Naboer fra helvete

Miss Claymore!

Forumet er livet
Hva hadde dere gjort hvis naboen under hele tiden klager på "bråk" fra leiligheten din? Altså ikke bråk, men vanlige bolyder..
Nå snakker jeg ikke om på natten, men midt på dagen og tidlig kveld. Naboen under har tre sønner i alderen 18-22 år boende hos seg, de er hjemme hele dagen. Forrige uke så satt sønnen min på 11 mnd og lekte med lekene sine mens jeg vasket opp etter kveldsmaten. Han begynte å slå den ene leken i gulvet, noe han syns er kjempemorsomt. Kl var rundt 20.. Da hører jeg plutselig at det smeller noe voldsomt i døren til naboen, og at det trampes i trappen opp til meg før noen banker hardt i døra mi med knyttneven. Babyen blir livredd og begynner å gråte. Jeg plukker han opp og lukker opp døra. Der står nabogutten på 22 år, han er flyforbanna og roper til meg og babyen at vi må være stille, for han har migrene, og at han er drittlei av å høre på den dunkinga hele dagen. Jeg prøver å forklare at jeg har en baby som må få lov til å leke og krabbe rundt, men han skriker til meg at jeg skal holde kjeft.
Det er 3.gang det skjer. Og nå drev jeg og støvsugde i stua, dro frem sofaen for å støvsuge under den, og tror du ikke de dunker hardt i taket for å be meg være stille. Kl 14 på en lørdag:rolleyes:

Leier dere eller eier dere? Ville snakket med huseier om dere leier, om ikke ville jeg bedt de holde kjeft, folk må få leve :)

Glad naboen min er nesten døv :hilarious: lillegutt BRÅKER. Men naboen er heldigvis veldig forståelsesfull og skjønner at lillegutt bare er to år å ikke skjønner at det bråker sånn

Leier dere eller eier dere? Ville snakket med huseier om dere leier, om ikke ville jeg bedt de holde kjeft, folk må få leve :)

Vi leier, både jeg og de nede.. Ja, får kanskje ta det opp med huseier hvis de fortsetter å komme opp og skremme sønnen min:confused:

Vi leier, både jeg og de nede.. Ja, får kanskje ta det opp med huseier hvis de fortsetter å komme opp og skremme sønnen min:confused:

Jeg hadde meldt ifra tvert til huseier, for en slik oppførsel er IKKE okei. Man skal tolerere vanlige lyder. Og ærlig talt, litt må man tåle kl 14.00 på dagen. Er det huseier som eier både oppe og nede?

Helt klart en overreaksjon fra guttungen sin side. Jeg hadde ikke latt en 22 år gammel snørrvalp snakke sånn til meg, men skjønner godt at du blir redd. Ring til huseieren og si at du blir truet av sønnen til leieboeren under deg, og lurer på om du må ringe politiet.
Evt snakk med faren til gutten først hvis han er en tilsnakkendes type.
Voksne mennesker skal ikke oppføre seg slik, helt uavhengig av om så årets party hadde vært på gang inne hos deg.

Jeg skjønne jo de sier fra om barnet ditt sitter å slår leker i gulvet.
Men elles sp må regne med litt mye selvsagt , ville sagt fra til huseier

Vel, reglene om ro tilsier jo at det skal være stille mellom kl 7 og 23. Vanlige lyder som et barn som leker må man regne med, og det må man faktisk tåle. Du kunne faktisk i samme tidsrom stått med hammer og sag og pusset opp uten at de hadde hatt noe å klage på :p

Jeg ville tatt det opp med de først, men hvis du syns det er ubehagelig, så husvert først og eventuelt politiet hvis du føler deg truet. Måten han har oppført seg på er jo langt verre enn noen dunkelyder fra en baby :rolleyes:

Ingenting unnskylder måten han snakket til deg på, det er ikke under noen omstendigheter ok. Men jeg hadde selv forventet at de som bor i samme bolig lærer barna sine å ta hensyn. Å sitte å dunke leker i gulvet er ikke en fin måte å leke på, og er veldig forstyrrende for de under, mine barn hadde ikke fått lov..

Ingenting unnskylder måten han snakket til deg på, det er ikke under noen omstendigheter ok. Men jeg hadde selv forventet at de som bor i samme bolig lærer barna sine å ta hensyn. Å sitte å dunke leker i gulvet er ikke en fin måte å leke på, og er veldig forstyrrende for de under, mine barn hadde ikke fått lov..

Hvor mange «kamper» skal mann da ta med en baby om det også skal være fokus på d ved den alderen?

Hvor mange «kamper» skal mann da ta med en baby om det også skal være fokus på d ved den alderen?

Man skal ta de nødvendige.. jeg lærer min på 11 mnd at han ikke får dunke med lekene sine, man skal leke fint. Og vi har ingen som bor under oss. Mitt fokus er at det ikke er bra for leken og heller ikke for det leken dunkes mot.

Han sitter jo ikke hele dagen og dunker lekene sine i gulvet da, det var kanskje 4-5 dunk før jeg hørte at det smalt i døra nede.. når naboen snakker om dunking/bråk hele dagen så er det babyen som krabber. Han bråker en del når han krabber rundt, i form av "tramping" liksom. Men jeg kan jo ikke akkurat si til han at han må krabbe litt stillere. Eller leke litt stillere for den saks skyld. Han er 11 mnd gammel, han skjønner ikke at det bråker for de under. Han skjønner ikke engang at det bor noen under:rolleyes:

Man skal ta de nødvendige.. jeg lærer min på 11 mnd at han ikke får dunke med lekene sine, man skal leke fint. Og vi har ingen som bor under oss. Mitt fokus er at det ikke er bra for leken og heller ikke for det leken dunkes mot.

Altså den leken er en trekloss. Han pleier å ta en i hver hånd og slå de mot hverandre, for det syns han er kjempegøy.. Noen ganger "tar han helt av" og slår de i bordet, noen ganger i gulvet, av og til i tv-en.. noen ganger er han så gæern at han kaster de veggimellom:eek::eek::eek: Det er helt vanlig. Jeg har 4 barn, og de har alle gjort det. Nå som de er eldre klarer de fint å sitte og leke uten å bråke masse..

Altså den leken er en trekloss. Han pleier å ta en i hver hånd og slå de mot hverandre, for det syns han er kjempegøy.. Noen ganger "tar han helt av" og slår de i bordet, noen ganger i gulvet, av og til i tv-en.. noen ganger er han så gæern at han kaster de veggimellom:eek::eek::eek: Det er helt vanlig. Jeg har 4 barn, og de har alle gjort det. Nå som de er eldre klarer de fint å sitte og leke uten å bråke masse..
Til og med min 3åring kan hive ting veggimellom hvis hun plutselig blir sint eller noe, og hun forstår jo egentlig at man ikke skal gjøre det :p
Så jeg tenker at man prøver å lære dem, men noe bråk fra et barn er å forvente :hilarious:
Hvis man ikke tåler noe lyder, så kan man ikke bo tett på noen :p (derfor flyttet vi fra der vi bodde før, vi var så lei)

Jeg tenker uansett at når de klager på "bråket" fra en baby som krabber, så bør de bo langt unna andre folk, ferdig snakka..

Herlighet!
Det er ikke din skyld at han opplever dette som bråk!
Det er hans problem.
Hadde villet tatt kontakt med styrer i borettslaget eller huseier. Ikke greit å reagere skik under hele tatt.

Litt uavhengig av hva som lager bråk, skal ikke naboen reagere på den måten uansett. Saken her er ikke om man skal la ungene dunke litt i golvet med leker eller ikke, men at det innenfor tider som ikke er innenfor "stilletid" skal være aksept for lyder og bråk frs hverandre. Om man vil høre litt på høy musikk klokka 13 på en mandag, så skal man få gjøre det, og jeg synes det skulle være høyere toleranse for bråk fra småbarn og babyer.
Ja, migrene er kjipt, men da får man ta på seg støydempende høretelefoner eller ørepropper da. Er det så ille at man må ha det HELT stille, så kan man ikke ha naboer. Naboene kan ikke tilpasse seg det, selv om jeg selv har prøvd å la treleker lekes med på et teppe når det er naboer under.
Så snakk med huseier om dette. Har man skikkelig ille migrene skjønner jeg uansett ikke at man orker å løpe opp til naboen og skrike. Blås i naboen og lev og beveg dere som dere vil innenfor tidene hvor det ikke skal være stille sier nå jeg ;)

Back
Topp