NAAAAAAAAAAAAAV.......

snuppa08

Glad i forumet
Hvordan er det egentlig??

Jeg ble forrige gang jeg snakket med Nav dobbel kontantstøtte denne mnd.

Snupp ble 1 år i midten av juli... skulle egentlig begynt i barnehagen 17 aug. men den plassen ble sagt opp, for jeg ville heller være hjemme litt til... men hun hadde da plass, di dagene i aug... men sånn som hun dama sa forrige gang, å sånn jeg har forstått det så har jeg krav på K.støtte for august, siden hun bare hadde halve mnd i barnehagen...

For i dag fikk jeg 1 kontantstøtte å ble regelrett LEDD av i tlf med NAV....[:@]

Ingen som vet hva som er rett?

Har man krav på kontantstøtta, når dem bare går under halve mnd i barnehage?

Du har vel rett på halv kontantstøtte da vil jeg tro [8|] er jo slik at om man har barnet mindre enn fulltid i bgh (f.eks 50%) så får man redusert støtten.. ville sjekka litt mer på nav's hjemmesider jeg [;)]

da tror jeg ikke du har krav på kontstøtte...med 100% plass mister du all støtte..sånn det fungerer her iallefall..Om du bruker plassen eller ikke har ikke betydning,det er ant % plass som har noe å si i forhold til kontstøtten.

MEN,kontstøtten faller bort mnd ETTER at du fikk plass i bhg da,å du er pliktig selv til å melde ifra at barnet har startet i bhg.
Så da skal du ha full støtte for aug dersom det var den mnd barnet startet.

Trodde faktisk man hadde rett på kontantstøtten den måneden barnet begynner i barnehagen uansett - men det blir nok litt annerledes i og med at du har hatt plass og sagt opp så fort - da er det vel godt mulig at du mister en måned med støtte.

ORIGINAL: snuppa08

Jeg ble forrige gang jeg snakket med Nav dobbel kontantstøtte denne mnd.

Snupp ble 1 år i midten av juli... skulle egentlig begynt i barnehagen 17 aug. men den plassen ble sagt opp, for jeg ville heller være hjemme litt til... men hun hadde da plass, di dagene i aug... men sånn som hun dama sa forrige gang, å sånn jeg har forstått det så har jeg krav på K.støtte for august, siden hun bare hadde halve mnd i barnehagen...

For i dag fikk jeg 1 kontantstøtte å ble regelrett LEDD av i tlf med NAV....[:@]

Hve mener du med det? Har du fått dobbel kontstøtte?
Ser at barnet ditt fyllte 1år i juli,å da får du kontstøtte fra aug..Den gjelder fra mnd ETTER barnet fyller år..

ORIGINAL: nøstebarn

da tror jeg ikke du har krav på kontstøtte...med 100% plass mister du all støtte..sånn det fungerer her iallefall..Om du bruker plassen eller ikke har ikke betydning,det er ant % plass som har noe å si i forhold til kontstøtten.

MEN,kontstøtten faller bort mnd ETTER at du fikk plass i bhg da,å du er pliktig selv til å melde ifra at barnet har startet i bhg.
Så da skal du ha full støtte for aug dersom det var den mnd barnet startet.

Man får kontantstøtte til og med den måneden barnet begynner i barnehage, så du har rett på kontantstøtte for august jo. Men jeg forsto ikke helt det første du skrev om dobbel kontantstøtte. [8|]

ORIGINAL: giggsy

Man får kontantstøtte til og med den måneden barnet begynner i barnehage, så du har rett på kontantstøtte for august jo. Men jeg forsto ikke helt det første du skrev om dobbel kontantstøtte. [8|]

Forklarte meg nok litt teit...[8D]
Mente kontantstøtte for aug. og sept. altså dobbel utbetaling denne mnd...

Fikk bar for 1 mnd...

Trodde å jeg hadde krav for august..
Men det var det faktisk INGEN på 2 nav kontorer som visste med sikkerhet, så det måtte diskuteres,....[&:]

Mange av de er geniale der!![&:] Virkelig geniale! Snakket med 3-4 pers en gang jeg ringte og sistemann sa enkelt og greit - søknaden din ble innvilget i GÅR.. Takk, var det jeg lurte på, men ingen andre kunne gi meg et svar selv om de punsher på samme maskin [&:][&:]

Fantastisk.....

Tenk å ha en jobb, hvor du rett å slett ikke har peiling på hva du driver med...[&:]

ORIGINAL: Mamsemumsen

Hadde ikke tid til å lese alle innleggene her, så beklager om jeg skriver noe som allerede er nevnt. Men du har krav på 100% kontantstøtte til og med den måneden barnet ditt begynner i barnehagen. Min datter begynte i barnehage den 3. august og jeg fikk derfor full utbetaling for august (ble utbetalt mot slutten av måneden), før kontantstøtten stoppet opp fra september av. Om de i Nav måtte diskutere dette har de virkelig ikke peiling på hva de driver med, for det står ganske klart i forskriftene deres...

Takk! Var det jeg trodde..
Ja di måtta ha helgen å diskutere dette på....[8|]

Back
Topp