Nabo katt

Lovee

Elsker forumet
Holder på å spy av kattene i nabolaget her! De spaserer forbi på altanen hele dagen lang, ligger på terrasse bordet og soler seg om morningen. Det er spesiellt en katt som er verrst.
En gang gikk han forbi og så vi satt inni stuen - bare satt på rekkverket og stirret en stund før han hoppet ned på terrassen og pisset på grillen vår før han løp.
Og i natt hørte jeg noen rare lyder som jeg våknet av inne på babyrommet kl 5 (Amanda sover inne med oss). Først trodde jeg jeg innbillte meg lydene, men så begynnte de igjen. Vekket Christoffer og sa jeg trodde noen gikk inne på rommet til Amanda.. Skal si han fikk fart på seg (han har det størrste sovehjertet jeg vet om - en gang satt ham på busstoppet og sov i 5 timer mens jeg ventet på han [;)]) - og tror dere ikke det var den samme j**** katten som gikk å lusket inne på baby rommet!... Han hoppet u vinduet igjen når Christoffer kom stormende inn.. Rommet er i 3 etg bRe så det er sagt.. Kan tydeligvis aldri lufte på rommet hennes nei.. Synes det var ekkelt. Sa bare noen timer tidligere at kanskje vi skulle flyttet Amanda inn på rommet sitt snart.. Tenk hvis hun hadde lagt der inne å sovet [&:] [:(]

tror det finnes noe planter eller noe som har en lukt som katter ikke liker. du kan prøve det? hvis det ikke virker kan du få låne vår "killer"katt som kan kverke nabokatta - ihvertfall tror katta vår at hun er en killerkatt som kan gjøre sånt [8D]

Hehehe [:D]

Virker ikke som den katten er redd for noe.. Når den er på terrassen prøver vi å skremme den bort, men den bare sitter der og ser teit på oss [&:]

missforstå meg ikke - jeg er glad i dyr, men er ikke int i å ha nabo dyr inne hos oss liksom - og spes ikke på på babyrommet! Han hadde laget en sånn sti rundt i rommet med fotsporene sine (var jo egentlig greit for da så jeg hvor jeg måtte vaske etter den).

Den kattesprayen de har i dyrebutikker lukter faktisk litt sånn sitrus. Kjøpte den en gang da jeg også var veldig plaget med nabokatter. Er litt kvalmende lukt syns jeg, men den virket nå. Noe annet som også er veldig effekivt er å ta vann på en spruteflaske (gammel jif universal flaske feks) og sprute på katten hver gang han er på terrassen deres eller er på steder dere ikke vil at han skal være. Katter hater å få sånn sprut på seg og de lærer ganske fort at her er den ikke velkommen [;)]

Takk for masse tips! [:D]

Vi bor i rekkehus-leiligheter, vet ikke hvor mange hus det er totalt her - men er ganske mange tipper 300-350 og jeg vet ikke hvem av naboene som eier katten. Ellers hadde jeg gitt beskjed.
Jeg får se om jeg får fatt i sånn spray. Husker når jeg var liten kjøpte vi pulver som vi strødde utenfor - og det luktet helt pyton. Bare tenker hvis sprayen er tilsvarene kan det være den ikke er så lur å spraye nært babyrommet.. For pulveret luktet veldig sterkt!

Jeg tenkte jeg skulle svare her i går før jeg la meg, men ser nå at det har kommet noen fine svar. [:)]
Sprutflaske er genialt og det skader ikke katten. Jeg hadde ikke blitt sur om noen hadde spruta vann på kattene mine hvis de hadde gått på veranda eller inn i hus til naboer. [;)] Jeg bruker selv vann som "straff" når de to trollene mine gjør for mye tull i leiligheten. Mine er innekatter da, så det er ingen fare for at de plager naboene noe. Man hører så ofte om folk som er irritert på nabokatter og det er trist å lese om hvor mange som prøver å ordne opp i det på mye mer brutale måter enn det som er nevnt her i denne tråden. Så jeg prøver å spre de holdningene som har kommet fram her inne. Kjempeglad for at dere her inne kommer med fine forslag til hvordan å løse det i stedet for å bare skrive masse dritt om plagsomme nabokatter osv... [:D]

Katter som tisser og markerer rundt omkring er oftest ukastrerte hann-katter og jeg tror mye av problemene med "plagsomme nabokatter" kunne vært ordna opp i hvis katteeiere tok seg bryet med å få kattene sine kastrert. Kanskje det er lurt å ta en prat med katteeier og spørre om katten deres er kastrert og opplyse om at det kan være bra for alle parter om katten blir kastrert. Da unngår man skvetting rundt over alt og man unngår også uønskede kattunger som er vanskelig å få gitt bort og som da ofte blir drept fordi man ikke har plass til dem eller mulighet til å få gitt dem bort. Kastrerer man katten så blir den mye roligere og holder seg mer hjemme i stedet for å "jakte" etter jentepuser. [;)] Altså en god løsning for både katt og eier.

Brukte så lang tid på å svare at her kom det mer før jeg rakk å legge det ut. [8D]
Dumt at dere ikke vet hvem som eier den da. Men kanskje det er noe av naboene som vet hvor den bor? [:)]

Huff, så ekkelt! Skummelt det er, om katten hadde lagt seg i sengen. Jeg har selv 2 katter, og som "straff" bruker jeg også en spruteflaske. Get Off sprayen reagerer ikke mine katter på[:'(]

Men den katten vi hadde før var ille til å klore på veranda døra vår. Pappa hang opp appelsin på døra ( nei, det var ikke pent), og da holdt katten seg borte. Kanskje du kunne gjort det? Det skal jo igrunn være unødvendig. Har katten halsbånd eller er øremerket? Om du ikke vet hvem som eier den så kanskje noen andre gjør det, slik som Surita sier. Du kan jo prøve å henge opp en lapp?[;)]

Antageligvis vet ikke katteieren at katten holder på sånn. Håper det løser seg!

Skal kjøpe det selv å spraye i gangen og rundt dørkarmen til soverommet. Katten vår sniker seg nemlig gjennom lukkede dører skulle man tro... Døren til soverommet er ALLTID igjen, men allikevel kommer jeg inn der å han ligger i senga vår!!!

Den ene katten vår her i huset klarer lett og få opp døren inn til soverommet, helst bare for og mase om og få gå ut:P han dytter den opp på en merkelig måte med hele kroppen.. han veit at det ikke er lov og gå inn der så han dytter bare opp døra, blir stående og mjaue til vi slipper han ut[:D][:@] jenta holder seg helt borte, hun veit at der inne er det Ikke lov og være lenger.. så man kan helt klart "lære" katter til at dem ikke er velkommen på noen steder. Kjedelig og måtte gjøre dette med andre sine dyr.. Skjønner det er irriterende ja.. Spesielt når den kommer inn i huset deres og ikke minst på soverommet til nurket,,... [:@]

Back
Topp