Nabohistorier

Orly

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Februarlykke 2016
Hva er det rareste en nabo har gjort mot deg? :D

Hva er det rareste en nabo har gjort mot deg? :D
Ringt på døren kl 7.25 på 17-mai etter en lang våkennatt med en baby som jeg akkurat hadde fått til å sove. Formål; å klage på at besøket mitt hadde tatt aske fra røyken utenfor verandaen, og en (mikroskopisk) del hadde falt ned på bordet til hun under.

Naboen over meg ei er fyllikkjærring uten like. Hun sto i dagtidlig på verandaen sin å kastet opp! Ned på min veranda............

Ingen som har gjort noe rart mot meg :p men jeg kasta ei bøtte med vann i hodet på nabokona. Ikke meninga da, skulle bare tømme ut noe vann småen hadde leka med. Slang bøtta over verandaen å der kom nabokona gående :p hun sa ikke et ord, bare sprang inn til seg. Jeg lo av både skam og sammentreff. Klarte ikke snakke på 10-15 min så jeg kunne forklare gubben hvorfor jeg lo så hysterisk :p

Der jeg bodde før, hadde vi en alkoholiker. Han var veldig snill. Hjalp alltid tid vis man trengte noe å kunne finne på å måke ut søppeldunken eller postkassa :) han var ofte å lette etter tomflasker for å dekke forbruket sitt av sterke drikker. Jeg hater å pante flasker. Så jeg satt de i innkjørselen hans :p det ble liksom vår greie, vi snakka aldri om det.
Men så ofte han var ute å sjekka vis jeg hadde vært forbi.

Skrapet opp alle sidene av bilen min. Vi deler garasje kun dem og jeg. Har tatt sønnen dems i å sykle inni garasjen før. Så NEKTET dem for at det var dem som skadet bilen.. Alt skjedde mens vi var bortreist og bilen sto i garasjen.. De må være rare i huet som nekter da..

Ingen som har gjort noe rart mot meg :p men jeg kasta ei bøtte med vann i hodet på nabokona. Ikke meninga da, skulle bare tømme ut noe vann småen hadde leka med. Slang bøtta over verandaen å der kom nabokona gående :p hun sa ikke et ord, bare sprang inn til seg. Jeg lo av både skam og sammentreff. Klarte ikke snakke på 10-15 min så jeg kunne forklare gubben hvorfor jeg lo så hysterisk :p

Der jeg bodde før, hadde vi en alkoholiker. Han var veldig snill. Hjalp alltid tid vis man trengte noe å kunne finne på å måke ut søppeldunken eller postkassa :) han var ofte å lette etter tomflasker for å dekke forbruket sitt av sterke drikker. Jeg hater å pante flasker. Så jeg satt de i innkjørselen hans :p det ble liksom vår greie, vi snakka aldri om det.
Men så ofte han var ute å sjekka vis jeg hadde vært forbi.
Gikk du å ba om unnskyldning da?

Sladret til foreldrene mine fordi jeg ikke sa "hei" hver gang jeg gikk ut døren (og ja, det innebar alle de 12 gangene jeg gikk ut hver dag)

Naboen min under oppveksten hadde mye rart for seg.
Gravde opp grusen i carporten vår om han trengte strøsand om vinteren, sagde ned ene treet vårt fordi "det hindret jo utsikten vår når vi satt på terrassen, så det var jo synd i oss" (selv om treet stod der for å hindre innsikt), klippet plenen vår slik at han hadde en unnskyldning for å bruke vår plenklipper hos seg (og dette gjorde han ubedt når me var på jobb/skole)

Det beste var når han kom til pappa og sa han hadde funnet noen ølflasker i garasjen, så han hadde drukket de så ikke vi barna skulle finne de. Veeeeel, vi barna hadde alle passert 18, og ølflaskene hadde ligget i garasjen gjenglemt inni et skap i over 1 år. :p

Banket kort og gikk rett inn for å spørre om han kunne låne utestolene mine fordi han hadde besøk og de satt ute å grillet. Han har aldri gått inn før, som regel bare ringt på og ventet til jeg åpnet. Grunnen var nok fordi jeg hadde en fyr på besøk som date. Var nok veldig nyskjerrig.

Begynne å male rundt soveromsvinduene mine uten å si i fra. Kan gjerne stå der å skifte liksom.

Bor i blokk så har mange naboer. Ingen som har gjort noe galt mot meg eller min lille familie. En av naboene gav sønnen vår julegave i fjor, men vi fikk ikke vite hvem det var som var nissefar og nissemor. Gaven sto utenfor døren vår på julaften, og jeg aner ikke om de hadde ringt på da jeg var i dusjen og mann og sønnen vår var ute.
Fant ut at siden ingen spurte oss om han likte gaven så ville de ikke bli avslørt. Men har en mistanke om at det er naboparet som bor rett under oss :)

Han har jo ikke gjort noe "mot" meg, men en fra bygda som vi bodde ved siden av før, var ganske spesiell. Veldig nysgjerrig, så det er jo en stående vits i gjengen her. Når man kjører forbi stirrer han veldig på alle bilene for å se hvem som kjører forbi, og sjekker ofte klokka i samme slengen, som om han holder kontroll på når alle kommer og går her ute. Han kjørte forbi huset vårt med traktoren, og jeg stod ved kjøkkenbenken og bakte, så jeg gløttet jo opp siden det var en bevegelse der, og han satt da på traktoren og holdt på å vri hodet ut av ledd fordi han fulgte meg med blikket. :p

En gang det var et arrangement på ungdomshuset her, kom han inn i felleskjøpet-dressen sin, med en tommestokk i hånda, og pratet om at han ville måle vinduene der fordi han skulle skifte noen andre vinduer osv. Så der hadde han en unnskyldning, mens han stod og pekte på folk og lurte på hvem alle var og hvem som var foreldrene deres osv. :p

Et annet konkret eksempel var at han spurte svigerinna mi om hvor stort huslån de hadde. Så har liksom ikke helt grenser. :D

Naboen min begynte en gang i sommer å klippe gresset rett uttafor soveromsvinduene våre kl 22.. :shifty:

Nabo Kjerringa og gubben brukte å komme ut på platten sin og sette seg å klippe tå negler, og hive det over gjerdet på plenen vår... Og æ hater tå negler og klipping av negler generelt.

Back
Topp