Nødvendig og unødvendig utstyr

Trønderen98

Forumet er livet
Marsboerne 2023
Mailykken 2025
Hei! Tenkte det var fint med en sånn tråd hvor dere som har barn fra før kan komme med litt tips til oss som er 1. gangs! Eller for alle de som trenger det❤️
Hva kjøpte du av utstyr sist sist som var unødvendig og hva kjøpte du som var veldig godt å ha?

Takk for tips! Man ser jo badetermometer på alle sånne sjekklister rundt om kring, men jeg kan se for meg at man bare kjenner med hånda ja!
Bruker det kanskje én gsng før man skjønner hvor bortkastet det var :hilarious: Ikke verdens dyreste bomkjøp, men greit å bare unngå:D

Elsket min doomoo-ammepute, brukte den både som gravid og for amming. Helt gull! Vi synes også newborn-sete til tripp-trappstolen var magisk, så fikk vi spist sammen. :) Ellers kjøpte vi lekegrind, fordi vi trodde vi hadde behov pga søskenene på 4 og 6 år, men han ville aldri ligge/være der, så det kunne vi spart oss for.

Elsket elsket elsket bbhug me puta! Verd hver krone. Men som gravidpute. Tipper det finnes bedre ammeputer. Angret på at vi ikke kjøpte newborn sete til tripptrapp tidligere. Ellers bruke vi elastisk bæresjal mye. Vi hadde ikke vippestol, klarte oss fint uten. Hadde heller ikke lekegrind. Kan forøvrig tipse om silkepysj til når man kommer langt i graviditeten. Gjorde det mye lettere å snu seg i senga.

Elsket min doomoo-ammepute, brukte den både som gravid og for amming. Helt gull! Vi synes også newborn-sete til tripp-trappstolen var magisk, så fikk vi spist sammen. :) Ellers kjøpte vi lekegrind, fordi vi trodde vi hadde behov pga søskenene på 4 og 6 år, men han ville aldri ligge/være der, så det kunne vi spart oss for.
Elsket elsket elsket bbhug me puta! Verd hver krone. Men som gravidpute. Tipper det finnes bedre ammeputer. Angret på at vi ikke kjøpte newborn sete til tripptrapp tidligere. Ellers bruke vi elastisk bæresjal mye. Vi hadde ikke vippestol, klarte oss fint uten. Hadde heller ikke lekegrind. Kan forøvrig tipse om silkepysj til når man kommer langt i graviditeten. Gjorde det mye lettere å snu seg i senga.
Tusen takk for gode tips! Jeg hadde egentlig ikke tenkt å kjøpe new born delen til stolen, men kanskje jeg må revurdere det. Har allerede kjøpt vippestol hehe, rakk å kjøpe det sist

vippestol, new born setet til Tripp trapp og bæresele ble godt brukt her med første! Ellers var brystpumpe gull, babynest og en kurv med nødvendigheter (brystskjold, purelan, amme innlegg og div) i sofaen når vi satt der og amma :D

Vippestol, babysete til tripptrappstol, vannkoker med termometer (ga mme fra han var liten), kombinert leke og peisgrind (kan ha den som en firkantet lekegrind eller dele den opp og ha foran peis når de rører seg mer.

Vi hadde også bedsidecrib, men følte ikke vi fikk utnytta det da senga vår er altfor høy så kanten på criben var i høyde med senga.. Sikkert genialt hvis det er lik høyde.

Har ikke så mye jeg tenker jeg måå ha til nr to, men hadde ikke babynest så jeg har kjøpt et fra yngri allerede da det var på halv pris i vinter:laughing002 Har siklet litt på nestet til najell men det er jo dyyrt

Altså vi hadde vippestol med vuggefunksjon sist og jeg skal definitivt kjøpe det denne gangen også :laughing002 hun sov helt fantastiske dupper i den slik at jeg fikk hentet meg inn søvnmessig på sofaen tillegg. Magisk.

Skriver virkelig under på babysete til tripp-trapp! :gen014
Vi synes også det var kjekt med adaptere til vogna, slik at vi bare kunne klikke bilstolen rett på understellet til vogna ved kjappe butikkbesøk ol.

Vippestol er fantastisk! Det eneste vi aldri fikk bruk for var senga da vi endte med å samsove.

Her er det vi ikke hadde klart oss uten
- vogge i stua
- Stokke newbornsete
- bilstoladaptere
- brystpumpe (men ikke kjøp det før du vet du har behovet)
- babygym
- uro
- vippestol
- ammepute

Ting vi kunne klart oss uten
- babysete til badestamp (lettere å holde baby)
- badetermometer
- vognpose (vi brukte dyne i starten sammen med lammeskinn)

Sikkert mer også, men det jeg kommer på i farta :p

Tusen takk for masse gode tips! Ser jeg må vurdere newborn sete likevel
Ville absolutt vurdert det! Gull verdt her i huset ihvertfall. Da kunne vi sitte ved bordet og spise middag sammen (til en viss grad ihvertfall ;) ), og gutten vår kom mer på samme høyde som oss. Han satt også i den mens jeg holdt på med ting på kjøkkenet (når han var litt større). Da fikk han til å følge med på det som foregikk :happy:

Last edited:
Da vi fikk datteren vår bodde vi på 40 kvm og hadde ikke plass til spisebord. Likevel hadde vi stokkestol og newbortnsete, og da vi flyttet rundt 3 mnd etter fødsel brukte vi den masse! Andre ting som var mye brukt av oss:
- gulpekluter (gulpebaby)
- ammepute
- naturebond
- babygym
- hjemmestrikket ullpledd (selv om vi fikk sommerbaby)
- bilstol med base og adapter til vogn
- liten lampe jeg kunne skru på når jeg skulle amme om natta eller skifte bleier så jeg slapp å skru på masse lys
- bæresele/sjal

Unødvendig:
- sånn som babyen kan ligge i i badebalja, den var håpløs (vi har fra Stokke, veldig glad i balja som kan brettes)
- kjoler ( :hilarious: veldig søtt med guud så upraktisk)

Dette var det jeg kom på i farten. Vi var flinke til å ikke kjøpe for mye med en gang, men heller se an behovet!

Back
Topp