Nøstebarn

Eneste jeg synes er skikkelig dumt med nøstebarn er at det klør noe så sinnsykt! Er så ubehagelig overflate på det..

Jeg liker best ull som er litt mykere da jeg er ganske sensitiv selv. Joha synes jeg er det mykeste og janus er også behagelig.. [:)]

Jeg er KJEMPE misfornøyd med Nøstebarn! Kjøpte masse der i fjor, skal aldri ha et plagg derfra igjen. holdt seg elendig i vask, mistet formen, det kom hull i strømpebuksene hver gang de hadde vært på, flekkene gikk ikke bort, de nuppet. Nei, jeg fant absolutt ingenting positivt med Nøstebarn ull!

Den bodyen fra Bånsull som kom bra ut i testen er i en ull og silkeblanding og er vel praktisk talt helt lik i kvaliteten (muligens samme produsent?) som de som de har i ull og silke på nøstebarn også, så om de hadde testen en sånn body fra nøstebarn så hadde de nok også kommet helt på topp i denne testen.   Tenker at man må ta sånne tester med en klype salt egentlig... viktigst er jo at man er fornøyd selv.

Jeg er kjempe fornøyd med mine nøstebarn klær iallefall.

Personlig synes jeg det er håpløst å få tynn nøstebarnull helt ren uten altfor mye jobb. Og jeg gidder ikke bruke masse tid på å vaske en dyr ullbody fra nøstebarn med dyr spesialsåpe, når jeg kan hive Janus, Devold og P.R-ull i vaskemaskinen på skikkelig vaskeprogram sammen med milo. Men jeg har Nøstebarn-pysj og ullribb-buksa, og de er jeg veldig fornøyd med! Tåler litt mer røff behandling[:)]

ORIGINAL: thejohan

ORIGINAL: Fru Riskorn

Jeg er KJEMPE misfornøyd med Nøstebarn! Kjøpte masse der i fjor, skal aldri ha et plagg derfra igjen. holdt seg elendig i vask, mistet formen, det kom hull i strømpebuksene hver gang de hadde vært på, flekkene gikk ikke bort, de nuppet. Nei, jeg fant absolutt ingenting positivt med Nøstebarn ull!

Fulgte du vaskeanvisningen? Vasket du med det vaskemiddelet som er utviklet (?) for nøstebarn sine klær?

Jepp. Kjøpte ullshampoo der, og vasket kun på ullvugge og hengte opp til tørk.

Jeg er veldig glad i nøstebarn men siden det skal håndvaskes med eget vaskemiddel blir det ofte liggende litt. Men elsker det i bruk[:)]
Har en ulldress som har blitt utrolig nuppete men trøyene holder seg fine.

Ellers er jeg veldig fornøyd med både tom og trine og janus. Vi har ikke prøvd så mye annet. Kjøpte noe på hm men det revnet etter noen vask.

Nøstebarn ble vel trukket ned pga at det var så tykke ullfibre også?
Tynnere ullfibre klør mindre, og er mer behagelig å ha på seg (i følge infoen i testen, iallfall)[;)]

Har noen Nøstebarn-plagg til ungene, og er fornøyd!
Kjøpt endel til babyen i magen også, og håper å bli like fornøyd med det![:)]

Men ellers sverger jeg til Janus, og hadde de bare hatt små nok bodyer/klær hadde det nok blitt det til bebisen også ;)

ORIGINAL: jentami*

Grunnen til at de kom dårligst ut var pga av nupper og eget vaskemiddel.

Jeg forguder nøstebarn selv og skulle gjerne hatt hele butikken hjemme her[:D]

Nupper og vaskemiddel må jo kunne veie opp for kvaliteten på ulla, tenker jeg..??[:D]

Enig.. Noen barn nupper klær mer enn andre også, og kvaliteten er god selv om den nupper, og nuppinga stopper etter en liten stund.. [:)]

ORIGINAL: Pliiingrid

Personlig synes jeg det er håpløst å få tynn nøstebarnull helt ren uten altfor mye jobb. Og jeg gidder ikke bruke masse tid på å vaske en dyr ullbody fra nøstebarn med dyr spesialsåpe, når jeg kan hive Janus, Devold og P.R-ull i vaskemaskinen på skikkelig vaskeprogram sammen med milo. Men jeg har Nøstebarn-pysj og ullribb-buksa, og de er jeg veldig fornøyd med! Tåler litt mer røff behandling[:)]

dyr spesialsåpe?? den koster 78,- for en liter og er meget drøy i bruk [;)]

ORIGINAL: Delightful

Jeg er ikke fornøyd med de ullklærne vi har hatt fra Nøstebarn. Krympet i vask:(

Fordi du vaska de i maskina kanskje!?[>:]

har bare brukt ullfleecedressen og ullfleeceluene å de er jeg kjempefornøyd med. men de vaske rjeg ikke i maskinen

ORIGINAL: [Malin]

ORIGINAL: Pliiingrid

dyr spesialsåpe?? den koster 78,- for en liter og er meget drøy i bruk [;)]

Ja jeg syns det er ganske dyrt, og en unødvendig ting! Tenk om alle ullklesprodusenter hadde forventet at du hadde brukt deres spesialsåpe.

vi bruker mest Joha, syns passformen er best av det vi har prøvd. holder seg godt selv etter ullvask, men jeg bruker vaskemiddelet fra nøstebarn.
jeg har en spinkel unge og janus osv har en tendes til å bli posete.

Vi elsker nøstebarn, store som små. Ull/silke er favoritten. Synes ofte sånne tester er litt korrupt og det viktigste er at du liker klærne. Kommer ikke til å slutte å handle der ihvertfall.

Back
Topp