irritert veldig slitsomt føles det som for han. Er det noe jeg kan gjøre/ 3 mnd nå. Noe trapaut man kan oppsøke?
Trene hver dag på magen!
Vi var hos fysioterapeuten på helsestasjonen. Hun viste oss hvordan vi måtte hjelpe han med å plassere armene, så hele kroppen har kontakt med bakken. (har også hatt behandling hos kiropraktor for stiv nakke og rygg). Luft litt for helsesøster, kanskje hun har noen råd!
 
Henger meg på hun over! Enig! Og det hjelper med en motivasjon! Min kan ligge en time på magen dersom hun ligger sammen med andre litt eldre babyer som også ligger på magen. De kikker veldig på hverandre. Ellers pleier jeg å plassere litt forskjellige leker foran eller så ligger jeg på gulvet foran henne så hun ser på meg. Det blir fort kjedelig for en liten baby, og min kan ligge maks to minutter dersom det ikke er noen leker i nærheten eller ingen å se på.
 
Min har alltid HATET å ligge på magen, og jeg ble så stressa fordi "alle andre" lå på magen og løftet seg tidlig [emoji23] hun har hatt myye vondt i magen, men ingen låsninger eller liknende.

Fikk beskjed om å øve bittelitt hver dag. Fysioterapeut på HS viste meg hvordan jeg kunne rulle babyen rundt, og jeg fikk beskjed om å snu henne tilbake til rygg med en gang hun viste tegn til mistrivsel. De sier jo at baby skal ligge på magen i én time ila dagen (altså ikke nødvendigvis i strekk) rundt tre måneder, men det hadde vi aaaldri fått til.

For halvannen uke siden hylte hun ALLTID etter maks to minutter. rullet tilbake og prøvde på nytt et par ganger til i løpet av dagen. Gjorde dette hver dag. I dag ligger hun på magen så lenge hun blir underholdt/har noe å kikke på, uten et klynk! For noen dager siden rullet hun selv også :)

Bare tren litt hver dag, og det er nok litt viktig at du snur han ved tegn på mistrivsel for at det ikke mageleie skal bli en "fæl" opplevelse! Ikke tenk så mye på at han skal ligge så og så lenge frem til han lærer seg å godta det :)
 
Ha det som en rutine og legg han litt på magen når dere skifter bleie, minst. Mange blir veldig irriterte, men tål at de blir litt sinte for det er da de jobber best. Mener ikke at man skal la de ligge der å hyle i flere minutter, men noen sekunder, altså ikke ta han rett opp ved første lyd. Noen tar dessverre lang tid før de liker å ligge på magen....
 
Back
Topp