Naken på stranda?

~Mummimamma~ skrev:

c",) skrev:
Jeg tenker ikke på "hva slags folk" det er som oppholder seg rundt oss i den åpne fora. 
Her har barna sprada nakne rundt på strender i kortere/lengre perioder, men når de har lekt i sanda har jeg sett det greit å ha på de truse/badebukser/shorts for å forhindre mye sand i rompa/nutta. 

Dere som er imot at barna er nakne på offentlige steder - mener dere da også i dusjen i svømmehaller og lign. eller.. ? 

Jeg syns det blir så dumt og sammenligne slike ting egentlig.
I dusjen er det regler om at man må dusje nakne for rensligheten sin skyld, det hadde vel vagt litt oppsikt om det stod folk i dusjen med mobil.

Og for meg så er det ikke noe problem at ungene har på seg litt klær og det virker ikke som om de har noen videre store problemer med det heller :P  
Så kall det forebyggende arbeid da, uten bivirkninger.
Hadde barna hatt det mer ubehageligav å ha på klær så skulle jeg selvsagt vurdert det.

Jeg bare lurte siden jeg leste en kommentar om nakenhet i den offentlige arenaen - og tenkte da på offentlige dusjer. Nå var ikke mobil/kamera i mine tanker, men disse "folkene", som så mange begrunner påkledningen på stranda. Finnes alle typer mennesker i offentlige bassenger/dusjer også. 
Men så tenker jeg ikke så mye på dette - mulig jeg er mer redd for at unga her skal bli stukket av en veps, brenne seg på brennmanet og lign. enn at det vil være en eller annen som glor litt ekstra på barna. (Ja la meg nå bli hengt, en gang for alle!)

Jeg tenker litt sånn som deg, at om noen smugtar et bilde av døtrene mine, så er det i en uskyldig setting, og de er ikke navngitt - ei heller gammel nok til å identifiseres på internett, f.eks. Synes selvfølgelig ikke det er noe særlig å tenke på at en gris sitter og runker til bilder av mine barn, men heller det enn at de misbruker mine eller andres barn.

jeg er nok enig med den andre mammaen..

Naken hjeme i hagen ja, naken på stranden nei ! 
Hva andre velger å gjøre, er jo opp til de :)

Jeg er ikke så opptatt av å bekymre meg for pedofile på stranda, eller andre offentlige steder, for den del, selv om jeg vet at de finnes og at de kan kikke på barnet mitt. Tenker litt som HI; så lenge vi ikke vet om det, så tar vi ingen skade. Bilder blir en annen historie, og det er jo ikke slik at man må ta frem et speilreflekskamera med superobjektiv og tripod for å få tatt noen bilder på stranda - mobiltelefoner er perfekte til å ta bilder ubemerket. Likevel er ikke dette noe jeg går rundt og tenker på i det daglige. Jeg kan ikke gjøre noe med det med mindre jeg tar noen på fersken, og jeg kan ikke bruke strandturen til å glo mistenksomt på voksenpersoner med mobiltelefon.

Jeg lar likevel ikke barnet mitt gå naken på stranda. For meg som voksen er det å være naken noe privat, og jeg ser ikke at det skal være annerledes for barn. De har da en privatsfære som alle andre, og mange barn er faktisk opptatt av å bevare denne sfæren. Dermed blir det rart for meg å skulle ta av alle klærne på ungen fordi det føles fritt. Mange synes det er deilig å gå naken, men det gjør ikke en liten badetruse eller -drakt til noe hemmende og frihetsberøvende av den grunn.

Eg tar på badekle i utgangspunktet, men om dei kler av seg så stressar eg ikkje med det. Hadde eg sett at nokon tok bilder av dei ville eg reagert, men vi kan dessverre ikkje skjerme barna våre mot alt. Vi får passe på dei så best vi kan.

~Mummimamma~ skrev:
Her kan de få gå nakne hjemme, så da fårde ha badetøy på stranda.
Jeg er enig med denne mammaen, men hadde aldri sagt det slikt titl mitt barn.

Sonja Borge skrev:
Jeg ser at det ikke er så vanlig å tenke som meg lenger. Og det er mulig jeg er i overkant naiv. Men jeg slipper jo ikke jenta mi med øynene når vi er på stranda. Både pga folkemengden og ikke minst pga vannet hun kan drukne i.

Så jeg tenker litt sånn at hvis en eller annen kjip gris kikker på den nakne jenta mi, og jeg ikke merker det og hun ikke merker det, så er ingen skade skjedd for oss. Det er trist at det finnes sånne idioter, men så lenge vi ikke blir plaget av det, så er det også trist hvis det skal hemme oss i fri utfoldelse...

Ja, det er nå slik jeg tenker...men som sagt mulig at jeg er litt naiv.

Jeg tenker det samme som deg.

rodstilk skrev:
Jeg tenker litt sånn som deg, at om noen smugtar et bilde av døtrene mine, så er det i en uskyldig setting, og de er ikke navngitt - ei heller gammel nok til å identifiseres på internett, f.eks. Synes selvfølgelig ikke det er noe særlig å tenke på at en gris sitter og runker til bilder av mine barn, men heller det enn at de misbruker mine eller andres barn.

Ser du svarer meg... jeg syns ikke det er greit om noen tar bilder... jeg snakker om kikking.
Men om noen begynner å ta bilder på en strand blir det garantert stoppet kjappt. Folk følger jo med. 

Så akuratt det er jeg ikke så bekymret for. Som andre sier her... mer bekymret for vepsestikk og brennmanet. For jeg passer jo på.

Jeg ser liksom ikke helt poenget med at de skal gå naken. Det kan de gjøre hjemme. Er vel ikke mindre fri fordi om en kler på seg ute blant folk?

TonjeJenta skrev:

rodstilk skrev:

Ser du svarer meg... jeg syns ikke det er greit om noen tar bilder... jeg snakker om kikking.
Men om noen begynner å ta bilder på en strand blir det garantert stoppet kjappt. Folk følger jo med. 

Så akuratt det er jeg ikke så bekymret for. Som andre sier her... mer bekymret for vepsestikk og brennmanet. For jeg passer jo på.

Det var ikke meningen å svare deg, må ha trykket feil "svar"-knapp. :)

Pga mamman hans var så flink å glemme badetrusa hjemme, måtte mini bade i noen minutt naken på stranda sist.. Det var lite folk da, og bleien ble full av saltvann..

Men ellers syns jeg at man har på seg badeklær. Har da det selv og.

Her løper alle tre uten noe på stranda. Eller igår hadde eldstemann på seg badeshorts, og da ville snuppa også ha på bikini, men hun kom etter noen minutter å ville ta den av. Så da lot jeg henne ta den av. Er vel naiv jeg og, men kan ikke gå å tenke på hva slags dritt man evnt skulle omgi seg med.

Det er nok ikke vanlig lenger å la ungene løpe naken på stranda nei.
Jeg trodde det helt til i sommer da vi var på ferie:P
Selv om jeg liker at guttene bruker badebukse, så hadde jeg ikke tenkt over det før nå i sommer.

Det er jo bare barn, men hvorfor skal de vise fram kjønnsorganene sine bare fordi de er barn?
Nei, jeg ser ikke noe som helst perverst eller seksuellt med det, men hvorfor ikke bare slenge på noe badetøy?

Dessuten har nok vi foreldre blitt mer bevisst på pedofile de siste årene.
Selv om jeg forsåvidt er enig i det du sier. Hvis noen glor på barna mine, så er det ekkelt ja, men ingen skade skjedd... det er ikke vårt problem, det er grisen som har et problem tenker jeg.

c",) skrev:
Jeg tenker ikke på "hva slags folk" det er som oppholder seg rundt oss i den åpne fora. 
Her har barna sprada nakne rundt på strender i kortere/lengre perioder, men når de har lekt i sanda har jeg sett det greit å ha på de truse/badebukser/shorts for å forhindre mye sand i rompa/nutta. 

Dere som er imot at barna er nakne på offentlige steder - mener dere da også i dusjen i svømmehaller og lign. eller.. ? 

I en svømmehall er det ikke så mange steder man kan gjemme seg for å ta bilder osv som på en strand så der går de uten.

Back
Topp