Nøtterallergi?

Shionage

Flørter med forumet
Hei skal til hudlege på onsdag for å finne ut om jeg har nøtterallergi, er det noen som har tatt denne testen? Jeg blir så utrolig syk når jeg spiser nøtter, de gangene jeg har glemt meg av og fått nøtter i meg ender ofte med at jeg ligger på badet og ber om å få dø. Så nå er jeg rimelig redd om jeg skal få en slik reaksjon av testen, en ting å få reaksjon når man er alene i egen kropp, men ser ikke for meg at jeg skal klare å bli så syk med en liten i magen også, har ikke sakt ifra til hudlege at jeg er gravid.

Allergitest blir enten tatt med skrapetest eller blodprøve. Hvis det er skrapetest kan du nok klø litt, men du skal ikke få noen reaksjon forøvrig.

Sent from my iPhone using BV Forum

Takk, var redd jeg skulle bli så sjuk som jeg blir når jeg spiser nøtter

Jeg tok skrapetest når jeg fikk påvist nøtteallerig, men det er maaaaaange år siden (når jeg var 3 år).

Viktig å huske på at hvis du først reagerer på en type nøtter er det utrolig lett å utvikle allergi for nye typer nøtter etter hvert, og at det er spesielt lite lurt å provosere med allergener i svangerskapet ;)

Jeg er jo allergisk mot veldig mange ting, og er ekstra forsiktig nå. Men enkelte ting er vanskelig å holde seg unna.... Jeg er feks. allergisk mot nylon, som brukes i de fleste sømmer og i nesten alle lapper i klær :confused: Dette blir litt problematisk når jeg er gravid og ikke kan bruke allergimedisin :(

Men jeg klarte meg nå fint gjennom første svangerskap, så det går vel greit nå også :rolleyes:

Ja allergi er ikke så lett man må nesten tenke seg om 2 ganger uansett hva en skal gjøre. Er selv blitt så syk når jeg har fått nøtter i meg, så holder meg unna alt som kan være nøtter i, sjokolade, kaker osv. Er jo litt positivt når vekta stadig går oppover, spiste en julestjerne i går, det er første gang på veldig veldig lenge at jeg har spist noen søtsaker, den var hjemmelaget så viste hva som var i må si den smakte himmelsk :D

Har kun tatt blodprøve, og det å kutte ut ting.
Allergisk mot pencillin jeg da, og kan gå i sjokk, så håper nå at jeg holder meg frisk i svangerskapet.
Forrige gang fikk jeg lungebetennelse. Det var ikke gøy uten antibiotika...
Er jo ikke alle typer man kan ta som gravid heller, så kjedelig å være allergisk mot det trygge alternativet.

Håper du kommer deg fint gjennom prikktestene, og at du finner ut av allergien din. :-)
Og håper du finner noe annet godt å spise i jula, som ikke inneholder nøtter! :-)

Jeg tok skrapetest når jeg fikk påvist nøtteallerig, men det er maaaaaange år siden (når jeg var 3 år).

Viktig å huske på at hvis du først reagerer på en type nøtter er det utrolig lett å utvikle allergi for nye typer nøtter etter hvert, og at det er spesielt lite lurt å provosere med allergener i svangerskapet ;)

Jeg er jo allergisk mot veldig mange ting, og er ekstra forsiktig nå. Men enkelte ting er vanskelig å holde seg unna.... Jeg er feks. allergisk mot nylon, som brukes i de fleste sømmer og i nesten alle lapper i klær :confused: Dette blir litt problematisk når jeg er gravid og ikke kan bruke allergimedisin :(

Men jeg klarte meg nå fint gjennom første svangerskap, så det går vel greit nå også :rolleyes:

Finnes det ikke idag allergimedisiner man kan ta mens man er gravid?

Var i dag for å ta prikk test, men legen ønsket ikke å gjøre det da jeg var gravid, han var vist redd for en reaksjon hvor jeg kanskje måtte starte med medisiner som kunne være skadelig for barnet, så får holde meg unna alt som kan være nøtter i til etter fødsel, syns det er litt rart at legen valgte å henvise meg til test ved svangerskaps kontrollen da.

Back
Topp