Nakenhet...

Heffalompenbaby

Elsker forumet
Hvordan er forholdet deres til nakenhet hjemme?

Her har jeg dusjet sammen med barna til de selv vil slutte med det, og har et veldig åpent forhold til nakenhet.

Likt her. Dusjer sammen, går naken mellom bad/soverom etc. Eldste er 3 år og yngste 1 mnd, så enn så lenge er det helt naturlig å gjøre enda, blir nok annerledes seinere :)

Ett åpent forhold til nakenhet :)

Vi går ikke nakne hjemme. Samboer dusjer med gutten fordi han også tar han på babybading, og så må han være med på do med oss når vi er alene med han. :-) Han fikk løpe naken nå i sommer, og tenker at det får de gjøre begge to en stund og der det passer.

Synes det er en vanskelig grense mellom at de skal være naturlige når det gjelder egen kropp og nakenhet, vite at kropper har mange fasonger og størrelser, og dette med at man ikke skal normalisere for mye nakne voksne med barna av hensyn til at barna skal vite hvor grensen går med kropp og eksponering. Dette med tanke på at de også må beskyttes mot overgrep og at ikke det viskes ut grenser mellom normal og akseptabel atferd overfor barn.

Nå har ikke vi barn enda, men vi går nakne etter dusjen og på morgenen. Dusjer ofte sammen og over uten klær også begge to..tviler på at det forandrer seg så lenge barna vi forhåpentligvis får er små i alle fall.
Før jeg møtte samboeren så var jeg ikke sånn, gikk knapt naken mellom bad og soverom da jeg var sammen med ejsen.

Her er vi åpne om det, men det blir naturlig begrenset til meg og far i huset. Syns det er greit. Vi dusjer sammen med mini og så får han selv bestemme når han ikke vil det mer, men han er bare fire enda.

Helt likt her! Veldig åpen til nakenhet- det føles og er helt naturlig.

Jeg er veldig varm av meg, så jeg sover naken, og går naken til badet og doen om morgenen før jeg tar på meg klær. Barna på fire og ett bryr seg ikke. Mannen min sover i bokser og går rundt i den til han har kledd seg, men han har døra oppe til badet mens han dusjer og barna kan finne på å gå inn der da så de ser jo han også naken.

Det er helt naturlig for oss

Vi er åpne ang det og det er helt naturlig hos oss. Eldste sover naken innimellom også.

Mannen er litt mer diskret, men jeg dusjer med åpen dør og kan gå naken foran barna på vei for å kle på meg.

Eldste er 4,5 og han ser oss nakne ofte, på hytta får han fortsatt springe naken tenker han kler på seg når han er klar for det på sommeren på hytta.. på stranden må han ha boxeren på

Vi går ikke naken rundt hjemme. Kan dusje med barna en gang i blandt, men vanligvis bader de før de legger seg. Jeg skjuler meg ikke forran guttan på 2,5 og 1 år, men gjør det for bonusjentene på 8 og 10. Mannen går heller ikke naken rundt, og skjuler seg for de eldste. Jeg kan dusje sammen med jentene i fellesdusjer og sånt selvklart, men hjemme dusjer vi ikke med dørene åpne eller vandrer rundt uten klær.

Vi har et helt naturlig forhold til det. Slik var det hjemme da jeg vokste opp også. Både jeg og mannen dusjer med toåringen.

Åpent forhold med nakenhet her :)

Back
Topp