Nøstebarn teppe

Venninnen min har strikket det, og hun hadde et i lilla med den søteste lyselilla heklekanten rundt[;)]

Det var visst ikke vanskelig, SA hun[;)]

Og jeg sjekket, vil du skrikke det minste teppet holder det med et nøste. Det er det største teppet du trenger to nøster til[:)]

Jeg har strikket et slikt teppe. Og om du strikker det på skrå, Allstå leggger opp nye masker i ytterkant 2. hver pinne er det lurt å snu og felle 2 masker 2. hver pinne når du er litt under halveis på teppe.

Strikker du att og fram er det jo bare å strikke til du ikke har mer gran igjen. Eneset som er med 1 nøste er jo at teppe blir mindre. Men likefult brukbart.

Med heklekant, hekler du den på rundt kanten etter at du er ferdig med teppet. Men må ikke ha det. Valgte ikke noe heklekant på teppe jeg har strikket nå, men til nevøen min gjorde jeg det.

Blir koselig med treff i kveld[:)] Og de bare lo på jobb når jeg sa jeg hadde avtalt 50% på met med meg selv, skjønner ikke det altså[;)] Men regler er regler så de kan bare le så mye de vil! Er det bare vi som har meldt oss på, eller kommer det fler du vet om? Sånn at jeg får dem til å ta opp nok kake... Prøver nok en gang å ta med meg hun som ikke kom sist, så får vi se om hun dukker opp denne gangen...

Ringte å fikk lagt av ett nøste til, så da kan jeg strikke det så stort jeg vil, tror jeg vil prøver meg på det sktå, sånn at ikke alle omgangene blir så lange, vet godt at jeg mister motet etter hvert, så da er det greit at det vorkser fort på slutten! (kan jo godt tenkes at mannen skal vaske,og da er det jo greit med noe som blir sitteunderlag til barehagen, og ikke grytekluter....)

Vi blir 7 tror jeg. Ikke alle som jeg har fått svar fra[:)] Hyggelig blir det uansett[;)]

Jeg ringte til butikken jeg også, for det var ingen i Hamar som hadde noe annet enn Alpakka.
Kanskje du skal være med til Br.dal en dag?[;)]

Vi kan da godt ta turen til ny byen sammen[:)] Må jo henta garnet mitt uansett jeg!
7 stykker er jo ikke så ille! Blir koselig å se jentene igjen om vi blir 2  eller 10!

Ja, stemmer. Det har jo blitt by nå[;)]

Hva slags pinner skal teppet strikkes på, vet du det? Har en hel masse pinner, så kanskje jeg har flaks og slipper kjøpe nye[;)]

Det står pinne nr 6 i oppskrifta, håper alltid på å slippe å kjøpe pinner, også ender det alltid opp med at jeg må tilbake å kjøpe for det er feil lengde eller noe! Gikk på en smell sist og strikka baby bukse på strømpepinner helt til butikken åpna igjen på mandagen! Gøy med tykke pinner så vokser det raskt!

Hehe, det hørtes ikke bra ut.
Jeg har arvet en hel kiste med strikkesaker etter mamma, så jeg skal ta et dypdykk i den[;)]

Men det er vanlige pinner? Ikke trepinner eller noe?

Er ikke det en smakssak hvilke pinner man foretrekker? Resultatet blir jo det samme...

Da blir det vanlig [;)]

Back
Topp