Naboen skal ha fest (lytt) - melding.

Bringebærdrops

Elsker forumet
Hei!

Her hvor vi bor er det veldig lytt.. Så hvis han over meg skal ha fest er det faktisk sånn at vi må dra et annet sted den kvelden/natten.. Dette er naboen også klar over , siden jeg har sagt dette. Jeg har også sagt at han kan ha fest, bare han sier ifra til meg i god tid da vi faktisk må ordne oss et annet sted å sove. Her om dagen fikk jeg en melding hvor det stod " jeg skal ha fest 25 januar, så vet du det".. Da har han allerde innvitert folk osv.. Jeg gadd ikke krangle og sa ok til dette, og fikk ordnet et annet sted vi kunne være.

Men, i går fikk jeg en ny melding " endret til 1. februar". Er det ikke normalt å spørre om dette passer for meg også? Da vi faktisk må forlate leiligheten når han skal ha fest. Ikke bare si at han skal ha fest, for så å endre.. SÅ må jeg finne et nytt sted osv. når jeg allerede har ordnet meg. ? Eller er det jeg som er kranglete?

Sånne ting er grunnen til at jeg ikke ønsker å bo i noe annet enn hus - kanskje du bør finne et nytt sted å bo? :-)

Last edited:
Har dere hver deres leilighet?
Eller bor dere sammen?
For meg er det en vesentlig forskjell, greit at man skal vise hensyn til sine naboer, men han sier jo fra i veldig god tid. Mange hadde kanskje heller sagt til lørdag skal jeg ha fest. I steden for så sier han i fra flere uker i forveien.
Du velger jo selv å forlate leilighet og synes han skal få lov til å ha fest da det passer han.

Har dere hver deres leilighet?
Eller bor dere sammen?
For meg er det en vesentlig forskjell, greit at man skal vise hensyn til sine naboer, men han sier jo fra i veldig god tid. Mange hadde kanskje heller sagt til lørdag skal jeg ha fest. I steden for så sier han i fra flere uker i forveien.
Du velger jo selv å forlate leilighet og synes han skal få lov til å ha fest da det passer han.

Vi bor i et hus, i hver vår etasje.. Det er veldig lytt der til vanlig også, dørene mine rister når han går oppå.. Så hvis han skal ha fest er det faktisk ikke et valg å forlate leiligheten.. Men, jeg MÅ faktisk det. Hvis ikke måtte han fulgt regelen om når det skal være stille osv.. Men, jeg tar jo hensyn til han og drar vekk , fordi da kan han faktisk bråke omtrent så mye han vil og holde på så lenge han vil (bor ikke så mange andre rundt). Så , da er det vell vanlig at han gjør det samme tilbake? Og spør om det passer for meg å dra bort da.

Vi bor i et hus, i hver vår etasje.. Det er veldig lytt der til vanlig også, dørene mine rister når han går oppå.. Så hvis han skal ha fest er det faktisk ikke et valg å forlate leiligheten.. Men, jeg MÅ faktisk det. Hvis ikke måtte han fulgt regelen om når det skal være stille osv.. Men, jeg tar jo hensyn til han og drar vekk , fordi da kan han faktisk bråke omtrent så mye han vil og holde på så lenge han vil (bor ikke så mange andre rundt). Så , da er det vell vanlig at han gjør det samme tilbake? Og spør om det passer for meg å dra bort da.

Han har da rett til å ha fest i egen leilighet, og jeg synes han gir deg en god varsel. Og tar da hensyn til deg.
Om du synes dette blir for plagsomt og for mye bråk, så kan jo du finne ett annet sted å bo.
Jeg hadde forstått reaksjonen din om han hadde hatt fest hver helg og aldri gitt varsel :)

Ettersom det er noe du har tilbudt slik at han skal kunne ha fest i det hele tatt, så syns jeg normal høflighet tilsier at han burde ha føyd til et lite spørsmålstegn bak disse informasjonene du har fått...

Ettersom det er noe du har tilbudt slik at han skal kunne ha fest i det hele tatt, så syns jeg normal høflighet tilsier at han burde ha føyd til et lite spørsmålstegn bak disse informasjonene du har fått...

Ja, det er min mening også.. Jeg nekter han ikke å ha fest i det hele tatt. Men, hvis han skal ha fest så seint som han vil osv. må jeg jo dra hvis det skal bli noe søvn på oss. Hvis ikke må han følge reglene om når det skal være stille osv.

Kan ikke skjønne hvorfor du blir sur eller irritert for det! Han sier ifra i goooood tid så du skal finne et sted å være. Han har all rett til å feste i sin egen leilighet og faktisk si i fra nesten 1 mnd. før festen skal være er veldig snilt! Han tar hensyn så slutt å sutre. Du er kranglete

Det er jo ikke hans feil at det er så lett og han er faktisk flink og sier ifra god tid i forveien så ser ikke problemet jeg da. Hadde heller flytta jeg om det var så ille! Hadde ikke likt å måtte føle på det om jeg skulle ha en fest og unnskylde for at datoen ble endret osv..

Han burde selvsagt kanskje spurt/ sagt i fra på en annen måte, men i følge det du skriver har du jo bare sagt at du vil ha beskjed i god tid, ikke at du vil ha et spørsmål om det passer? Noen er jo så enkle at da tar de deg på ordet, og gir beskjed, akkurat slik han har gjort ;)

Hvis det er så lytt som du beskriver så hadde je begynt å lete etter et annet sted å bo...
Har bodd slik selv engang og det er helt håpløst, så det varte ikke lenge før jeg begynte å se meg om etter noe annet :p

Han sier jo i fra i ganske god tid etter min mening. Han har jo loven på sin side at så lenge han gir beskjed så har han lov til å ha en fest.
Hvis du synnes det er vanskelig så bør du evnt finne et annet sted å bo hvis du synnes dette er et problem

Du er kranglete synes jeg:) når man bor i 1.etg må man regne med støy fra de som bor over. Sånn er det bare.
Jeg hadde aldri kunnet bo i 1.etg selv. Hadde bare gått rundt og vært sur:D
Og han sier ifra i veeeeeeldig god tid synes jeg.

Siden han sier ifra i så god tid så bør du være takknemlig for det. Men forstår hva du mener, siden du allerede hadde ordnet deg den helga

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Han burde selvsagt kanskje spurt/ sagt i fra på en annen måte, men i følge det du skriver har du jo bare sagt at du vil ha beskjed i god tid, ikke at du vil ha et spørsmål om det passer? Noen er jo så enkle at da tar de deg på ordet, og gir beskjed, akkurat slik han har gjort ;)
Enig, og i god tid også :)

Jeg synes det er en tydelig mangel på kommunikasjon her. Han har tydeligvis fått inntrykk at det ikke er et problem for deg så lenge du får beskjed i god tid, men i følge ditt innlegg her, så er det ikke slik. Da burde du og naboen ta en ny prat om hvordan ting burde være.

Hvis det er så lytt som du beskriver så hadde je begynt å lete etter et annet sted å bo...
Har bodd slik selv engang og det er helt håpløst, så det varte ikke lenge før jeg begynte å se meg om etter noe annet :p

samme her.

også virker han som litt.... spør ikke, men krever..? litt meg og mitt hvis du forstår.

samme her.

også virker han som litt.... spør ikke, men krever..? litt meg og mitt hvis du forstår.

jammen han er jo i sin fulle rett, så at det sto noe ang å bråke lenger enn det som var tillatt, og det trenger de jo ikke å godta da, er det satt en tid det skal være stille syns je man bør tenke på å gå på byen når den tiden kommer

Back
Topp