Naboer fra helvete

Tåler man ikke det får man flytte på landet... barn bråker. Man kan diskutere i tide og utide om det er greit at de slår leker i gulvet o.l, men barn bråker da... la barn være barn.
Selv om man er barn betyr ikke det st de kan få gjøre hva de vil , det har hvertfall ikke min fått lov til.
Å ta hensyn går begge veier i grunn

Altså den leken er en trekloss. Han pleier å ta en i hver hånd og slå de mot hverandre, for det syns han er kjempegøy.. Noen ganger "tar han helt av" og slår de i bordet, noen ganger i gulvet, av og til i tv-en.. noen ganger er han så gæern at han kaster de veggimellom:eek::eek::eek: Det er helt vanlig. Jeg har 4 barn, og de har alle gjort det. Nå som de er eldre klarer de fint å sitte og leke uten å bråke masse..
Det er så dust når folk ikke tåler lyder. Om man ikke tåler å bo i en underetasje, får man leie en annen leilighet. Bor det barn over, må de få lov å være barn.

Selv om man er barn betyr ikke det st de kan få gjøre hva de vil , det har hvertfall ikke min fått lov til.
Å ta hensyn går begge veier i grunn

En del av klaging var på krabbing, det får man ikke gjort noe med.

Vet jeg sporer av her, men :rolleyes: på kontroll på helsestasjon så er et av spørsmålene på skjema vi skal fylle ut om barnet leker ved å dunke leker i gulvet eller mot bordet! Så det virker som det er en del av noe de forventet av en baby :D så får foreldre selv sette grenser i sine hjem:cool:

I en boligblokk må alle ta hensyn til hverandre, uansett om man eier eller leier.

Når det er sagt, er det langt over grensa den måten nabogutten kommer og herser på. Han kunne sagt det på en grei måte, vist forståelse og fått forståelse. Man kan ikke stå der og nesten "true" folk (type hold kjeft osv).

Jeg hadde også ordnet en "lekeplass" for babyen med gummimatte, teppe etc (bra for babyen og bra for de under) og latt den leke der når det var mulig. Så må jo man regne med at han likevel vil bråke litt innimellom, slik er det for det kan ikke forventes barn skal sitte på et sted.

Vet jeg sporer av her, men :rolleyes: på kontroll på helsestasjon så er et av spørsmålene på skjema vi skal fylle ut om barnet leker ved å dunke leker i gulvet eller mot bordet! Så det virker som det er en del av noe de forventet av en baby :D så får foreldre selv sette grenser i sine hjem:cool:

Ja nettopp, det er jo en del av utviklingen:rolleyes: Sist jeg var på helsestasjonen med han så ga helsesøster han et par leker for å se om han lekte med de. Og da tok han de opp og slo de mot hverandre og i gulvet, og da fikk jeg høre at det var kjempebra..

I en boligblokk må alle ta hensyn til hverandre, uansett om man eier eller leier.

Når det er sagt, er det langt over grensa den måten nabogutten kommer og herser på. Han kunne sagt det på en grei måte, vist forståelse og fått forståelse. Man kan ikke stå der og nesten "true" folk (type hold kjeft osv).

Jeg hadde også ordnet en "lekeplass" for babyen med gummimatte, teppe etc (bra for babyen og bra for de under) og latt den leke der når det var mulig. Så må jo man regne med at han likevel vil bråke litt innimellom, slik er det for det kan ikke forventes barn skal sitte på et sted.

De fleste på 11 mnd er jo for mobile til å sitte i ro på en matte, men tanken er jo god :)

Han har en lekematte i stua som vi pleier å sitte på når vi leker sammen. Men når han leker aleine så er han jo overalt på en gang, så han sitter på den max 3 min før han er et annet sted. Men dette var uansett på kjøkkenet da, han satt og lekte med klossene sine mens jeg tok oppvaska..

Altså, naboen er en dust. Lyder må de tåle, hvis ikke får de flytte i enebolig i uten naboer.

Men her syns jeg nesten det er mer rart at folk sier at en baby på 11 mnd ikke får dunke i gulvet. Hallo?
Det er favorittleken til min på 10 mnd. Sitte å dunke klosser i gulvet, velte tårn med klosser, stablekopper/bokser osv. Har aldri falt meg inn å stoppe han. Det er jo sånn de utforsker. En så liten baby har vel neppe leker som blir ødelagt. Isåfall har de dårlige leker som ikke er tilpasset barnets alder.

Altså, naboen er en dust. Lyder må de tåle, hvis ikke får de flytte i enebolig i uten naboer.

Men her syns jeg nesten det er mer rart at folk sier at en baby på 11 mnd ikke får dunke i gulvet. Hallo?
Det er favorittleken til min på 10 mnd. Sitte å dunke klosser i gulvet, velte tårn med klosser, stablekopper/bokser osv. Har aldri falt meg inn å stoppe han. Det er jo sånn de utforsker. En så liten baby har vel neppe leker som blir ødelagt. Isåfall har de dårlige leker som ikke er tilpasset barnets alder.
Enig, og de stopper med det etterhvert også, eller det går an å si ifr når de blir bare litt eldre. Min på 1,5 år har slutta med det for lenge siden, uten at jeg trengte å gjøre noe for det. Kan fint si nå at han ikke skal slå på møbler, gulv o.l. Med lekene :)

Enig, og de stopper med det etterhvert også, eller det går an å si ifr når de blir bare litt eldre. Min på 1,5 år har slutta med det for lenge siden, uten at jeg trengte å gjøre noe for det. Kan fint si nå at han ikke skal slå på møbler, gulv o.l. Med lekene :)
Min syns fortsatt det er himla gøy å rase ting vi har bygd da :p godt at vi ikke har noen som bor under :hilarious:

H
Min syns fortsatt det er himla gøy å rase ting vi har bygd da :p godt at vi ikke har noen som bor under :hilarious:

Her jobber vi med at leker ikke kan kastes eller pælmes ned fra sofaen om dagen :p

Hva hadde dere gjort hvis naboen under hele tiden klager på "bråk" fra leiligheten din? Altså ikke bråk, men vanlige bolyder..
Nå snakker jeg ikke om på natten, men midt på dagen og tidlig kveld. Naboen under har tre sønner i alderen 18-22 år boende hos seg, de er hjemme hele dagen. Forrige uke så satt sønnen min på 11 mnd og lekte med lekene sine mens jeg vasket opp etter kveldsmaten. Han begynte å slå den ene leken i gulvet, noe han syns er kjempemorsomt. Kl var rundt 20.. Da hører jeg plutselig at det smeller noe voldsomt i døren til naboen, og at det trampes i trappen opp til meg før noen banker hardt i døra mi med knyttneven. Babyen blir livredd og begynner å gråte. Jeg plukker han opp og lukker opp døra. Der står nabogutten på 22 år, han er flyforbanna og roper til meg og babyen at vi må være stille, for han har migrene, og at han er drittlei av å høre på den dunkinga hele dagen. Jeg prøver å forklare at jeg har en baby som må få lov til å leke og krabbe rundt, men han skriker til meg at jeg skal holde kjeft.
Det er 3.gang det skjer. Og nå drev jeg og støvsugde i stua, dro frem sofaen for å støvsuge under den, og tror du ikke de dunker hardt i taket for å be meg være stille. Kl 14 på en lørdag:rolleyes:
Hadde de gjentatt skremt babyen min på den måten hadde jeg gitt en tydelig advarsel på at gjentar dette deg vil en anmeldelse av sjikane komme. Folk må no faen lære å oppføre seg. Kjente eg ble skikkelig forbanna....

H

Her jobber vi med at leker ikke kan kastes eller pælmes ned fra sofaen om dagen :p
Ikke så ofte min er oppe i sofaen, så det slipper vi :p men han er fæl til å rasere duplo som vi har bygget, eller togbane. Til storesøsters store fortvilelse :hilarious: (gjentar og gjentar at det ikke er lov, men :facepalm:)

Ikke så ofte min er oppe i sofaen, så det slipper vi :p men han er fæl til å rasere duplo som vi har bygget, eller togbane. Til storesøsters store fortvilelse :hilarious: (gjentar og gjentar at det ikke er lov, men :facepalm:)

Han her raser nesten ingenting og kan vente hvis jeg sier "vent". Fetteren er rene tornadoen, så det må være litt personligheten altså :hilarious:

Back
Topp