Naboer fra helvette

junibebi89

Gift med forumet
De krangler, skriker roper og slenger med dører hver bidige kveld. Og det har de gjort siden vi flytta inn for ca et halvt år siden. Og jeg er så lei. Så lei så lei. I dag prøvde jeg å legge meg kl halv ti men de har holdt på til nå kl 01.00. De overholder ikke stilletider noen gang. Er så sinna! :(. Og lei meg for at jeg ikke bare kan få sove! Prøvde å sette på ørepropper og hørselvern men de igjennom alt som er. Bor i Oslo. De har utenlandsk opprinnelse. Hva bør jeg gjøre? Tom til slutt la jeg meg på gjesterommet men hører de godt der og.

Jeg tenker at jeg skriver et brev til i morgen og forteller alt det her og at hvis ikke de kutter ut så sender vi inn nabo klage på dem til styret.

Alle tips, råd og forståelse tas i mot med stor takk.. off.. akkurat nå hater jeg å bo i blokk:(. Det er jo mer bråkete her pga den jævla familien enn det var i forrige blokka med mange flere naboer. :(
 
Hei, vi slet med det samme når vi bodde i blokk. Kjerringa under oss festet og støyet alle dager i uka, og prøvde vi å si fra slengte hun bare døra i annsiktet på oss. Etter noen ganger så bare ringte vi rett til politiet om det ble bråk, hun hørte ikke på noen andre! Politiet synes det var helt greit å ordne opp og når vi ringte å sa det gjalt husbråk fra adressen vår spurte de bare: er det ***** igjen? Og vi svarte jepp - så kom de somregel ganske fort.
 
Klag, og klag evt til politiet. Har dere gått over og sagt ifra til de mens de bråker?

Masse klemmer til deg
 
Du må bare gå til de og si ifra, og funker ikke det får du klage til styre. Syns kanskje man kan prøve å klage til styre før man går så langt at man kontakter politiet. Styret jar jo og "mer makt" når det kommer til konsekvenser for de i etterkant enn det politiet har. De er pliktige til og overholde ordensreglene i et borettslag og får de nok klager og advarsler så kan det være de må flytte.
 
Men jeg hadde forresten ikle gitt styret uendelig med tid for å fikse opp heller. Så jeg hadde og ringt politiet om det ikke ga seg.
 
Men jeg hadde forresten ikle gitt styret uendelig med tid for å fikse opp heller. Så jeg hadde og ringt politiet om det ikke ga seg.
 
Hei, vi slet med det samme når vi bodde i blokk. Kjerringa under oss festet og støyet alle dager i uka, og prøvde vi å si fra slengte hun bare døra i annsiktet på oss. Etter noen ganger så bare ringte vi rett til politiet om det ble bråk, hun hørte ikke på noen andre! Politiet synes det var helt greit å ordne opp og når vi ringte å sa det gjalt husbråk fra adressen vår spurte de bare: er det ***** igjen? Og vi svarte jepp - så kom de somregel ganske fort.

Oki jeg har også tenkt på politiet. I går sa jeg til kjærsten at jeg kunne gå ned å snakke med dem kl 00.00 på natta men da sa han at jeg burde ikke gå når jeg var så sinna + at du vet ikke hva de kan finne på å gjøre. Høres jo nesten ut som det er noe angrip der nede.
 
Klag, og klag evt til politiet. Har dere gått over og sagt ifra til de mens de bråker?

Masse klemmer til deg

Ja jeg skal skrive brevet i dag. Lurer på om jeg tar det etter jobb kl 4 så kjærsten kan bli med å se litt på brevet.. tusen takk for klemmen!! <3 dette er skikkelig ubehagelig :(
 
Du må bare gå til de og si ifra, og funker ikke det får du klage til styre. Syns kanskje man kan prøve å klage til styre før man går så langt at man kontakter politiet. Styret jar jo og "mer makt" når det kommer til konsekvenser for de i etterkant enn det politiet har. De er pliktige til og overholde ordensreglene i et borettslag og får de nok klager og advarsler så kan det være de må flytte.

Ja det var det jeg tenkte og. Jeg tør jo ikke snakke med de face to face fordi de er så innmari aggressive når de holder på :eek:. Tenker å byen med det brevet og henge det på døren.. håper ikke de skjønner det er oss. De har jo 3 naboer inkl oss..
 
Hvorfor kan ikke samboeren din snakke med de da?

Han har bedre sovehjerte enn meg, og han sier at det er sånn de er siden de er utenlandske at de er høylytte. Og at de døtrene deres må være veldig vanskelige.. avtalte med han nå at vi skriver brevet sammen etter jobb i dag også henger en av oss det opp på døra. Og om de fortsetter bråket sitt, så sender vi nabo klage til styret.

Hvor mange advarsler skal til før folk må flytte ut btw?
 
Han har bedre sovehjerte enn meg, og han sier at det er sånn de er siden de er utenlandske at de er høylytte. Og at de døtrene deres må være veldig vanskelige.. avtalte med han nå at vi skriver brevet sammen etter jobb i dag også henger en av oss det opp på døra. Og om de fortsetter bråket sitt, så sender vi nabo klage til styret.

Hvor mange advarsler skal til før folk må flytte ut btw?
Han kunne vel tatt hensyn til at du ikke har så godt sovehjerte da :p Jeg aner ikke hvor mange advarsler. Tviler på det er så enkelt å bli kvitt de egentlig. Får håpe de roer seg etter brevet deres da :) Jeg vet selv hvor slitsomt det er å ikke få sove, selv om det er andre grunner for min del ;)
 
Føler med deg, vi flytta akkurat fra blokk og det er SÅ godt å slippe de drittnaboene. Vekte storebror :(

Vi gikk opp, HVER gang de bråka, for å plage de tilbake liksom. Men det hjalp ikke. Vi sa ifra til lederen av borettslaget uten hell også, tafatt dame. Men veit ikke helt hva slags virkemidler de har mulighet til å bruke? For vår del var det oppussing, i over ett år ( hvem pusser opp 50k i over ett år???). Hadde det vært som du beskriver hadde jeg ikke nølt et øyeblikk med å ringe politiet. Men jeg ville jo sagt ifra personlig først da kanskje....
 
Det er alltids greit å ta det direkte med vedkommende før man tar det med styret, men etter at du har forsøkt det og det ikke virker er det helt greit å sende det over til styret. Det kan jo tross alt hende at de ikke er klar over at det høres så godt, og at det da er greit med en "heads up" personlig før det går via styret (som fort kan føles ganske ubehagelig). Det er vanskelig å kaste ut folk, spesielt om de eier leiligheten selv. Og så varierer det sikkert litt med tanke på om det er sameie eller borettslag hvor mye makt man har, men er usikker på hvordan det fungerer i praksis. I utgangspunktet skal vel borettslag kunne ha større innflytelse på eventuelle leietakere. Kan jo alltids håpe at en lapp på døra holder da. :)

Selv har jeg merket at en nabo har fått seg hund, og den bjeffer ustanselig fra åtte til fire, og på lørdag kveld/natt. Lett å skjønne når eieren er borte. :) Var hjemme med migrene i forrige uke, og fant ut at jeg må si ifra om jeg skal få mange sånne dager framover. Eieren er jo sikkert uvitende til at det er sånn. Men til sommeren kommer vel jeg til å bidra litt selv, med barnegråt, men kommer jo ikke til å la ungen ligge og gråte i det uendelige heller da, så håper folk holder ut. Ikke bare bare å bo i blokk. :)
 
Jeg ville gått og snakket med dem, de er helt sikkert harmløse. Gå dit sammen begge to.
Det trenger jo ikke være når det står på, ta det når det er rolig og forklar. Ville smilt og sagt det på en vennlig måte, men likevel være klar på at dere ikke aksepterer dette. Mye hyggeligere om folk gir beskjed ansikt til ansikt, synes jeg. Sikkert litt ubehagelig, men tror det gir mye bedre resultat.

Gjerne levere brevet samtidig. Da er det sikkert også lettere for dem hvis de ikke kan så godt norsk. Ville ikke tenkt på at det skal være anonymt. Tror de er mer samarbeidsvillige hvis de ikke må lure på hvem det er fra.

Viktig at det som står i brevet er konkret, gjerne med datoer og klokkeslett og hva dere konkret hører (stemmer, dunking) - og ikke overdrevet eller aggressivt (type banning, mange utropstegn). Og vis til reglene i borettslaget, så de ser at det de gjør ikke er i tråd med disse. Og i første omgang ville jeg ikke på noen måte truet med å gå videre til styret verken muntlig eller i brevet. Det kan dere gjøre senere hvis ikke det endrer seg.

Og jeg ville ikke hengt brevet sånn at det er synlig for andre. Synes det blir å henge dem ut, og det skaper bare konflikt.
 
Last edited:
Veldig mange gode forslag her:). Vanskelig å velge. Men tror nok vi holder oss til det brevet som vi skriver sammen i dag, også skriver vi med evt regler for borettslaget og at vi advarer med å sende inn klage på dem. Tror de vet godt at de bråker. De har liksom sagt det to ganger tror jeg at de har vanskelige døtre. De er sånn 12 år tror jeg.
 
Å shit nå har vi lagt et kortfattet brev i postkassa! :eek: håper ikke de kommer opp of banker på. Uæ
 
Hvordan har det gått?

Åja koselig du spør!!

Uæ i går kom han mannlige utenlandske faren og banket på døra her med halen mellom beina og unnskyldte seg veldig. Forklarte at han hadde en veldig vanskelig sønn. Puh. . Var mannen som tok av seg praten og han var veldig flink, fikk satt han litt på plass.

Så nå gjenstår det å se...
 
Back
Topp