Nærmer seg nå.... flere som merker dette?

Dahlia83

Flørter med forumet
Uke 35+2 her nå, magen har sunket men opplever mye nedpress, kynnere så fort man gjør noe , murring bak i kors ryggen og tidvis strekk og ubehageligheter foran. Baby har tydelig lagt seg ned og gjør seg klar til ferden . Ligger man an i løypa slik at andre også kjenner seg igjen på noenlunde samme tidspunkt? Har denne uroen for å føde før tiden etter å ha konisert for et par år tilbake.. på forhånd takk for svar !
 
  • Liker
Reactions: KML
Uke 35+2 her nå, magen har sunket men opplever mye nedpress, kynnere så fort man gjør noe , murring bak i kors ryggen og tidvis strekk og ubehageligheter foran. Baby har tydelig lagt seg ned og gjør seg klar til ferden . Ligger man an i løypa slik at andre også kjenner seg igjen på noenlunde samme tidspunkt? Har denne uroen for å føde før tiden etter å ha konisert for et par år tilbake.. på forhånd takk for svar !

35 uker imorgen og kan kjenne meg igjen i beskrivelsen etter de siste dagene. Tror dog det enda er en god stund til fødsel, men gøy å kjenne at det går fremover :happy:
 
37+0 hatt mye nedpress til tider
 
Jeg er uke 36 idag. Masse mensmurringer,strekk og vondt i korsryggen. Magen er hard av kynnere gjennom hele dagen og har så nedpress når jeg går at jeg må gå med museskritt og ta flere pauser underveis, selv om jeg bare skal på do, haha. Føler virkelig at ting er anderledes nå og sist kontroll sa jordmor at baby har nesten festet hodet helt. Min mor fødte fire dager før termin med førstemann(det var meg) så kanskje det går i arv.
Er førstegangsfødende så ingen erfaring med dette men synes selv at jeg kan føle at det ikke er lenge igjen (eller så har jeg bare så lyst at han skal komme snart og egentlig har jeg godt over 1mnd igjen, haha).
 
Jeg er uke 36 idag. Masse mensmurringer,strekk og vondt i korsryggen. Magen er hard av kynnere gjennom hele dagen og har så nedpress når jeg går at jeg må gå med museskritt og ta flere pauser underveis, selv om jeg bare skal på do, haha. Føler virkelig at ting er anderledes nå og sist kontroll sa jordmor at baby har nesten festet hodet helt. Min mor fødte fire dager før termin med førstemann(det var meg) så kanskje det går i arv.
Er førstegangsfødende så ingen erfaring med dette men synes selv at jeg kan føle at det ikke er lenge igjen (eller så har jeg bare så lyst at han skal komme snart og egentlig har jeg godt over 1mnd igjen, haha).
Spennende tider :) dette er min 3. men er 8 år siden sist så jeg husker ikke hva som skjedde når. Dessuten har jeg lest at ting oppleves annerledes når livmor har vært igjennom det før, OG det er eneste svangerskap i etterkant av koniseringen.. Så tidligere erfaring er lite verdt her
 
Er 36+6 i dag, har murringer/smerter nederst i magen og korsryggen flere ganger om dagen. Magen er hard av både kynnere, samt ryggen og rompa til vesla, nedpress og føler meg bare generelt tung og klar. Jm sa at vesla har festet seg.
Aner jo ikke noe, for er førstegangs. Mamma gikk nesten en uke over med meg, men håper virkelig ikke jeg følger hun. Har ikke fulgt hun på noe som helst hittil.
 
36+0 i dag og merker ingen tegn til at noe er på gang. Regner med å gå over. Har kynnere i løpet av dagen i form av at magen blir hard, men merker de bare ellers når jeg har gått i over en time på tur feks. Ellers en del symfysesmerter, men det har jeg hatt en stund, så tror ikke det er tegn på at noe er på gang.

Har en så rar følelse av at jo nærmere fødselen kommer, jo ler usannsynlig virker det, og jo lenger unna virker det :schocked028:rolleyes: Vet jo at det nærmer seg, men som førstegangsfødende virker alt så veldig stort, nytt og ukjent!
 
36+0 i dag og merker ingen tegn til at noe er på gang. Regner med å gå over. Har kynnere i løpet av dagen i form av at magen blir hard, men merker de bare ellers når jeg har gått i over en time på tur feks. Ellers en del symfysesmerter, men det har jeg hatt en stund, så tror ikke det er tegn på at noe er på gang.

Har en så rar følelse av at jo nærmere fødselen kommer, jo ler usannsynlig virker det, og jo lenger unna virker det :schocked028:rolleyes: Vet jo at det nærmer seg, men som førstegangsfødende virker alt så veldig stort, nytt og ukjent!
Forståelig. Men plutselig er det i gang (eller , ikke nødvendigvis plutselig, begge mine 2 barn lot vente på seg, 9 og 10 dager over termin. Med siste hadde jeg maserier i over 1 uke og slet meg selv helt ut i vente frustrasjon. Denne gangen innstiller jeg meg på alt men håper å slippe å gå noe særlig over...
 
Er 36+6 i dag, har murringer/smerter nederst i magen og korsryggen flere ganger om dagen. Magen er hard av både kynnere, samt ryggen og rompa til vesla, nedpress og føler meg bare generelt tung og klar. Jm sa at vesla har festet seg.
Aner jo ikke noe, for er førstegangs. Mamma gikk nesten en uke over med meg, men håper virkelig ikke jeg følger hun. Har ikke fulgt hun på noe som helst hittil.
Merker du noe til løs mage også? Beklager personlig spørsmål men alt annet var likt liksom
 
Er 36+6 i dag, har murringer/smerter nederst i magen og korsryggen flere ganger om dagen. Magen er hard av både kynnere, samt ryggen og rompa til vesla, nedpress og føler meg bare generelt tung og klar. Jm sa at vesla har festet seg.
Aner jo ikke noe, for er førstegangs. Mamma gikk nesten en uke over med meg, men håper virkelig ikke jeg følger hun. Har ikke fulgt hun på noe som helst hittil.
Og min erfaring er at jeg har 2 fødsler bak meg og ikke noe var likt med moren min sine 2. Tror ikke det er noen sammenheng der.
 
38+2 her og det er mye rart på gang, men ingen fødsel. Har kynnere konstant, magen er så hard at jm sleit med å kjenne leie på babyen på sist kontroll, hun kunne ikke skjønne at jeg ikke syntes det var fryktelig ubehagelig. De drukner jo bare i alle andre plager:rolleyes: På kveldstid er de ofte vonde, men da er også lillebror på sitt mest aktive, og han bidrar med masse nedpress og stikkinger slik at det er vrient å gå. Magen ligger helt oppunder puppene enda, men han presser seg også godt nedover, så jeg tror han her er en lang fyr. Kveld og natt har jeg mye mensmurringer, onsdag morgen kom de uregelmessig og med ujevn intensitet i 3t før det ga seg. Spent på når det hele starter, kan snart ikke gå pga bekkenløsning, er helt insane hoven i kroppen og har halsbrann 24/7. Bring on that pregnancy glow!
 
Uke 35+2 her nå, magen har sunket men opplever mye nedpress, kynnere så fort man gjør noe , murring bak i kors ryggen og tidvis strekk og ubehageligheter foran. Baby har tydelig lagt seg ned og gjør seg klar til ferden . Ligger man an i løypa slik at andre også kjenner seg igjen på noenlunde samme tidspunkt? Har denne uroen for å føde før tiden etter å ha konisert for et par år tilbake.. på forhånd takk for svar !
Sniker fra februargruppa.. ville bare si at jeg også ble konisert for et par år tilbake, men er på termindato i dag, og har ikke sett snurten av fødsel ennå. Er annengangsfødende. (Førstemann kom fire dager før termin, det var også før konisering).

lykke til med de siste ukene, prøv å bruke tida til gode ting!
 
Og min erfaring er at jeg har 2 fødsler bak meg og ikke noe var likt med moren min sine 2. Tror ikke det er noen sammenheng der.
Jeg har faktisk blitt løsere i magen, har vært forstoppet og hatt trøbbel i flere måneder, men nå har jeg faktisk begynt å komme litt på do uten hjelp.
Jeg håper virkelig på at hun kommer før, men forventer det ikke.
 
Uke 35+2 her nå, magen har sunket men opplever mye nedpress, kynnere så fort man gjør noe , murring bak i kors ryggen og tidvis strekk og ubehageligheter foran. Baby har tydelig lagt seg ned og gjør seg klar til ferden . Ligger man an i løypa slik at andre også kjenner seg igjen på noenlunde samme tidspunkt? Har denne uroen for å føde før tiden etter å ha konisert for et par år tilbake.. på forhånd takk for svar !
Akkurat samme her! Er 36+4 med tredjemann. Første kom 10 dager før å mellomste kom 4dager etter termin. Lurer fælt på når denne tenker å komme :)
 
35+2 i dag, kynnere dagen lang, litt hold i siden, og vondt i korsryggen, pluss alle de andre plagene da :wacky:
Har jo et håp at lillingen kommer før tiden, men er jo førstegangs så jeg stålsetter meg heller på 5-6 uker med kynnere:p
 
38+3 i dag og lite som tyder på fødsel. Har en del kynnere og det er vel det. Hadde ingen tegn med nummer 1 heller, så spørs om jeg får noen tegn denne gangen
 
38+2. Førstegangs, så aner egentlig ikke hva jeg skal kjenne eller hvordan noe kjennes ut :rolleyes:

Men har hatt litt mensmurringer en og annen gang. Kanskje kjent kynnere, føles som om magen strammer seg noen ganger. Men magen føles sprengt hele tiden, er trangt her nå :wacky:

Det føles i alle fall ikke ut som hun har tenkt seg ut med det første..og jeg som har sååå angst for overtid! :nailbiting: :smiley-ashamed004
 
37+0 i morgen. Hatt tidvis regelmessige kynnerr (typ hvert 4-8 minutt, ett minutts varighet) i to uker. Både lege og jordmor prøver å forberede meg på å gå over tiden.... (gjorde det med første, håper å slippe denne gangen, for er sliten. Allerede).
Tatt paracet hver 6.time siste dagene, det hjelper litt. Ny kontroll hos lege til uka, får se hva ho sier....
 
37+5 her, begynner å bli veldig klar for å få han ut. Mye nedtrykking, fått mer ødem i beina, «kjenner» nesten hodet mellom beina når jeg går ( i 1 km/t ), klarer nesten ikke spise noe, halsbrann har spredd seg til å også komme på dagtid, sover nesten ikke noe på natt pga alle do turene, men får sove på formiddag noen timer. Har fått mer utslag på matallergiene mine, blitt mer ømfintlig i forhold til kløe i hals og oppå fotene. 19 dager igjen :-D

slimproppen har gått, mest sannsynlig også den ytterste sekken (testet negativt for forstervann), har hatt en del maserier og støt mot mormunn så hååååper han kommer før tiden ☺️
 
38+2. Førstegangs, så aner egentlig ikke hva jeg skal kjenne eller hvordan noe kjennes ut :rolleyes:

Men har hatt litt mensmurringer en og annen gang. Kanskje kjent kynnere, føles som om magen strammer seg noen ganger. Men magen føles sprengt hele tiden, er trangt her nå :wacky:

Det føles i alle fall ikke ut som hun har tenkt seg ut med det første..og jeg som har sååå angst for overtid! :nailbiting: :smiley-ashamed004
Hvorfor angst for overtid om jeg kan spørre? Mine kom 9 og 10 dager over termin; lange dager mtp vente tiden men til gjengjeld fikk jeg store friske barn som hadde null stress ifht amming eller noe. (Begge over 4 kg)
 
Back
Topp