Nabo klager på babygråt!

Er jeg den eneste som hadde vandra opp til dette kvinnemenneske og fortslt litt om hvordan babyer funker?

Hadde ikke latt dette gå, babyer gråter, av ulike grunner naturlig nok, å klage på dette, legge større press på pappan og ikke minst deg som mamma er totalt unødvendig.

Dette var min umiddelbare reaksjon også! Hadde lyst til å marsjere opp til henne og fortelle en ting eller to om både babyer og folkeskikk.. Men som flere her påpeker er det nok ikke verdt det i det lange løp - selv om det sikkert hadde vært tilfredsstillende der og da. ;-)

Jeg hadde venta til neste gang hun klaget, så hadde hun fått høre det da. Da hadde jeg nevnt det med kranglinga mellom henne og samboer;)

Den generasjonen, 40 åra?? Unnskyld meg, men er mange i 40 åra som fremdeles har små barn:pmen se bort fra akkurat det, så er jeg enig med deg, ikke noe poeng å kjefte på dama viss hun ikke kommer igjen da.
Hehe. Jeg glemmer det innimellom. Men tenkte mest på dem som har store og voksne barn i 40 åra. Mamma var litt sær før hu fikk barnebarn. Kjenner flere som er det selv med barnebarn. Min mor var 39 når alle barna hadde flytt ut. Vel å merke at min lillesøster bodde hos faren sin.

Nei, jeg hadde gjort det samme. Lar meg ikke overkjøre av andre. Bor i blokk selv, og har tatt naboer flere ganger.

Godt å høre [emoji16] vi bor på landet og selv om naboen har egen enebolig og bor 100m unna har han klart å klage på oss flere ganger, bl.annet for gressklipping på ukedagene og at ungene bader i bassenget til ut på kvelden. Har hatt mange "runder" med den mannen [emoji28]

Bor selv i blokk, men her var alle naboene klare over at vi flyttet inn med en baby på 1 mnd. Han som bodde under oss var faktisk min svigerbror(svoger :P ) og ene tantebarnet mitt som gikk på videregående skole.
Uansett så var det ingen av naboene som klaget på babygråt. Hvis vi møtte på noen av de i heisen eller oppgangen når vi var på tur ut/inn så snakket vi om den lille og spurte om de hadde hørt mye babyskrik. Ingen hadde reagert negativt på det. De sa bare at hvis vi trengte litt avlastning så kunne vi komme opp/ned/til siden med den lille så vi fikk sove litt på dagen.
I vår blokk bor det bare pensjonister, vi er den eneste barnefamilien. Men ingen av den eldre generasjonen har klaget på bråk fra barnet. (nå bor det noen andre under oss etter at min slekt flyttet ut), og de som bor ved siden av oss i samme oppgang, samt de under oss har sagt at vi må bare komme og ringe på hvis vi trenger barnevakt eller å bli kjørt noen steder hvis mannen min ikke er hjemme.

Godt å høre [emoji16] vi bor på landet og selv om naboen har egen enebolig og bor 100m unna har han klart å klage på oss flere ganger, bl.annet for gressklipping på ukedagene og at ungene bader i bassenget til ut på kvelden. Har hatt mange "runder" med den mannen [emoji28]

Det er noen som bare må klage på alt. Jeg klager jeg også når naboen har fest til langt utpå morgenen og vinduene dirrer pga bassen. Her er det mye eldre som tror de lever på 50 tallet ennå. Skal helst være musestille døgnet rundt.

Men jeg er ikke noen dørmatte som godtar alt. Det får være grenser for hva en skal finne seg i. Og spesielt når det gjelder barna mine.

Naboen din kan få bytte med meg, jeg er nylig blitt nabo med en hund som bjeffer HELE dagen, antakeligvis liker den vel ikke å være alene mens "foreldrene" er på jobb.
Tar heller litt babyskrik enn den konstante bjeffingen fra morgen til ettermiddag. :P

Interessant å høre fra en som sitter i styre! Takk for at du deler. :) Jeg lurer på å henvise henne til styret neste gang hun eventuelt klager, så får de ta stilling til det. Da unngår vi også at det blir en fullskala nabokrangel. Baby gråter ikke mye til vanlig, og dette var jo kl. 19 og ikke 07 (og med alle vinduer lukket), så jeg opplever henne som veldig urimelig. At jeg skal få beskjed om å prøve å roe baby som skriker i smerter for å ta hensyn til naboene, blir litt tullete synes jeg. Det er jo lille det er synd på, og selvsagt gjør vi allerede alt vi kan for å lindre og stille gråten! Hadde det foregått hele natta og over lang tid hadde jeg skjønt det, men noen timer med gråt etter jobb synes jeg man må tåle innimellom. I hvert fall i et borettslag.

Ja, det må man tåle. Har en liten en på 5 mnd og hun hadde fått høre fra meg om hun kom med noe slikt på døren min. ;) Man må lære å leve med litt lyder, hvis ikke får man kjøpe enebolig. :)

Jeg tenker at av absolutt alle ting naboer kan bråke med, så må da vel alle forstå at babygråt er den ene tingen man ikke får gjort mer med enn man naturligvis gjør! Er det ikke åpenlyst, skjønner ikke hvorfor hun skulle komme ned...! Jeg hadde nok eksplodert jeg også, bra mannen din tok det rolig :p

Back
Topp