Nabovarsel bygging.

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Hva har man krav på å få av nabovarsel? Det skal bygges en blokk rett ved siden av oss. Vi har fått planlegginger, men ikke fasade. Vi lurer litt på vinduer og balkonger mot hagen vår....

Vet ikke med nye bygg, men når jeg fortsatt bodde hjemme så måtte naboen som bor 2 hus bortenfor ha underskrift av faren min for å kle inn terassen sin :)

Vi har fått brev i posten de gangene de skal bygge noe på nabo tomta fra komunnen.

Sikkert ikke så vanskelig å få tak i egentlig, siden leiligheten mest sannsynlig er lagt ut for salg allerede. Er det ikke ganske vanlig å selge sånne nye leiligheter lenge før de er bygd?

Vi fikk tegninger i posten og en forklaring på fremgangen.

Sikkert ikke så vanskelig å få tak i egentlig, siden leiligheten mest sannsynlig er lagt ut for salg allerede. Er det ikke ganske vanlig å selge sånne nye leiligheter lenge før de er bygd?
Nei det har jeg sjekka. Blokka et hakk lenger bort har de nettopp begynt med i dag og den ligger ute

Nei det har jeg sjekka. Blokka et hakk lenger bort har de nettopp begynt med i dag og den ligger ute
Hmmm, merkelig. Er det selveier eller borettslag? Ofte er det jo annonsert på nett at det skal bygges lenge før byggestart også, men det er kanskje forskjell på selveier og borettslag.

Last edited:
Hmmm, merkelig. Er det selveier eller borettslag? Ofte er det jo annonsert på nett at det skal bygges lenge før byggestart også, men det er kanskje forskjell på selveier og borettslag.
Tror bare ikke de har kommet så langt ennå. Det blir helt sikkert lag ut før de er ferdig ja! Men de skal bygges uansett da. Blir ikke noe problem å få solgt. Vi har nettopp kjøpt enebolig i kjede, 13 like hus, var vel bare 3 som var kjøpt før de ble bygget.

Skal se om jeg finner det brevet å se om det var noe info jeg kan sjekke ut på nett.

Vi fikk ikke et eneste brev sendt til oss da kommunen bygde eldreboliger rett utafor verandaen min. Så kanskje de ikke er pliktige til å fortelle om alt.

Vi fikk ikke et eneste brev sendt til oss da kommunen bygde eldreboliger rett utafor verandaen min. Så kanskje de ikke er pliktige til å fortelle om alt.
Ok. Da må jeg svinge meg rundt å sjekke selv! Takk for info.

Det er ikke kommunen som bygger da men.

Back
Topp