Nabohistorier

1. Kommet på døra mi med ei rotte og lurte på om jeg ville ha den. (Jeg takket ja og fikk 2 ;-) )

2. Kom på døra for å vise en frokostblandingsboks og begynte legge ut i det vide og brede om hvordan man kunne se på strekkoden om det var giftig mat eller ikke + diverse andre konspirasjonsteorier.

3. Stilte seg opp i hagen sin (vendt mot vår hage/vårt hus) sammen med en kompis kl 23 på kvelden på en ukedag og begynte spille elgitar, høyt.

Det er det rare jeg kan komme på sånn umiddelbart :-D

Hadde en veldig sær nabo da vi bodde i blokk. Hun klaget på alt og "tok seg til rette". Da hun flyttet ringte hun på alle ringeklokkene i oppgangen, løp til bilen og kjørte bort mens hun lo. Så det fra vinduet.

Komme på besøk, sette seg ned i sofaen og og begynt å klage på mannen sitt arbeid (han er snekker)

Bodde i sokkelleilighet da. Men han vi leide av hadde en far som ofte kom på besøk. Daglig. Uansett om de var der eller ei. Så han gikk daglig å surra i hagen vår og kikka inn vinduene våre.... Syns det var så ubehagelig at døra var alltid låst og gardiner alltid lukka for innsyn.

Bodde i sokkelleilighet da. Men han vi leide av hadde en far som ofte kom på besøk. Daglig. Uansett om de var der eller ei. Så han gikk daglig å surra i hagen vår og kikka inn vinduene våre.... Syns det var så ubehagelig at døra var alltid låst og gardiner alltid lukka for innsyn.
Ekkelt:-/. Hadde gjort det samme selv

Har en "nabo" som stalker min 8 år gamle datter fant jeg ut nylig. :mad:

De har en datter som er året yngre og de har lekt sammen i flere år, men nå har det skjedd så mye rart at jeg prøver å begrense kontakten av hensyn til mitt eget barn.
Så viser det seg at mor til det andre barnet har tatt min datters mobil og ringt seg selv for å få nummeret.

Og hvis deres barn ringer på her og vil leke og min ikke er hjemme forlanger hun å få vite hvor hun er.
Søndag hadde vi bare sagt hun var på besøk og da har barnet gått hjem og mammaen har ringt til min datter for å vite hvem og hvor hun var på besøk. :eek:

Meg unngår hun fordi jeg tok opp problemene hennes datter skaper.
Frekke folk.

De har en datter som er året yngre og de har lekt sammen i flere år, men nå har det skjedd så mye rart at jeg prøver å begrense kontakten av hensyn til mitt eget barn.
Så viser det seg at mor til det andre barnet har tatt min datters mobil og ringt seg selv for å få nummeret.

Og hvis deres barn ringer på her og vil leke og min ikke er hjemme forlanger hun å få vite hvor hun er.
Søndag hadde vi bare sagt hun var på besøk og da har barnet gått hjem og mammaen har ringt til min datter for å vite hvem og hvor hun var på besøk. :eek:

Frekke folk.

Maken til frekkhet da...? :wideyed:

Frekke folk.
Skjønner det er kjipt. Bare husk at 7 åringen også er et barn

Skjønner det er kjipt. Bare husk at 7 åringen også er et barn

Nå er ikke 7 åringen det støreste problemet, men at hennes mor ringer min datter bak min rygg, for hun vet utmerket godt at vi ikke ønsker denne typen kontakt. Hun har rett og slett ikke noe med hvor mitt barn befinner seg.

Nå er ikke 7 åringen det støreste problemet, men at hennes mor ringer min datter bak min rygg, for hun vet utmerket godt at vi ikke ønsker denne typen kontakt. Hun har rett og slett ikke noe med hvor mitt barn befinner seg.
For meg høres det bare ut som en desperat mor som bare ønsker å finne lekevenner til barnet sitt (på en litt klønete måte). Følger deg ikke helt i beskrivelsene av det "stalker-mønsteret" du prøver å tegne et bilde av her...

For meg høres det bare ut som en desperat mor som bare ønsker å finne lekevenner til barnet sitt (på en litt klønete måte). Følger deg ikke helt i beskrivelsene av det "stalker-mønsteret" du prøver å tegne et bilde av her...

Når du gir beskjed om at barnet ikke er hjemme, men vekk på besøk, så ringer man ikke til barnet for å få vite hvor det er. Hun kunne jo vært hos besteforeldre på landet for alt de vet.
Og jeg mener fortsatt de ikke har noe med å kontakte henne direkte, spesielt ikke når det er en pågående konflikt.
Det er respektløst og forfølgelsestendenser. Vi snakker om at en voksen kvinne ringer et barn. Det er hverken normalt, eller greit.

Når du gir beskjed om at barnet ikke er hjemme, men vekk på besøk, så ringer man ikke til barnet for å få vite hvor det er. Hun kunne jo vært hos besteforeldre på landet for alt de vet.
Og jeg mener fortsatt de ikke har noe med å kontakte henne direkte, spesielt ikke når det er en pågående konflikt.
Det er respektløst og forfølgelsestendenser. Vi snakker om at en voksen kvinne ringer et barn. Det er hverken normalt, eller greit.
Tja, de bør så klart respektere dine grenser. Men kanskje du også kan prøve å se på "stocker-tendensene" som et uttrykk for noe annet enn bare "slemhet"? Et ønske om at barnet deres skal slippe å være ensomt kanskje? Eller et klønete forsøk på å skape seg et nettverk?
Bak de fleste negative handlinger, ligger et ønske om noe positivt. Forsøk å se situasjonen gjennom deres øyne. Da blir du kanskje ikke så frustrert heller...

1. Stod gjentatte ganger og hang over rekkverket og nistirret gjennom vinduet vårt da jeg ammet sønnen i stua. Æsj!

2.Naboene vegg i vegg blir irriterte når sønnen på 3 år tegner med kritt utenfor VÅRT hus. Som naboen sa: asfalten blir skitten:D Ellers så vet jeg at de irriterer seg grønne over sønnen som iblant blåser på gamle løvetenner/løvetannfrø.

3. Jeg hadde en litt sprø huseier da jeg leide leilighet som student. Han helte søpla på trappa mi fordi jeg hadde sortert én ting feil (et papirkort) i en pose med restavfall:D
Det sykeste er kanskje at han gikk gjennom søpla mi(?)

Fy flate så glad jeg var den dagen jeg flyttet:p

Etter vår førstefødte, i barseltiden, kom de over med varm suppe. De sa det er tradisjon i landet de kommer fra, Irak, så skal mor få ekstra pleie, og omsorg under denne første tiden.

Tårene mine trillet, og jeg spiste og gråt omhverandre. Litt fordi jeg hadde et vondt keisersnitt, og vred meg i smerte de første 10 ukene...og mer fordi det var så godt å vite de tenkte på oss.

Rart, og nydelig.

Haha, kom på døren midt på dagen, midt i uken (fridagen min) og lurte på om han kunne få bomme en sigg for han hadde sett at eg røykte (han bodde over meg og hadde stått å sett på meg når eg sto på terrassen,creeepy) for så å si at han kunne gått få bomme to tre stk hvis eg hadde for han hadde tatt seg en eller tre øl.. Dette var før eg traff mannen og bodde alene. Litt ekkel opplevelse.

1. Stod gjentatte ganger og hang over rekkverket og nistirret gjennom vinduet vårt da jeg ammet sønnen i stua. Æsj!

2.Naboene vegg i vegg blir irriterte når sønnen på 3 år tegner med kritt utenfor VÅRT hus. Som naboen sa: asfalten blir skitten:D Ellers så vet jeg at de irriterer seg grønne over sønnen som iblant blåser på gamle løvetenner/løvetannfrø.

3. Jeg hadde en litt sprø huseier da jeg leide leilighet som student. Han helte søpla på trappa mi fordi jeg hadde sortert én ting feil (et papirkort) i en pose med restavfall:D
Det sykeste er kanskje at han gikk gjennom søpla mi(?)

Fy flate så glad jeg var den dagen jeg flyttet:p

Asfalten blir skitten.... Den er morsom :joyful:

Jeg trodde vi hadde sære naboer, men nå er jeg ikke så sikker lenger :p

Ene naboen klippet hekken vår mens vi var på jobb, både ut til gaten og inn i hagen vår. Men hun nådde ikke helt opp, så den så ut som en sopp. Uansett, ikke greit!

Så har vi han på andre siden av huset, som med en gang etter at han kommer hjem fra jobb, går inn og kler av seg buksa for så å gå ut i bare trusa og hente posten eller holde på litt i hagen. Alle kjenner ham bare som trusemannen :p

Hun som bor på andre siden av gaten, og har kjøkkenvinduet mot oppkjørselen vår, er verdens mest nysgjerrige nabo. Hver gang jeg kjører inn, reiser hun seg fra stua for å gå inn på kjøkkenet og kikke ut. Mamma og pappa hadde vært på besøk hos oss noen dager, og lånte bilen mens de var der, da sprang hun ut i gaten for å spørre om de hadde flyttet inn, for må hadde hun sett dem så mange ganger.

Bodde i borettslag, og der hadde naboen etter en lørdags natt klart å kaste opp på taket av bilen vår.. (Det var kun hans vindu som var direkte over bilen, men han nekta jo selvfølgelig for det). Det verste var at det var på vinteren, så det var jo umulig å få vekk.. Måtte to runder gjennom bilvasken, og vaske innvendig. Fortsatt lukta det :(

Back
Topp