Nøstebarn helseteppe

Snart_mor til3

August 2013
Noen som har strikket dette selv.. Har oppskrift? Hvor mange masker? Og begynner en i hjørnet og strikker seg ut???

Jeg driver på, men har lagt det litt bort. Jeg la opp 3 masker først tror jeg og økte i begynnelsen av hver pinne til jeg hadde strikket opp ett nøste. Tror jeg økte ved å strikke 3 masker rett, og et kast i beg. Leita etter mønsteret men finner det ikke, er litt usikker på om det var tre masker jeg la opp først. Men det spiller jo ikke så stor rolle. Jeg syntes ihvertfall det ble finere å begynne i hjørnet enn å strikke det på tvers. Håper du ble litt klokere :)

Takk ble litt klokere ja... Syns det er en kjempe dyr tråd og tørr ikke begynne på det før eg er helt sikker.. [:)]

Legg opp 3 m på pinnenr 6, auk 1 m på kvar pinne til du har 6 m. Så strikkar du 3 m, 1 kast i starten på kvar p. Strikk slik til du nesten har brukt opp ein bunt. Felling: Strikk 3 m, 1 kast, 3 m sm i starten av kvar pinne. Når du har att 6 m, deller du 1 m på kvr pinne til det er 3 m att. fell av.

Håper ikke Nøstebarn blir sinte på meg nå, siden jeg legger oppskriften deres her...

Jeg strikket ett i vinter, men da la jeg opp 160 masker (synes jeg å huske) på pinne 6 og strikket att-og-fram til jeg var ferdig (ca to nøster) [:)] Men det er kanskje finere når man starter i et hjørne ja....?

Back
Topp