Nærmer seg desember mnd.

*Josefine

Forelsket i forumet
Hva har dere gjort klart til babyen kommer?
Når kommer dere til å gjøre klar seng, vogn o.l.?
 
Mangler bare å ha på sengen nå :) det kan pappsen gjøre mens vi er på sykehuset ;)
 
Jeg har vasket og gjort klart det meste, men jeg legger ikke på dyne og sengetøy før vi er hjemme fra sykehuset.
 
Har alt klart utenom vognen men det skal ikke vi styre med å sette den opp til etter vi er hjemme fra sykehuset =) Når det gjelder seng så vil lillebror bruke den gamle sprinkelsengen til storebror men det vil vel ta en stund før den vil ha nytte av seg siden jeg skal samsove mens jeg ammer pluss så bruker jeg bagdelen fra vognen som seng de første par mnd. ihværtfall =)
 
Begynner vel å falle litt på plass det med utstyr til nurket, men langt fra alt er i hus.
Klær har vi en god del av, og vogna er i boks. Vi skal etterhvert ha vugge til veslemor, og den lages i disse dager. Men hun kan jo sove sammen med oss først og evt sove i vognbagen, så det er ikke noen hast foreløpig:)
Vognpose med lammeull har vi fått overta- det er den som holdt meg varm  da jeg var liten baby, så den er visst super!  Moren min elsker å kjøpe ting til sitt kommende barnebarn, så hun har overøst oss med ullklær, lammeskinn og tekstilvarer - helt kanon, det!!
Stellebord har vi ikke ennå, men får låne av søsteren min, så det kommer vel om ikke lenge.
Er jo mye som kan fikses etterpå, og siden det er jul oppi dette kan man jo ønske seg litt:)
Men har en liste med "må ha" og "hadde vært kjekt å ha", og førstnevnte skal vi forsøke å bli ferdig med når lønnen kommer, så vi har de viktigste tingene i boks!

Så skal jo den berømte sykehusbagen pakkes til uken, og det er jo litt stass. Så det er jammen litt av hvert som må skaffes. Men det er jo litt koselig, da!:-)
Og i morgen skal bittesmå klær vaskes. Hurra!
 
Har det aller meste klart. Bestilt Emmaljunga edge duo (grey leaves), kommer om et par uker sammen med bilsetet, og da tror jeg alt det viktigste er på plass. Har vaska alle klærne, men venter mer å re opp senga. Må vel også få tak i litt mer sengetøy, til vogn osv? .. Har ikke gjort dette før, men det vil vel vise seg fort dersom noe mangler. Skal vente et par uker med å pakke fødebagen siden termin ikke er før i slutten av desember.... Men dere som har termin tidlig i desember har virkerlig begynt å nærme dere målstreken da emoticon
En annen ting som sikkert er greit å få ordna relativt tidlig er vel julegavene! Skulle helst vært ferdig allerede. Ser ikke for meg å gjøre dette sent i desember. Er travelt nok når jeg ikke er gravid det.
 
Ja, ugh, de julegavene... Hater - og jeg mener HATER å måtte tilbringe 23. desember på Oslo City e.l.. med en julegaveliste lang som et vondt år. 
Hvert år sier jeg at jeg må starte tidlig, og kanskje jeg klarer skaffe en og annen gave før desember, men så stopper det. Og da har det vært samme visa hvert år siden jeg begynte å kjøpe gaver: ute i siste liten.
Meh.
Har jo jobbet på Oslo City i julerushet tre ganger, og vet veldig godt når det lønner seg å gå og ikke gå, men neida. 
I år tror jeg det vil ta knekken på meg om jeg er like dårlig til å gjennomføre gaveplanene som andre år :-P Så når lønnen kommer må det nok shoppes....
 
syns termindatoen e skremmende nærme no :) he egentlig alt på plass men føle alikavell ej mangla alt :p alt står klart til bruk på d som skal bli barneromme, men d gidd ej ikke stresse me enda sia ho skal ligge på romme me oss den første tida. hadde ett mål om å bli ferdig me alt pjask til ej går av me permisjon so ej berre kan nyte dei 3 siste ukene :) 
 
Blir svett bare ved tanken på julegaver. Er alltid ferdig med de til 1 nov. Grunnen til det er maaaange bursdager i nov og des. I år har jeg kjøpt To gaver,så da har jeg igjen 38 julegaver + alle bursdagsgavene :-S. Panikken brer seg veldig her nå !!!!!!!
 
har vel så og sei alt til litla prinsesså komme =) Hadde det mesta på lofte etter storesøster, men nå er alt vaska og begynnt å blitt klar til litla jentå komme=)

julapakkane og julavasken har me ikkje begynnt på..,. men men greit å begynna snart trur eg :)
 
har vel så og sei alt til litla prinsesså komme =) Hadde det mesta på lofte etter storesøster, men nå er alt vaska og begynnt å blitt klar til litla jentå komme=)

julapakkane og julavasken har me ikkje begynnt på..,. men men greit å begynna snart trur eg :)
 
Her mangler jeg egentlig bare noen fler håndkler til lille gutt og en stellekomode så er allt klart til den første stunden =) Stellekomoden er vi så heldige at vi skal få av svigers og vi skal ut å kjøpe den nå veldig snart.

Vi mangler en del ting som vi kommer til å trenge om en liten stund som flasker og allt det fører med seg og litt andre ting til han har blitt litt større, men det tar vi heller når behovet melder seg.

Ellers ble jeg ferdig med julegaver rett før mnd skifte og de er til og med pakket inn. Jeg orket ikke tanken på å skulle vagge rundt inne på et stappfullt kjøpesenter med hetetokter, hormonutbrudd og bekkenplager he he. Jeg kan tenke meg at de stakkars andre menneskene som er ute å handler er glad for å slippe å møte på hormonsilla på juleshopping også :-P
 
Back
Topp