Nøstebarngarn;)

lillejente

Glad i forumet
Jeg har arvet noen nøster med nøstebarngarn, mm vet ikke noe om garnet... Ser ut som om det er to tråder, litt tynt. Noen som kjenner nøstebarngarn og skjønner hvilke garn det er? Hva skal jg strikke av det? Tipper det er ca 100 g pr farge, tre farger;)

Det er nok nøstebarn sitt 2 tråds merinoull garn høres det ut som. De fleste oppskriftene fra nøstebarn er strikket i dette. Det er blant annet helt fantastisk å strikke teppe av. Jeg har også strikket bodyer, jakker og sokker til babyer i dette.

Takk;) lurte på å lage meg ett teppe av det, noen forslag til oppskrift?synes det mor Signe eller hva det heter er alt for kjedelig! Må ha litt mønster for å merke fremgang!

Jeg syns nøstebarngarnet egner seg best til tepper ala Mor SIgne sitt teppe, nettopp fordi det er såpass tynnt. Jeg syns ikke jeg får til mønster så fint med det, da ville jeg heller valgt å strikke i vanlig babyull.

https://nostebarn.no/wp/produkt/Strikkeoppskrifter-okologisk-Strikkegarn-Ullgarn-Merinoull-Garn-Lanolingarn/Gratis-oppskrifter-fra-Nostebarn/

Takk for hjelp;) jeg hadde liksom bestemt meg for at dette garnet skulle bli teppe, så da prøvde jeg meg på pickles sitt på veg helseteppe, har strikka ca 20 cm nå, å syns det blir fint;)

Back
Topp