Najell slepp carrier - verdt pengene?

Jeg har ei venninne som syntes den var veldig praktisk! Hun og familien bor i 4etg uten heis, så den gjorde det veldig lett å frakte minste opp og ned, selv om han sov. Jeg kommer ikke til å kjøpe den, da jeg bor i leilighet i første etasje med en stor balkong. Så for meg blir det veldig lett å heller bare trille vogna ut. Også har jeg et babynest til bruk inne :)

Bor i 4 etg, 5 etasjer om jeg går fra kjelleren hvor vognen vil stå så jeg kommer nok til å gå for denne for å ha babyen i den oppi vogna og bære den med meg opp :happy:

Jeg er også litt i tvil om vi har behov eller ikke, så denne tråden var fin :happy: Bor i 3. etg uten heis og vognen blir vel båret ned i kjelleren tipper jeg. Vurderte egentlig å bære liggedelen med baby opp og ned, testet i butikk at jeg greide å bære den med en tung babydukke oppi:smiley-ashamed004

Har aldri prøvd selv da dette blir vårt første barn. Men hørt mange skryter av den når dem skal på besøk, skal til legekontor eller butikken en snartur. Så slipper man å ta med hele vognen om man kjører. Sover barnet på trilletur, så kan man bruke den for å unngå å vekke barnet når man skal inn i huset, om vogn står ute eller i gangen.

Men er nok ikke noe en må ha, men som er kjekt å ha ved slike tilfeller.

Jeg er også litt i tvil om vi har behov eller ikke, så denne tråden var fin :happy: Bor i 3. etg uten heis og vognen blir vel båret ned i kjelleren tipper jeg. Vurderte egentlig å bære liggedelen med baby opp og ned, testet i butikk at jeg greide å bære den med en tung babydukke oppi:smiley-ashamed004
Tro meg, det kommer du ikke til å gidde! Du kommer alltid til å ha med deg ting når du er ute. Stelleveske f, eks! Så det blir mye å være hele liggedelen

Dette lurer jeg også på! Har en svigerinne som sier hun bruker den hele tiden, og er vel verdt pengene. Så vurderer sterkt å kjøpe den selv :happy:

boe i 4:etg uten heis. Har bært første opp og ned i liggedelen til vogn. Lot understellet stå nede. Gikk greit, men litt slit er det. Vektmessig er det ikke såå mye tyngre å ta enn babynest, mener nok mer praktisk med babynest. Har kjøpt det nå.

Sniker fra august. Jeg brukte den myyyye. Hadde den permanent i vogna, slik at jeg kunne la barnevogn stå utenfor kafeer, helsestasjonen, legekontor, butikken, osv. Vi bodde i 3. etg MED heis, så var ikke opp og ned trappen som var viktig for oss. Likevel er den så smart, også til å bære ut av leiligheten når man skal ting. Kanskje har babyen sovnet i den mens du gjorde deg klar eller den sovnet på puppen og du legger den ned. Er egentlig endeløst med måter å bruke den på!

Noen ganger la jeg også henne opp i den etter siste amming om natten, hvis jeg visste at jeg skulle dra av gårde før hun våknet om morgenen. Perfekt for å ta med til barseltreff, babysang eller andre ting som var litt for tidlig på dagen for min førstefødte :hilarious:

Sniker fra august. Jeg brukte den myyyye. Hadde den permanent i vogna, slik at jeg kunne la barnevogn stå utenfor kafeer, helsestasjonen, legekontor, butikken, osv. Vi bodde i 3. etg MED heis, så var ikke opp og ned trappen som var viktig for oss. Likevel er den så smart, også til å bære ut av leiligheten når man skal ting. Kanskje har babyen sovnet i den mens du gjorde deg klar eller den sovnet på puppen og du legger den ned. Er egentlig endeløst med måter å bruke den på!

Noen ganger la jeg også henne opp i den etter siste amming om natten, hvis jeg visste at jeg skulle dra av gårde før hun våknet om morgenen. Perfekt for å ta med til barseltreff, babysang eller andre ting som var litt for tidlig på dagen for min førstefødte :hilarious:
Er den trygg og kan brukes til feks samsoving?

boe i 4:etg uten heis. Har bært første opp og ned i liggedelen til vogn. Lot understellet stå nede. Gikk greit, men litt slit er det. Vektmessig er det ikke såå mye tyngre å ta enn babynest, mener nok mer praktisk med babynest. Har kjøpt det nå.
Kanskje jeg må revurdere babynest :happy:

Vi bærte opp og ned med første (bor i 2 etg) det vaaaaar så tungvint så var ikke lenge vi gadd det. Det blir tungt nok, i tillegg har man masse annet med seg som regel. Det gjorde at jeg ofte ikke gadd å ut og trille ved soving, noe ihvertfall jeg har veldig lyst til å få til mer av denne gangen. Vi endte aldri med å kjøpe sleep carrier for det var ikke noe populært enda - men det er ingen tvil om at jeg skal kjøpe det denne gang ☺️☺️

Tusen takk til alle som deler sine erfaringer! Det setter jeg stor pris på :D Vi bor i enebolig og ikke blokk,men har to barn fra før (4 og 1,5 år). Så det jeg tenker når jeg er alene med de er at jeg evt kan bære baby med meg rundt (dusj, do, etc)? Stoler ikke på at 1,5-åringen lar baby være i fred.. :hilarious: Ser ikke så mange bruksområder for min del ellers. Har jo babynest fra før.

Last edited:
Sniker fra juni, mener selv den er verdt det. Og hvis du tenker; jammen den er dyr! (For ja det er den), så husk: du får solgt den til en veldig god pris. Så utlegget blir ikke så stort likevel :shy:

Back
Topp